Miasto:
Nowy Sącz
Miejsce:
ul. Kochanowskiego 18
33-300 Nowy Sącz
Termin rozpoczęcia:
trwa nabór rozpoczęcie 15.06.2024
Godzina rozpoczęcia kursu:
08:00
Typ:
Kurs
Tryb:
sobota
Opłata:
890,- zł od osoby
860,- zł Cena dla członków

Kurs: "Specjalista do spraw rozliczeń i fakturowania" (kod według klasyfikacji zawodów 431102)

Czas trwania kursu wynosi 21 godzin lekcyjnych (3 dni) w tym konsultacje na czacie.

Rozpoczęcie: godzina 8.00

15.06.2024 r.
22.06.2024 r.
29.06.2024 r. 

Istnieje możliwość dołączenia do szkolenia za pośrednictwem Internetu

Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/ 

Cel szkolenia

Celem kursu jest praktyczne jak i teoretyczne przygotowanie uczestników do pracy na stanowisku fakturzysty.
Podczas kursu zostaną wyjaśnione aktualne zasady fakturowania oraz najważniejsze zmiany, które są stosowane przez chętnych podatników a dla pozostałych zostaną  wdrożone w późniejszym czasie w zakresie stosowania Krajowego Systemu e-Faktur

Treści kształcenia

I. Podstawowe regulacje prawne dotyczące faktur vat (2 h)

  1. Zakres podmiotowy ustawy o VAT.
  2. Zakres przedmiotowy ustawy o VAT – zdarzenia gospodarcze podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.
  3. Terminy wystawiania faktur w zależności od rodzaju transakcji.
  4. Zwolnienia z obowiązku wystawienia FV.
  5. Faktura VAT, a inne dokumenty:
  • Nota obciążeniowa;
  • Rachunek;
  • Paragon;
  • Faktura fro-forma.
  1. Biała lista podatników jako mechanizm weryfikacji kontrahentów:
  • Obowiązek zapłaty na rachunek bankowy wskazany na białej liście podatników;
  • Sankcje za zapłatę na rachunek bankowy niezgłoszony na białej liście podatników;
  • Weryfikacja kontrahentów, a kwestie należytej staranności.

II. Treść faktury – elementy obowiązkowe i fakultatywne w zakresie faktur, korekt, duplikatów (3 h)

  1. Treści obowiązkowe:
  • Elementy obowiązkowe wszystkich faktur,
  • Elementy obowiązkowe niektórych faktur.
  1. Treści fakultatywne:
  • Odwrotne obciążenie – obowiązkowe lub fakultatywne.
  1. Elementy i oznaczenia w związku z transakcjami szczególnymi.
  2. Treści, których nie powinna zawierać faktura.
  3. Elementy dodatkowe na fakturze nie wymagane przepisami.
  4. Mechanizm podzielonej płatności:
  • Towary i usługi objęte obowiązkowym mechanizmem podzielonej płatności;
  • Limit transakcji;
  • Obowiązki jakie split payment nakłada na sprzedawcę oraz nabywcę;
  • Płatność zaliczki w split payment;
  • Sankcje przewidziane dla obu stron transakcji, dla której przepisy przewidują obowiązkowy split payment.
  1. Zobowiązania regulowane środkami zgromadzonymi na koncie VAT.
  2. Forma wystawienia faktury;
  • Faktura papierowa i elektroniczna;
  • Skan faktury a faktura elektroniczna;
  1. Analiza przypadków w zakresie wystawiania faktur

III. Rodzaje faktur oraz inne dokumenty występujące w obrocie gospodarczym (8 h)

  1. Faktury wystawiane na żądanie.
  2. Faktury dokumentujące sprzedaż zwolnioną.
  3. Faktury wystawiane przy stosowaniu metody kasowej.
  4. Faktury uproszczone oraz faktury do paragonu;
  • Wystawianie faktur do paragonów fiskalnych;
  • Faktury do e-paragonów;
  • HUB paragonowy;
  • Dowody sprzedaży, które można wymienić na faktury, mimo braku NIP nabywcy;
  • Bilety stanowiące faktury;
  • Sankcje karne za wystawienie i posługiwanie się fakturą z NIP nabywcy wystawioną do paragonu bez tego numeru.
  1. Duplikat faktury:
  • Warunek wystawienia,
  • Elementy obowiązkowe.
  1. Faktury zaliczkowe i rozliczeniowe:
  • Elementy faktury zaliczkowej;
  • Terminy wystawienia;
  • Konieczność wystawienia faktury końcowej;
  • Stosowanie i skutki proform.
  1. Faktury krajowe w walucie obcej.
  2. Faktury dokumentujące transakcje o charakterze ciągłym.
  3. Faktury przy sprzedaży wysyłkowej.
  4. Faktury wystawiane przy transakcjach zagranicznych.
  5. „Puste” faktury.
  6. Refaktura:
  • Kiedy można wystawić i na czym to polega;
  • Obowiązek podatkowy, a refaktura;
  • Stawka podatku VAT, a refaktura;
  • Kalkulacja wynagrodzenie dla usługi refakturowanej;
  • Wymogi stawiane refakturom przez organy podatkowe.
  1. Faktura korygująca:
  • Zasady wystawiania faktur korygujących;
  • Elementy faktury korygującej;
  • Ujęcie korekty u sprzedawcy i nabywcy;
  • Ujęcie faktury korygującej IN MINUS i IN PLUS w JPK;
  • Faktury korygujące WDT – zasady ewidencjonowania w JPK oraz w VAT-UE;
  • Faktury korygujące WNT – zasady ujmowania w JPK oraz w VAT-UE;
  • Korekty faktur exportowych;
  • Korekty zbiorcze.
  1. Anulowanie faktury:
  • Warunki dopuszczające możliwość anulowania faktury;
  • Postępowanie w przypadku braku możliwości anulowania faktury - faktura korygująca do zera.
  1. Nota korygująca:
  • Błędy, które można poprawiać notą korygującą;
  • Osoby uprawnione do wystawienia noty korygującej oraz zgoda na wystawienie.
  1. Faktura jako dokument dający prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT.
  • Warunki prawidłowego odliczenia podatku VAT.
  • Błędna stawka VAT oraz inne błędy, a prawo do odliczenia.
  • Termin odliczenia podatku.
  • Zasady odliczeń podatku w transakcjach WNT.
  1. Dokumentowanie transakcji w grupach VAT.
  • Zakres czynności podlegających fakturowaniu.
  • Noty księgowe wewnątrz grup.
  • Dodatkowa ewidencja dla członków grup.
  1. Przekrojowe ćwiczenia praktyczne z zakresu fakturowania

IV. Faktura ustrukturyzowana i Krajowy System e-Faktur (5 h)

  1. Krajowy System e Faktur:
  • Kogo dotyczy i kiedy jest dobrowolny, a kiedy obowiązkowy.
  1. Faktura ustrukturyzowana:
  • Definicja faktury ustrukturyzowanej;
  • Rodzaje faktur ustrukturyzowanych;
  • Elementy faktury ustrukturyzowanej;
  • Zasady wprowadzania do obrotu e- faktury;
  • Uprawnienia do KSeF;
  • Plusy i minusy monitorowania faktur;
  • Zasady funkcjonowania
  1. Moment wystawienia i otrzymania faktury – aktualne definicje:
  • Jak dowiem się że wystawiono dla mnie fakturę;
  • Przeliczenia walut – jaki kurs zastosować;
  • Sesja interaktywna, a wsadowa.
  1. Awaria systemu KSeF – proces postępowania.
  2. Sankcje:
  • Sankcje w ustawie o VAT;
  • Sankcje z Kodeksu Karnego Skarbowego;
  • Sankcje wynikające z Kodeksu Karnego.

V. Transakcje krajowe i zagraniczne (3 h)

  1. Terminy wystawiania faktur VAT w transakcjach krajowych i zagranicznych:
  • Najwcześniejsze i najpóźniejsze terminy wystawiania faktur;
  • Ograniczenia czasowe faktur;
  • Konsekwencje niewystawienia faktury VAT w terminie;
  • Termin wystawienia faktury „na żądanie”.
  1. Przeliczanie kwot wyrażonych w walucie obcej na złote:
  • Kurs z dnia poprzedzającego dzień powstania obowiązku podatkowego;
  • Kurs przyjęty dla podatku dochodowego – zasady stosowania;
  • Estoński CIT, a kurs przyjęty dla podatku VAT;
  • Kursy przy korektach

Uwaga: Przekazywane treści nauczania na kursie będą uwzględniały stan prawny obowiązujący na dzień rozpoczęcia danej edycji kursu.

Metody pracy

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o zajęcia wykładowo-seminaryjne, (studia przypadków i ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.

Efekty kształcenia

Efektem kształcenia na kursie będzie nabycie umiejętności polegających na:

  • doskonaleniu posiadanej wiedzy i umiejętności zawodowych
  • wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
  • przewidywaniu skutków i ponoszeniu odpowiedzialności za podjęte działania

Warunki zaliczenia kursu

Formą zaliczenia kursu jest obecność na przynajmniej 80% zajęć szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

Informacja o kadrze

Paulina Król- Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na kierunku Rachunkowość i Finanse. Główny Księgowy, praktyk, właścicielka biura rachunkowego. Długoletni trener-szkoleniowiec z zakresu PKPiR-księga handlowa, kadry i płace współpracujący m.in. z Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce.

Zgłoszenia

Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".

Na około tydzień przed rozpoczęciem kursu otrzymacie Państwo zawiadomienie drogą mailową z prośbą o potwierdzenie uczestnictwa w kursie. Po dokonaniu potwierdzenia (mailem lub telefonicznie) – można dokonywać płatności. Jeśli płatnikiem jest Firma ( nie ma znaczenia , czy w części, czy w całości) – należy przesłać do nas oświadczenie, które zamieszczone jest na naszej stronie internetowej. Oświadczenie to, opieczętowane i podpisane przez osobę decyzyjną w Firmie, należy przesłać do nas skanem a w dniu rozpoczęcia kursu – dostarczyć w oryginale.

Warunki płatności i rezygnacji:

1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.

2. W przypadku płatności przez osobę fizyczną istnieje możliwość opłat ratalnych: 50% płatne przed rozpoczęciem kursu (najpóźniej w dniu rozpoczęcia), pozostałe 50% do połowy czasu trwania kursu. W przypadku firmy 100% wartości kursu jest płatne przed jego rozpoczęciem.

Przedpłaty w wysokości 50% lub 100% prosimy kierować na numer konta:

Santander Bank: 16 1910 1048 3000 2861 1121 0001; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.

3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.

4. Rezygnację należy przesłać w formie pisemnej na adres nowysacz@skwp.krakow.pl

Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.

5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.

ul. Kazimierza Wielkiego 19
30-074

tel. 12 632 09 10
tel. 12 633 35 21

biuro@krakow.skwp.pl
szkolenia@krakow.skwp.pl

Santander 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001