"Praca w biurze rachunkowym – czyli ABC rozliczeń jednoosobowych działalności gospodarczych" (32 godz.) - online
Kurs przeznaczony dla przyszłych i obecnych pracowników Biur Rachunkowych - Twoja kariera w Biurze rachunkowym zaczyna się tutaj!
Nie tylko teoria - ucz się od praktyków!
Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Celem kursu jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych i wiedzy w zagadnieniach objętych tematyką kursu.
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Terminy zajęć:
07.02.2026 r. (sobota)
14.02.2026 r. (sobota)
21.02.2026 r. (sobota)
28.02.2026 r. (sobota)
Czas trwania kursu wynosi 32 godziny lekcyjne, godzina lekcyjna to 45 minut.
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Treści kształcenia:
- Zakładanie działalności gospodarczej, wniosek CEIDG
- Omówienie form opodatkowania
- podstawy podatku VAT, zgłoszenie do VAT
- zasady ZUS - podlegania/kody/ulgi
- zgłoszenia do ZUS - przykłady
- deklaracja rozliczeniowe ZUS - przykład
- ABC rozliczeń miesięcznych - wzór schematu pracy księgowego
- omówienie form księgowości (KPiR, Ryczałt)
- księgowania miesięczne - przykłady, KPiR, KPiR+VAT, Ryczałt, Ryczałt+VAT
- Jak poinformować klienta o zobowiązaniach do ZUS i US - wzór wiadomości
Metody pracy:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:
- zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
- stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
- naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia:
- Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
- Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
- Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Po zakończeniu kursu słuchacz:
- Definiuje podstawowe pojęcia wynikające z programu kursu
- Wymienia źródła prawa dla omawianej tematyki
- Prawidłowo interpretuje przepisy prawa dotyczące tematyki szkolenia
- Wymienia i rozumie obowiązujące zasady etyki zawodowej
Warunki zaliczenia szkolenia:
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie paragrafu 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz.2175 z późn. zmianami).
Informacje o kadrze:
Paulina Król - Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na kierunku Rachunkowość i Finanse. Główny Księgowy, praktyk, właścicielka biura rachunkowego. Długoletni trener-szkoleniowiec z zakresu PKPiR-księga handlowa, kadry i płace współpracujący m.in. z Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce.
Zapisy na szkolenie:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.
Warunki płatności i rezygnacji
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu podajemy tytuł kursu/szkolenia.
Rachunek bankowy: Santander bank : 16 1910 1048 3000 2861 1121 0001
3. Faktura pro forma zostanie wystawiona w momencie potwierdzenia szkolenia na pisemną prośbę uczestnika ze wskazaniem adresu e-mail (nie dotyczy sektora publicznego).
4. W przypadku rezygnacji po otrzymaniu „potwierdzenia udziału w szkoleniu” ponoszą Państwo 100% kosztów uczestnictwa. Rezygnację należy przesłać w formie pisemnej na adres nowysacz@skwp.krakow.pl Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora.