Temat szkolenia: Płatnik od podstaw
OBSŁUGA APLIKACJI ZUS „PŁATNIK” – ZAJĘCIA KOMPUTEROWE ONLINE
Celem szkolenia jest:
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
W ramach szkolenia słuchacze otrzymują:
- materiały autorskie wykładowcy (przesłane mailem)
- zaświadczenie o ukończeniu kursu
Szkolenie w formie online
Rozpoczęcie : 09:00
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Wymiar godzin: 8 godzin lekcyjnych
Treści kształcenia:
PŁATNIK 10.02.002
- Zapoznanie ze wzorami dokumentów przekazywanych do ZUS – zasady wypełnienia
- Obsługa programu Płatnik:
- Podstawy zasad pracy w programie, omówienie menu głównego,
- Tworzenie kartotek płatnika i ubezpieczonego,
- Tworzenie dokumentów pierwszorazowych:
- Zgłoszeniowych,
- Rozliczeniowych,
- Innych.
- Import dokumentów z programów kadrowo-płacowych,
- Dokumenty zmiany i korekty,
- Komponenty i słowniki,
- Statusy przetworzenia,
- Kartoteki płatnika i ubezpieczonych,
- Przekazywanie dokumentów do ZUS (bez faktycznego wysłania, omówienie).
- Wyjaśnienie pojęć certyfikatów/podpisów,
- Szczegóły procesu dokonywania korekt informacji przezywanych do ZUS:
- Ćwiczenia w zakresie tworzenia dokumentów korygujących/zmiany:
- Zgłoszeniowych płatnika:
- Zgłoszeniowych ubezpieczonego i członków rodzin: ZUA i ZZA, ZWUA, ZCNA
- Omówienie wprowadzonych nowych druków RCA i DRA.
- Tworzenie dokumentów KOA, ustalenie liczby ubezpieczonych do DRA i IWA
- Omówienie rodzajów zawiadomień o błędach z ZUS (WDR),
- Omówienie załączników do zawiadomień:
- Lista ubezpieczonych dla których brak jest raportów imiennych
- Wypisy z raportów imiennych, wykaz raportów imiennych
- Wypis z deklaracji wraz z WDR, rozbieżności pomiędzy DRA i WDR
- Wykaz deklaracji powtórzeniowych
- Korekty dokumentów rozliczeniowych: DRA,RCA,RSA.
- Inne (IWA, ZSWA, OSW).
- Ćwiczenia praktyczne
Metody kształcenia
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o: zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi w formie online, (studia przypadków i ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia
Efektem kształcenia na szkoleniu będzie nabycie umiejętności polegających na:
- doskonaleniu posiadanej wiedzy i umiejętności zawodowych,
- wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
- przewidywaniu skutków i ponoszeniu odpowiedzialności za podjęte działania.
Warunki zaliczenia kursu
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Warunki płatności
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia) w terminie dwa dni przed rozpoczęciem realizacji szkolenia podając tytuł kursu na konto Santander bank : 87 1090 2053 0000 0001 4341 4894
3. Faktura pro forma zostaje wystawiona w momencie potwierdzenia szkolenia na pisemną prośbę uczestnika ze wskazaniem adresu e-mail (nie dotyczy sektora publicznego).
4. W przypadku rezygnacji po otrzymaniu „potwierdzenia udziału w szkoleniu” ponoszą Państwo 100% kosztów uczestnictwa. Rezygnację należy przesłać w formie pisemnej na adres tarnow@skwp.krakow.pl
Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora.
5.Brak uiszczenia wpłaty i nie wzięcie udziału w szkoleniu nie jest jednoznaczne z rezygnacją.
Informacja o wykładowcy
Danuta Sowa – specjalista w zakresie kadr i płac z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem zawodowym w działach HR dużych jednostek, ekspert i doradca prowadzący własną praktykę, wieloletni wykładowca kursów i szkoleń, w tym organizowanych przez oddziały Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Jako trener ceniona jest w szczególności za szeroką wiedzę teoretyczną podpartą wieloletnią praktyką, komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktu z uczestnikami.
Dane kontaktowe
SKwP Oddział Tarnów ul. Kopernika 8/2
e:mail: tarnow@skwp.krakow.pl
tel: 14 622 22 08; 530 684 229; 574 326 399;
SERDECZNIE ZAPRASZAMY!!