Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy Microsoft Teams
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie płatności na dzień roboczy przed szkoleniem (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności).
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Cel kursu, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego.
Celem kursu jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką kursu. Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Czas trwania kursu wynosi 7 godzin lekcyjnych.
Godzina rozpoczęcia: 9.00
Treści kształcenia:
- Funkcje i cele inwentaryzacji.
- Etapy, harmonogram i odpowiedzialność w procesie inwentaryzacji.
- Podstawowe zasady inwentaryzacyjne:
3.1. Zasada podwójnej kontroli i „zamkniętych drzwi”;
3.2. Zasada kompletności i kompleksowości oraz „zaskoczenia”;
3.3. Zasada uczestnictwa osoby odpowiedzialnej za składniki majątku;
3.4. Zasada komisyjności i fachowości komisji spisowej.
- Metody i techniki przeprowadzania inwentaryzacji:
4.1. Metoda pełnej inwentaryzacji okresowej;
4.2. Metoda pełnej inwentaryzacji ciągłej;
4.3. Metoda wyrywkowa inwentaryzacji ciągłej lub okresowej.
- Spis z natury jako podstawowa technika inwentaryzacyjna:
5.1. Czynności poprzedzające przeprowadzenie spisu z natury;
5.2. Przebieg i dokumentacja spisu z natury:
5.2.1. Arkusze spisowe,
5.2.2. Spis składników trudnych do pomiaru,
5.2.3. Spis z natury wybranych składników majątkowych,
5.2.4. Dokumentacja spisu z natury,
5.2.5. Czynności po zakończeniu spisu z natury.
5.3. Inwentaryzacja obcych składników majątkowych.
- Pozostałe techniki inwentaryzacyjne:
6.1. Metoda pisemnego potwierdzania stanów (zakres stosowania po 2002 roku);
6.2. Metoda weryfikacji tj. porównania stanów wynikających z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami.
- Warunki i sposób kompensowania niedoborów i nadwyżek.
- Odpowiedzialność materialna pracowników i sposób ich rozliczania (w tym występowanie na drogę sądową).
- Księgowe ujęcie różnic inwentaryzacyjnych:
9.1. Odchylenie w granicy norm;
9.2. Odchylenie poza granicami norm;
9.3. Skutki zdarzeń nadzwyczajnych.
- Dokumentacja przeprowadzania inwentaryzacji:
10.1. Instrukcja inwentaryzacyjna;
10.2. Czynności poprzedzające inwentaryzacje;
10.3. Harmonogram czynności inwentaryzacyjnych;
10.4. Plan i program inwentaryzacji;
10.5. Dokumentacja z badania;
10.6. Zakończenie inwentaryzacji i zalecenia pokontrolne.
Metody pracy
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o: zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi na komputerach, (studia przypadków i ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia:
- Wiedza - pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
- Umiejętności - Kształtowanie umiejętności samodzielnego posługiwania się programem
- Kompetencje społeczne - Przestrzega zasad ochrony danych
Kryteria weryfikacji:
- Wymienia moduły i funkcje programu
- Wprowadza dane do programu
- Korzysta z podstawowych funkcji programu
- Wymienia podstawowe zasady ochrony danych firmy przed nieuprawnionym ujawnieniem
Warunki zaliczenia kursu
Formą zaliczenia kursu jest uczestniczenie na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie paragraf 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz.2175 z późn. zmianami).
Informacja o kadrze:
Ewa Stopczyńska- Biegły rewident. Praktyk – partner w spółce audytorskiej. Posiada doświadczenie zawodowe głównej księgowej, dyrektora finansowo-ekonomicznego w przedsiębiorstwie przemysłowym i spółkach prawa handlowego oraz w biurze rachunkowym. Wieloletni wykładowca w łódzkim Oddziale Okręgowym SKwP z zakresu rachunkowości.
Zapisy na szkolenie:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.
Warunki płatności i rezygnacji:
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:
Santander Bank: 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.
3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.
4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@krakow.skwp.pl
Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY !!!