Miasto:
Kraków
Miejsce:
ul. Kazimierza Wielkiego 19
30-074 Kraków
Termin rozpoczęcia:
12.01.2026
Godzina rozpoczęcia kursu:
08:30
Typ:
Szkolenie
Tryb:
do południa
Opłata:
470,- zł od osoby
450,- zł Cena dla członków
Zapisz się

Szkolenie: KSeF - szkolenie z praktyczną umiejętnością korzystania z KSeFu

Rok 2026 będzie przełomowy dla podatników VAT – w tym roku właśnie zacznie obowiązywać Krajowy System e-Faktur 2.0. Należy zauważyć, że od 30 września 2025 r. będzie można testować interfejs programistyczny (API) z KSeF 2.0 (czyli udostępnionej do użytkowania od 1 lutego 2026 r.) w sposób otwarty przez wszystkich integratorów i duże firmy.

Natomiast od listopada 2025 r. planowane jest udostępnienie testowej wersji Aplikacji Podatnika KSeF 2.0, by wszyscy przedsiębiorcy mogli poznać rozwiązania i funkcjonalności systemu.

Do tego czasu firmy powinny należycie przygotować się do wdrożenia systemu, poznania jego technicznych funkcjonalności, opracowania i przyjęcia planu działania.

Podczas proponowanego szkolenia zostaną przekazane informacje dotyczące:

  • Zasad funkcjonowania nowego sposobu fakturowania,
  • Sporządzania, wysyłania oraz odbierania faktur w KSeF.
  • Aspektów technicznych i organizacyjnych związanych z funkcjonowaniem KSeF, w szczególności rodzajów i zakresu uprawnień związanych z korzystaniem z systemu.
  • Wprowadzenia procedur koniecznych do prawidłowego wdrożenia systemu w firmie.

Podczas szkolenia skupimy się na zagadnieniach związanych z KSeFem. Omówione zostaną wskazówki praktyczne, które mają największe znaczenie dla podatników. Jak w praktyce przejść na system fakturowania w KSeF.

Szkolenie w trybie stacjonarnym w Krakowie.

Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:

Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.

Czas trwania szkolenia wynosi 8 godzin lekcyjnych.

Rozpoczęcie: godzina 8.30 

W trakcie szkolenia przewidziana jest przerwa kawowa oraz lunch.

 

Treści kształcenia:

Część I - Fakturowanie w KSeF.

  1. Najbardziej typowe transakcje sprzedaży i zakupu
  2. Status podatnika VAT (jak prawidłowo ustalić status kontrahenta i w jakich transakcjach ma to szczególne znaczenie),
  3. Proces wystawiania i przesyłania e-Faktury do KSeF.
  4. Jakie dokumenty będą generowane w KSeF?
  • standardowa faktura,
  • faktura korygująca
  • faktura uproszczona,
  • faktura z węższym zakresem danych (np. bilety spełniające funkcję faktury),
  • faktury z kas fiskalnych,
  • faktura do paragonu,
  • faktura zaliczkowa,
  • faktura rozliczeniowa
  • refaktura,
  • faktura VAT RR,
  • faktury wystawiane dla konsumentów,
  1. Pozostałe dokumenty generowane przez podatników poza systemem KSef
  • dokumenty wewnętrzne (WEW w JPK-VAT),
    • noty księgowe (obciążeniowe),
    • załączniki do faktur w KSeF,
    • duplikaty faktury (likwidacja duplikatów oraz przypadki, w których duplikaty pozostaną),
  1. Treść i forma faktury w KSeF, czyli jak wygląda faktura ustrukturyzowana?
    prezentacja wzoru schemy xml i jej poszczególnych pól (pola obowiązkowe, opcjonalne i fakultatywne), Podmiot 3 jako rola ułatwiająca obieg faktur dla samorządowych jednostek budżetowych
    • numer KSeF i jego budowa, znaczenie,
    • konwertowanie formatu faktury ustrukturyzowanej (xml, pdf, html),
    • jak wygląda weryfikacją faktury pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym w KSeF?

 

  1. Wystawianie faktur w KSeF:
    proces wystawiania faktur w KSeF,
    • przygotowanie danych faktury,
    • data wystawienia faktury w KSeF,
    • terminy wystawiania faktur,
    • przesłanie faktury do KSeF,
    • autoryzacja wysyłki do KSeF (ePUAP, kwalifikowana pieczęć elektroniczna przedsiębiorstwa, kwalifikowany podpis elektroniczny, generowanie i unieważnianie tokenów),
    • weryfikacja prawidłowości faktury przez KSeF (walidacja),
    • informacja zwrotna (UPO lub odrzucenie faktury),
    • powiązanie obowiązku podatkowego z datą faktury

 

  1. Wizualizacja e-Faktury. Kod QR na fakturze.
  2. Propozycje usprawnienia obiegu faktur zakupowych.
  3. Jak pozyskać uprawnienia do KSeF dla samorządowej jednostce budżetowej
  4. Nadawanie dalszych uprawnień. Czym się różni ZAW-FA od pieczęci elektronicznej?,
  5. Fakturowanie nabywców i ich jednostek organizacyjnych (odziały, odbiorcy, centralizacja VAT).
  6. Wysyłka paczek z fakturami. Wysyłka interaktywna. Korzyści i zagrożenia.
  7. Data otrzymania e-Faktury.
  8. Skutki odrzucenia faktur przez KSeF. Czy można dosłać do KSeF poprawione faktury z tymi samymi numerami w dniu następnym?
  9. Awaria KseF i awaria u podatnika. Jak się zachować? Jakie obowiązki?
  10. Zmiany do JPK VAT wywołane wprowadzeniem KSeF.
  11. Numer KSeF w księgach rachunkowych (JPK_KR).

 

Część II. Treść faktury ustrukturyzowanej – nowa schema FA(3).

  1. Nowości w schemie FA(3).
  • Wprowadzenie załącznika do faktury.
  • Wymóg podania nr NIP jednostki organizacyjnej JST.
  • Nowa rola w Podmiot3 – Pracownik.
  • Pozostałe zmiany o charakterze technicznym.
  1. Jak zabrać się za wdrożenie KSeF
  2. Mapowanie treści obecnych faktur do wzoru schemy.
  3. Gdzie umieścić dane dodatkowe ze swoich faktur? Rabaty, kody towarów, numery, waga, ilość, oświadczenia, informacje, itp.
  4. Oznaczenie dotyczące płatności.
  5. Wymogi dla faktur korygujących.
  6. Sposoby korygowania wierszy. Kiedy przez storno? Kiedy przez różnicę?
  7. Korekta błędnych danych nabywcy.
  8. Faktury zaliczkowe.
  • Dane zamówienia na fakturze zaliczkowej.
  • Częściowe dostawy po wystawieniu faktury zaliczkowej. Jak to zafakturować w KSeF?
  • Faktura rozliczeniowa.
  • Korekta do faktury zaliczkowej i rozliczeniowej.

 

Część III. Panel dyskusyjny

 

Metody pracy:

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:

  • zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
  • stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
  •  naukę własną słuchacza.

 

Efekty kształcenia:

  • Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
  • Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
  • Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej

 

Warunki zaliczenia szkolenia:

Formą zaliczenia kursu jest uczestniczenie w zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie § 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz.2175 z późn. zmianami).

 

Informacje o kadrze:

Wykładowca: Dorota Łabuda - absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach na kierunku pedagogika oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie - studia podyplomowe na kierunku prawo podatkowe. Biegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług przy Sądach Okręgowych w Kielcach i Katowicach, były wieloletni pracownik administracji podatkowej w tym wyspecjalizowanego urzędu skarbowego, posiadający 25 letnie doświadczenie w zakresie prawa podatkowego (podatek od towarów i usług) i prawa proceduralnego (ordynacja podatkowa), Ma status trenera z ramienia Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Wieloletni wykładowca kursów i szkoleń, współpracujący między innymi z 16 oddziałami okręgowymi Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Wykładowca Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Kielcach.

Jako trener ceniona jest w szczególności za szeroką wiedzę teoretyczną podpartą wieloletnią praktyką urzędniczą, komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktu z uczestnikami.

 

Zapisy na szkolenie:

Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".

Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.

 

Warunki płatności i rezygnacji:

1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.

2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem. 

Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:

Santander Bank: 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.

3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.

4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@krakow.skwp.pl

Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.

5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy

Zniżka na udział w kursie „Specjalista ds. rozliczeń i fakturowania” dla studentów Akademii Tarnowskiej.

Dane drugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane trzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane czwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane piątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane szóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane siódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane ósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.

Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) – należy przesłać do nas oswiadczenie, które zamieszczone jest na naszej stronie internetowej. Oświadczenie to, opieczętowane i podpisane przez osobę decyzyjną w Firmie, należy przesłać do nas scanem a w dniu rozpoczęcia kursu – dostarczyć w oryginale (dotyczy tylko kursów stacjonarnych, dla online obowiązuje scan).

Dane do faktury
Ankieta
Załączniki
Załącz
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

ul. Kazimierza Wielkiego 19
30-074 Kraków

tel. 12 632 09 10
tel. 12 633 35 21

biuro@krakow.skwp.pl
szkolenia@krakow.skwp.pl

Santander 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001

close