Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
12.06.2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:30
Typ:
Szkolenie
Tryb:
do południa
Opłata:
360,- zł od osoby
330,- zł Cena dla członków

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu ClickMeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie płatności na dzień roboczy przed szkoleniem (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności). 
 

Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:

Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.

Czas trwania szkolenia wynosi 6 godzin lekcyjnych.

Rozpoczęcie: godzina 09:30

Treści kształcenia:   

Nowy harmonogram wdrożenia KSeF w życie podatników

- podstawowe terminy ustawowe i terminy wejścia w życie zmian legislacyjnych.

Krajowy System e-Faktur (KSeF) - podstawowe pojęcia:

definicja faktur w ustawie o VAT – faktura, faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna

dokumentowanie sprzedaży w dobie KSeF

KSeF a podstawowe zasady funkcjonowania podatku VAT

system KSeF dobrowolny oraz system KSeF obowiązkowy,

funkcjonowanie Krajowego Systemu e-Faktur – wersja właściwa, demo i testowa

dostęp do systemu KSeF i podmioty uprawnione,

fakturowanie w ramach Krajowego Systemu e-Faktur,

Faktura ustrukturyzowania:

nowy wzorzec faktury ustrukturyzowanej,

data wystawienia, data otrzymania faktury ustrukturyzowanej,

opis i charakterystyka schematu faktury ustrukturyzowanej,

KSeF ID czyli identyfikator KSeF

typy faktur możliwe do wystawienia w systemie KSeF,

jakie dokumenty będą funkcjonowały poza systemem KSeF,

akceptacja odbiorcy faktury ustrukturyzowanej,

walidacja faktury wysłanej do KSeF

znaczenie UPO

samofakturowanie

faktura RR

Podmioty uprawnione do korzystania z KSeF:

rodzaje uprawnień do korzystania z KSeF,

jak rozpocząć korzystanie z KSeF?

złożenie zawiadomienia ZAW-FA,

komu i jak nadawać uprawnienia do korzystania z KSeF,

jak funkcjonuje anonimowy dostęp do faktury.

Które faktury w KSeF a które w systemie faktur standardowych.

Zmiany w zakresie duplikatów, not korygujących, mini fakturek i faktur generowanych z kas fiskalnych. Faktury korygujące po zmianach.

Wystawianie faktur w sytuacji serwisu, awarii, sytuacji kryzysowej:

jakie działania powinien podjąć podatnik w sytuacji serwisu, awarii, sytuacji kryzysowej,

tryb offline-niedostępność i awarie po stronie KSeF oraz po stronie podatnika.

Sankcje w zakresie nieprawidłowości w korzystaniu z KSeF od sierpnia 2026 r.:

sankcja za wystawienie faktury poza systemem KSeF,

sankcje za wystawienie faktur w niewłaściwym formacie w okresie awarii lub
w trybie „offline”,

sankcje za opóźnione przesłanie do KSeF faktur wystawionych w okresie awarii lub w trybie „offline”.

Preferencje i korzyści wynikające z stosowania faktur ustrukturyzowanych:

40-dniowy termin zwrotu podatku VAT oraz opis warunków jego zastosowania,

ułatwione rozliczenie faktur korygujących in minus stronie sprzedawcy
i nabywcy,

brak obowiązku przekazywania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,

brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur,

przechowywanie faktur w systemie.

Jakie dokumenty generują należny a jakie naliczony w dobie KSeF? Czy KSeF wygeneruje JPK_VAT?

Jak się przygotować do wdrożenia KSeF – procedury, wymagania, analiza, szkolenia.

informacja dla klienta

informacja dla załogi

analiza faktur u klienta

analiza oprogramowania u klienta

analiza umów zawartych z klientami

procedura zarządzania uprawnieniami

procedura weryfikacji pobranych danych

szkolenia

przygotowanie techniczne

procedura na wypadek awarii.

Metody pracy:

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:

  • zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
  • stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
  •  naukę własną słuchacza.

Efekty kształcenia:

Efekty kształcenia:

Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie  wiedzy w zakresie objętym programem  kursu

Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem

Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej

Warunki zaliczenia szkolenia:

Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

Wykładowca:

Szkolenie poprowadzi Pani Anna Kędzierska-Adamczyk absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Doradca podatkowy z 22 letnim stażem. Wspólnik w kancelarii doradztwa podatkowego. Wykładowca na studiach z zakresu podatków oraz wynagrodzeń w Wyższej Szkole Biznesu oraz Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Trener z kilkunastoletnim stażem z zakresu podatków dochodowych, podatku VAT, naliczania wynagrodzeń, ZUS, zasiłków. Bardzo wysoko oceniana przez uczestników

Zapisy na szkolenie:

Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".

Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.

Warunki płatności i rezygnacji:

1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.

2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem. 

Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:

Santander Bank: 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.

3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.

4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@krakow.skwp.pl

Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.

5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.

ul. Kazimierza Wielkiego 19
30-074 Kraków

tel. 12 632 09 10
tel. 12 633 35 21

biuro@krakow.skwp.pl
szkolenia@krakow.skwp.pl

Santander 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001