Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu ClickMeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie płatności na dzień roboczy przed szkoleniem (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności).
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Czas trwania szkolenia wynosi 6 godzin lekcyjnych.
Rozpoczęcie: godzina 09:30
Treści kształcenia:
Nowy harmonogram wdrożenia KSeF w życie podatników
- podstawowe terminy ustawowe i terminy wejścia w życie zmian legislacyjnych.
Krajowy System e-Faktur (KSeF) - podstawowe pojęcia:
definicja faktur w ustawie o VAT – faktura, faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna
dokumentowanie sprzedaży w dobie KSeF
KSeF a podstawowe zasady funkcjonowania podatku VAT
system KSeF dobrowolny oraz system KSeF obowiązkowy,
funkcjonowanie Krajowego Systemu e-Faktur – wersja właściwa, demo i testowa
dostęp do systemu KSeF i podmioty uprawnione,
fakturowanie w ramach Krajowego Systemu e-Faktur,
Faktura ustrukturyzowania:
nowy wzorzec faktury ustrukturyzowanej,
data wystawienia, data otrzymania faktury ustrukturyzowanej,
opis i charakterystyka schematu faktury ustrukturyzowanej,
KSeF ID czyli identyfikator KSeF
typy faktur możliwe do wystawienia w systemie KSeF,
jakie dokumenty będą funkcjonowały poza systemem KSeF,
akceptacja odbiorcy faktury ustrukturyzowanej,
walidacja faktury wysłanej do KSeF
znaczenie UPO
samofakturowanie
faktura RR
Podmioty uprawnione do korzystania z KSeF:
rodzaje uprawnień do korzystania z KSeF,
jak rozpocząć korzystanie z KSeF?
złożenie zawiadomienia ZAW-FA,
komu i jak nadawać uprawnienia do korzystania z KSeF,
jak funkcjonuje anonimowy dostęp do faktury.
Które faktury w KSeF a które w systemie faktur standardowych.
Zmiany w zakresie duplikatów, not korygujących, mini fakturek i faktur generowanych z kas fiskalnych. Faktury korygujące po zmianach.
Wystawianie faktur w sytuacji serwisu, awarii, sytuacji kryzysowej:
jakie działania powinien podjąć podatnik w sytuacji serwisu, awarii, sytuacji kryzysowej,
tryb offline-niedostępność i awarie po stronie KSeF oraz po stronie podatnika.
Sankcje w zakresie nieprawidłowości w korzystaniu z KSeF od sierpnia 2026 r.:
sankcja za wystawienie faktury poza systemem KSeF,
sankcje za wystawienie faktur w niewłaściwym formacie w okresie awarii lub
w trybie „offline”,
sankcje za opóźnione przesłanie do KSeF faktur wystawionych w okresie awarii lub w trybie „offline”.
Preferencje i korzyści wynikające z stosowania faktur ustrukturyzowanych:
40-dniowy termin zwrotu podatku VAT oraz opis warunków jego zastosowania,
ułatwione rozliczenie faktur korygujących in minus stronie sprzedawcy
i nabywcy,
brak obowiązku przekazywania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,
brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur,
przechowywanie faktur w systemie.
Jakie dokumenty generują należny a jakie naliczony w dobie KSeF? Czy KSeF wygeneruje JPK_VAT?
Jak się przygotować do wdrożenia KSeF – procedury, wymagania, analiza, szkolenia.
informacja dla klienta
informacja dla załogi
analiza faktur u klienta
analiza oprogramowania u klienta
analiza umów zawartych z klientami
procedura zarządzania uprawnieniami
procedura weryfikacji pobranych danych
szkolenia
przygotowanie techniczne
procedura na wypadek awarii.
Metody pracy:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:
- zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
- stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
- naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia:
Efekty kształcenia:
Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Warunki zaliczenia szkolenia:
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Wykładowca:
Szkolenie poprowadzi Pani Anna Kędzierska-Adamczyk absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Doradca podatkowy z 22 letnim stażem. Wspólnik w kancelarii doradztwa podatkowego. Wykładowca na studiach z zakresu podatków oraz wynagrodzeń w Wyższej Szkole Biznesu oraz Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Trener z kilkunastoletnim stażem z zakresu podatków dochodowych, podatku VAT, naliczania wynagrodzeń, ZUS, zasiłków. Bardzo wysoko oceniana przez uczestników
Zapisy na szkolenie:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.
Warunki płatności i rezygnacji:
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:
Santander Bank: 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.
3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.
4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@krakow.skwp.pl
Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.