Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
22.11.2024
Godzina rozpoczęcia kursu:
08:30
Typ:
Szkolenie
Tryb:
seminarium
Opłata:
400,- zł od osoby
385,- zł Cena dla członków zwyczajnych opłacających szkolenie samodzielnie lub wspierających delegujących pracowników

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl

Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.p

         Termin szkolenia 22.11.2024 R   Godzina 8:30

KSEF a najczęstsze popełniane błędy fakturowania. Sankcje, kasy fiskalne 2024/2025 rok. I Etap wdrożenia KSEF 

Cel szkolenia:

  • Celem szkolenia jest przedstawienie uregulowań podatkowych w zakresie fakturowania  obowiązujących od 2024 r. oraz popełnianych błędów przez podatników, które będą wyłapywane przez KseF
  • Szkolenie ma formę warsztatów, na których zostaną przedstawione praktyczne problemy w oparciu o określone stany faktyczne oraz optymalizację podatkową w tym zakresie.
  • Szkolenie zapewnia także zapoznanie się ze zmianami prawnymi oraz z aktualnym orzecznictwem i interpretacjami

Korzyści dla uczestników:

  • Podstawową korzyścią dla Uczestników szkolenia jest dostosowanie się podatników do przyszłego funkcjonowania KseF i wyeliminowanie pojawiających się błędów w zakresie fakturowania
  • Szkolenie charakteryzuje praktyczne podejście do problemów pojawiających się w na gruncie podatku VAT i jest w dużej mierze oparte na zasadzie: problem - rozwiązanie problemu.
  • Szkolenie zapewnia niezbędną wiedzę praktyczną konieczną do prawidłowego rozliczania zobowiązań podatkowych oraz przedstawia możliwą optymalizację podatkową.

Profil uczestnika:

  • Główni Księgowi, pracownicy księgowości dokonujący księgowań i rozliczeń podatkowych;
  • Pracownicy Działów odpowiedzialnych za prawidłowe rozliczanie faktur;
  • Pracownicy wystawiający faktury i inne dokumenty rozliczeniowe (noty księgowe, noty odsetkowe, itp.);
  • Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni odpowiedzialni za prawidłowe rozliczanie zobowiązań podatkowych
  • właściciele biur rachunkowych, oraz inne osoby zainteresowane tematyką szkolenia

Zakres tematyczny:

  • Sprawdzanie kontrahentów – zachowanie należytej staranności
  • Sposoby sprawdzania kontrahenta: Biała lista, KRS, CEiDG
  • Weryfikacja transakcji: kto złożył zamówienie, kto zapłacił a na kogo jest wystawiana faktura;
  • Pojęcie należytej staranności w zakresie sprawdzania kontrahentów;
  • Wystawienie faktury na podmiot nieistniejący;
  • Osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej a działalność gospodarcza – różnice w rozliczeniach
  • Wystawianie faktur na JST i jednostki organizacyjne – dwa NIP-y czy jeden NIP;
  • Błędny NIP a umieszczenie faktury w KSeF;
  1. Antydatowanie faktury:
  • Obowiązek podatkowy na gruncie podatku VAT: data dostawy towaru, wykonania usługi lub otrzymania zaliczki;
  • Szczególne momenty obowiązku podatkowego;
  • Obowiązek podatkowy a zasady wystawiania faktur;
  • Możliwość wystawienia faktury 60 dni przed transakcją co oznacza w praktyce?
  • Maksymalny termin na wystawienie faktury
  • Faktura wystawiona faktycznie 20/06/2024 a wpisana data na fakturze 15/06/2024
  • Przyczyny praktyczne antydatowania faktury: terminy umowne na wystawianie faktur, otrzymanie danych po terminie, protokół odbioru podpisany/dostarczony z opóźnieniem;
  • Termin płatności na fakturze antydatowanej
  • Wysyłka faktury do kontrahenta obecnie a przez KseF a problem antydatowania
  1. Podmiana faktur:
  • Sposoby korygowania błędów na fakturze – faktura korygująca lub nota korygująca;
  • Czy nota korygująca zostanie po wprowadzeniu KseF?
  • Zmiana danych i wysyłka ponownie oraz niszczenie starych dokumentów czy jest prawidłowym postępowaniem?
  • Nie przyjmowanie faktur z błędami obecnie a po wprowadzeniu KseF;
  • Brak danych fakultatywnych na fakturze (błędny termin płatności, brak nr zamówienia itp.) jako przyczyny podmiany faktur;
  1. Dane faktury – najczęściej pojawiające się błędy:
  • Obowiązkowe elementy faktury, w tym nazwa towaru lub usługi a usługa kompleksowa, stawki VAT, kurs faktury wystawionej w walucie obcej,
  • Opcjonalne elementy faktury – jako obowiązkowe w niektórych przypadkach, w tym podstawa zwolnienia, MPP, odwrotne obciążenie, metoda kasowa – co jeśli nie są wpisane?
  • Dobrowolne elementy faktury, w tym termin płatności, rachunek bankowy, stopka – co po wprowadzeniu KseF?
  • Rachunek bankowy nie zgłoszony na Białej Liście – konsekwencje praktyczne;
  1. Szczególne rodzaje faktur a KSeF:
  • Stosowanie duplikatu obecnie a po wdrożeniu KSef – czy będzie możliwe?
  • Faktura zaliczkowa – kiedy jest obowiązkowa i zasady jej wystawiania;
  • Faktura końcowa a zmiany w tym zakresie wprowadzone SLIM VAT-3;
  • Zakaz korygowania faktury zaliczkowej w celu wystawienia faktury końcowej
  • Korekty techniczne – prawidłowe rozliczanie skonta, anulowania faktury, zmiany danych kontrahenta
  • Faktura wewnętrzna czy będzie wysyłana do KseF?
  • Faktura uproszczona a funkcjonowanie kasy fiskalnej;
  • Faktura typu WDT, eksport towarów, świadczenie usług dla podmiotu zagranicznego
  1. Zasady wysyłania faktur obecnie i w czasie KseF:
  • Trzy rodzaje faktur funkcjonujące obecnie i po wdrożeniu KseF: faktura elektroniczna, faktura ustrukturyzowana, faktura papierowa
  • Obraz faktury wysyłany mailem obok Ksef – czy możliwy?;
  • Dodatkowe dokumenty do faktury: protokół odbioru prac, załącznik – jak wysyłać po wdrożeniu Ksef?
  • Platformy funkcjonujące do pobierania faktur, za media, dla podmiotów stosujących zamówienia publiczne a Ksef;
  • Wysyłanie faktur a ich przechowywanie.
  1. Sankcje karne dotyczące faktur – przypadki karania:
  • Faktury wystawione przez podmiot nieistniejący,
  • Faktury stwierdzające czynności, które nie zostały dokonane – w części dotyczącej tych czynności,
  • Faktury podające kwoty niezgodne z rzeczywistością – w części dotyczącej tych pozycji, dla których podane zostały kwoty niezgodne z rzeczywistością,
  • Faktury potwierdzające czynności, do których mają zastosowanie przepisy 58 i art. 83 Kodeksu cywilnego – w części dotyczącej tych czynności;
  • Brak wysyłania faktur do Ksef a możliwe sankcje – od kiedy i dla kogo?
  1. Kasy fiskalne i zwolnienie z kas fiskalnych w 2024 r.:
  • Kasy fiskalne z funkcją wysyłania e-paragonów
  • Dla kogo paragon a dla kogo faktura?
  • Zasady wysyłki i funkcjonowania paragonów po wprowadzeniu KseF;
  • E-paragony;
  • Paragon papierowy czy też mailowo dla klienta?
  • Sankcje za naruszenie obowiązku fiskalizacji;
  • Zwolnienie z kas fiskalnych.
  1. Pytania uczestników

Metody pracy

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o zajęcia wykładowo-seminaryjne, (studia przypadków i ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.

Efekty kształcenia

  • Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie  wiedzy w zakresie objętym programem  kursu
  • Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
  • Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej

Po zakończeniu kursu słuchacz:

  • Definiuje podstawowe pojęcia wynikające z programu kursu
  • Wymienia źródła prawa dla omawianej tematyki
  • Prawidłowo interpretuje przepisy prawa dotyczące tematyki szkolenia
  • Wymienia i rozumie obowiązujące  zasady etyki zawodowej

Warunki zaliczenia kursu

Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

 Informacja o kadrze

Joanna Patyk - Prawnik, Doradca Podatkowy. Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada ponad 16-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno – podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi – Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług.  Współautorka książek: “Dokumentacja VAT”, „Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych” – wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY !

ZAPISZ SIĘ

ul. Kazimierza Wielkiego 19
30-074 Kraków

tel. 12 632 09 10
tel. 12 633 35 21

biuro@krakow.skwp.pl
szkolenia@krakow.skwp.pl

Santander 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001