Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu portalu ClickMeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie płatności na dzień roboczy przed szkoleniem (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności).
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Czas trwania szkolenia wynosi 6 godzin lekcyjnych
Rozpoczęcie: godzina 9:00
Zakres tematyczny:
Zmiany wprowadzone do systemu KSeF od lipca 2025 r.:
Wydłużenie okresu wdrażania dla podmiotów małych – kto jest objęty zmianą? Jaki jest okres wdrożenia KSeF dla tych podmiotów?
Pojęcie OFF24 – czego dotyczy?
Faktury typu RR, faktury dla osób fizycznych – możliwość ich wysyłania;
Brak sankcji do końca 2026 r. za błędy w wysyłaniu faktur;
Wprowadzenie możliwości wysyłania faktury elektronicznych, papierowych obok faktur ustrukturyzowanych;
Dwa numery NIP – sprzedającego i odbierającego fakturę;
Schema nr 3 – zmiany w odniesieniu do poprzednich wersji faktur ustrukturyzowanych;
Możliwość wysyłania załączników do faktur – dla kogo możliwość? W jakiej formie?
Inne zmiany a ich skutki praktyczne dla podatników.
Problemy praktyczne związane z wdrażaniem KSeF:
Czy można wysyłać faktury wcześniej? Czy należy mieć zgodę drugiej strony? Czy można wysyłać niektóre faktury do KSeF?
Sposoby wysyłania faktur ustrukturyzowanych: Token a podpis kwalifikowany;
Kto ma wysyłać faktury a kto ma je odbierać?
W jaki sposób wysyłać faktury: paczka., każda faktura osobno;
Czym jest kod QR?
Jak potwierdzać zakup towarów przy płatnościach przelewem, gotówką, kartą płatniczą;
Kto ponosi odpowiedzialność w zakresie KSeF;
Jak przechowywać faktury? Ile czasu? Jaki jest okres przedawnienia kontroli?
Jak wysyłać załączniki do faktur? Czy istnieje możliwość wysyłania poprzez KSeF?
Inne dokumenty a KSeF: faktura uproszczona, e-paragon.
Problemy merytoryczne związane z fakturowaniem a KSeF:
Sposoby sprawdzania kontrahenta: Biała lista, KRS, CEiDG;
Weryfikacja transakcji: kto złożył zamówienie, kto zapłacił a na kogo jest wystawiana faktura;
Pojęcie należytej staranności w zakresie sprawdzania kontrahentów;
Wystawienie faktury na podmiot nieistniejący;
Błędny NIP a umieszczenie faktury w KSeF;
Obowiązek podatkowy a zasady wystawiania faktur i wysyłania ich do KSeF;
Możliwość wystawienia faktury 60 dni przed transakcją co oznacza w praktyce?
Przyczyny praktyczne antydatowania faktury: terminy umowne na wystawianie faktur, otrzymanie danych po terminie, protokół odbioru podpisany/dostarczony z opóźnieniem;
Sposoby korygowania błędów na fakturze – faktura korygująca lub nota korygująca;
Czy nota korygująca zostanie po wprowadzeniu KSeF?
Zmiana danych i wysyłka ponownie oraz niszczenie starych dokumentów czy jest prawidłowym postępowaniem?
Nie przyjmowanie faktur z błędami obecnie a po wprowadzeniu KSeF;
Brak danych fakultatywnych na fakturze (błędny termin płatności, brak nr zamówienia itp.) jako przyczyny podmiany faktur.
Dane faktury – najczęściej pojawiające się błędy:
Obowiązkowe elementy faktury, w tym nazwa towaru lub usługi a usługa kompleksowa, stawki VAT, kurs faktury wystawionej w walucie obcej;
Opcjonalne elementy faktury – jako obowiązkowe w niektórych przypadkach, w tym podstawa zwolnienia, MPP, odwrotne obciążenie, metoda kasowa – co jeśli nie są wpisane?
Dobrowolne elementy faktury, w tym termin płatności, rachunek bankowy, stopka – co po wprowadzeniu KSeF?
Rachunek bankowy nie zgłoszony na Białej Liście – konsekwencje praktyczne.
Szczególne rodzaje faktur a KSeF:
Stosowanie duplikatu obecnie a po wdrożeniu KSeF – czy będzie możliwe?
Faktura zaliczkowa – kiedy jest obowiązkowa i zasady jej wystawiania;
Faktura końcowa a zmiany w tym zakresie wprowadzone SLIM VAT-3;
Zakaz korygowania faktury zaliczkowej w celu wystawienia faktury końcowej;
Korekty techniczne – prawidłowe rozliczanie skonta, anulowania faktury, zmiany danych kontrahenta;
Faktura wewnętrzna czy będzie wysyłana do KSeF?
Faktura uproszczona a funkcjonowanie kasy fiskalnej;
Faktura typu WDT, eksport towarów, świadczenie usług dla podmiotu zagranicznego.
Zasady wysyłania faktur obecnie i w czasie KSeF:
Trzy rodzaje faktur funkcjonujące obecnie i po wdrożeniu KSeF: faktura elektroniczna, faktura ustrukturyzowana, faktura papierowa;
Obraz faktury wysyłany mailem obok KSeF – czy możliwy?;
Dodatkowe dokumenty do faktury: protokół odbioru prac, załącznik – jak wysyłać po wdrożeniu KSeF?
Platformy funkcjonujące do pobierania faktur, za media, dla podmiotów stosujących zamówienia publiczne a KSeF ;
Wysyłanie faktur a ich przechowywanie.
Sankcje karne dotyczące faktur – przypadki karania:
Faktury wystawione przez podmiot nieistniejący;
Faktury stwierdzające czynności, które nie zostały dokonane – w części dotyczącej tych czynności;
Faktury podające kwoty niezgodne z rzeczywistością – w części dotyczącej tych pozycji, dla których podane zostały kwoty niezgodne z rzeczywistością;
Faktury potwierdzające czynności, do których mają zastosowanie przepisy art. 58 i art. 83 Kodeksu cywilnego – w części dotyczącej tych czynności;
Brak wysyłania faktur do KSeF a możliwe sankcje – od kiedy i dla kogo?
Pytania uczestników
Metody pracy:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:
- zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
- stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
- naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia:
Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Warunki zaliczenia szkolenia:
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie paragraf 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz.2175 z późn. zmianami).
Wykładowca:
Joanna Patyk Prawnik, Doradca Podatkowy Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 15-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawnopodatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku VAT.
Zapisy na szkolenie:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.
Warunki płatności i rezygnacji:
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:
Santander Bank: 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.
3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.
4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@krakow.skwp.pl
Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.