Szkolenie: enova365 – kurs od podstaw
Kurs uzupełniający do kursu I stopnia certyfikacji "Dla kandydatów na księgowego - poziom podstawowy"
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu ClickMeeting.pl
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Celem kursu jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką kursu. Kurs stanowi uzupełnienie i poszerzenie wiedzy m.in. dla Słuchaczy kursów I stopnia realizowanych przez SKwP z zakresu pracy i księgowania na programie finansowo-księgowym. Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Czas trwania szkolenia wynosi 16 godzin lekcyjnych. Zajęcia odbywać się będą w dniach i godzinach wskazanych powyżej na granatowym polu.
Treści kształcenia:
- Wprowadzenie do programu
-
- logowanie do systemu
- omówienie modułów programu
- zaznajomienie Uczestnika z konfiguracją programu i bazy
- Plan kont:
-
- konta syntetyczne
- konta analityczne
- konta słownikowe
- Bilans otwarcia:
-
- wprowadzanie sald początkowych
- wprowadzanie rozrachunków z poprzedniego okresu
- Faktury zakupu i sprzedaży w walucie polskiej:
-
- ewidencja faktur zakupu
- ewidencja faktur sprzedaży
- importowanie faktur sprzedaży z innego programu
- Moduł Handel:
- wprowadzanie kartoteki towaru
- wprowadzanie zakupu towarów
- wprowadzanie sprzedaży towarów
- Ewidencja listy płac i deklaracji:
- dekretacja listy płac
- dekretacja deklaracji kadrowo-płacowych (DRA, PIT-4, PPK)
- weryfikacja poprawności zapisów (rozliczenia księgowe)
- Ewidencja środków pieniężnych
-
- wprowadzanie raportu kasowego
- import wyciągów bankowych
- analiza rozrachunków
- generowanie przelewów
- wprowadzanie delegacji
- generowanie dokumentów rozliczeniowych (rozliczenie zaliczki, kompensata, cesja)
- Środki trwałe:
-
- zakup i ujęcie środków trwałych
- likwidacja środka trwałego
- generowanie amortyzacji
- Ewidencja VAT
- rejestry VAT
- deklaracja VAT
- Omówienie zestawień księgowych:
- zestawienie obrotów i sald
- generowanie deklaracji podatkowych
- generowanie bilansu
- generowanie rachunku zysków i strat
Metody pracy:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:
- zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
- stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
- naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia:
Po zakończeniu kursu słuchacz powinien:
1. Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
2. Umiejętności: posługuje się programem enova365
3. Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Warunki zaliczenia szkolenia:
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Informacje o kadrze:
mgr Piotr Schröder - specjalista praktyk, magister finansów i rachunkowości, ukończył studia doktoranckie na wydziale Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Doświadczenie zawodowe zdobywa pracując jako księgowy w podmiocie zajmującym się usługowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych i podatkowych. Prowadzi zajęcia z zakresu rachunkowości na Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Jest w trakcie postępowania kwalifikacyjnego na biegłego rewidenta. Członek Komisji ds. Młodzieży, działającej przy Oddziale Okręgowym SKwP w Krakowie. Wykładowca w Oddziale Okręgowym SKwP w Krakowie w zakresie rachunkowości.
Zapisy na szkolenie:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.
Warunki płatności i rezygnacji:
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:
Santander Bank: 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.
3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.
4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@krakow.skwp.pl
Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.