Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
16.11.2025, 23.11.2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
08:00
Typ:
Kurs
Tryb:
niedziela
Opłata:
690,- zł od osoby
550,- zł Cena dla osób po kursie I stopnia certyfikacji

Szkolenie: enova365 – kurs od podstaw

Kurs uzupełniający do kursu I stopnia certyfikacji "Dla kandydatów na księgowego - poziom podstawowy"

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu ClickMeeting.pl

Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:

Celem kursu jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką kursu. Kurs stanowi uzupełnienie i poszerzenie wiedzy m.in. dla Słuchaczy kursów I stopnia realizowanych przez SKwP z zakresu pracy i księgowania na programie finansowo-księgowym. Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.

Czas trwania szkolenia wynosi 16 godzin lekcyjnych. Zajęcia odbywać się będą w dniach i godzinach wskazanych powyżej na granatowym polu. 

 

Treści kształcenia:

  1. Wprowadzenie do programu
    1. logowanie do systemu
    2. omówienie modułów programu
    3. zaznajomienie Uczestnika z konfiguracją programu i bazy
  1. Plan kont:
    1. konta syntetyczne
    2. konta analityczne
    3. konta słownikowe
  1. Bilans otwarcia:
    1. wprowadzanie sald początkowych
    2. wprowadzanie rozrachunków z poprzedniego okresu
  1. Faktury zakupu i sprzedaży w walucie polskiej:
    1. ewidencja faktur zakupu
    2. ewidencja faktur sprzedaży
    3. importowanie faktur sprzedaży z innego programu
  1. Moduł Handel:
    1. wprowadzanie kartoteki towaru
    2. wprowadzanie zakupu towarów
    3. wprowadzanie sprzedaży towarów
  2. Ewidencja listy płac i deklaracji:
    1. dekretacja listy płac
    2. dekretacja deklaracji kadrowo-płacowych (DRA, PIT-4, PPK)
    3. weryfikacja poprawności zapisów (rozliczenia księgowe)
  3. Ewidencja środków pieniężnych
    1. wprowadzanie raportu kasowego
    2. import wyciągów bankowych
    3. analiza rozrachunków
    4. generowanie przelewów
    5. wprowadzanie delegacji
    6. generowanie dokumentów rozliczeniowych (rozliczenie zaliczki, kompensata, cesja)
  1. Środki trwałe:
    1. zakup i ujęcie środków trwałych
    2. likwidacja środka trwałego
    3. generowanie amortyzacji
  1. Ewidencja VAT
    1. rejestry VAT
    2. deklaracja VAT
  2. Omówienie zestawień księgowych:
    1. zestawienie obrotów i sald
    2. generowanie deklaracji podatkowych
    3. generowanie bilansu
    4. generowanie rachunku zysków i strat

Metody pracy:

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:

  • zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
  • stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
  •  naukę własną słuchacza.

 

Efekty kształcenia:

Po zakończeniu kursu słuchacz powinien:
1. Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
2. Umiejętności: posługuje się programem enova365
3. Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej

 

Warunki zaliczenia szkolenia:

Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

 

Informacje o kadrze:

mgr Piotr Schröder - specjalista praktyk, magister finansów i rachunkowości, ukończył studia doktoranckie na wydziale Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Doświadczenie zawodowe zdobywa pracując jako księgowy w podmiocie zajmującym się usługowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych i podatkowych. Prowadzi zajęcia z zakresu rachunkowości na Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Jest w trakcie postępowania kwalifikacyjnego na biegłego rewidenta. Członek Komisji ds. Młodzieży, działającej przy Oddziale Okręgowym SKwP w Krakowie. Wykładowca w Oddziale Okręgowym SKwP w Krakowie w zakresie rachunkowości.

 

Zapisy na szkolenie:

Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".

Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.

 

Warunki płatności i rezygnacji:

1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.

2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem. 

Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:

Santander Bank: 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.

3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.

4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@krakow.skwp.pl

Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.

5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.

ul. Kazimierza Wielkiego 19
30-074 Kraków

tel. 12 632 09 10
tel. 12 633 35 21

biuro@krakow.skwp.pl
szkolenia@krakow.skwp.pl

Santander 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001