Miasto:
Kraków
Miejsce:
ul. Kazimierza Wielkiego 19
30-074 Kraków
Termin rozpoczęcia:
12, 16, 19 grudnia 2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
08:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
do południa
Opłata:
890,- zł od osoby
870,- zł Cena dla członków
Zapisz się

Szkolenie: Comarch ERP Optima – kurs dla średnio-zaawansowanych

Kurs przeznaczony dla każdego, kto chce nauczyć się pełnej i kompleksowej obsługi programu OPTIMA w codziennej pracy.

Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:

Celem kursu jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką kursu. Kurs stanowi uzupełnienie i poszerzenie wiedzy m.in. dla Słuchaczy kursów I stopnia realizowanych przez SKwP z zakresu pracy i księgowania na programie finansowo-księgowym. Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.

Celem kursu jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką kursu.

Czas trwania szkolenia wynosi 21 godzin lekcyjnych. Zajęcia odbywać się będą w dniach i godzinach wskazanych powyżej na granatowym polu.

 

Treści kształcenia:

  1. Przygotowanie programu (bazy danych) do programu kursu (poziom średnio-zaawansowany):
  • założenie i skonfigurowanie nowej firmy (bazy danych),
  • importy danych między bazami danych (firmami),
  • wskazanie przydatnych funkcjonalności.
  1. Rozwiązania i usprawnienia przyśpieszające pracę w programie:
  • import dokumentów w ramach pracy rozproszonej,
  • import dokumentów przez OCR (Optical Character Recognition),
  • import dokumentów z KSeF (Krajowy System e-Faktur),
  • sztuczna inteligencja AI (Artificial Intelligence).
  1. Rozrachunki z walutach obcych:
  • kasa walutowa i rachunek walutowy,
  • magazyn walut,
  • faktury sprzedaży i faktury zakupu w walutach obcych,
  • różnice kursowe,
  • przeszacowanie walut na dzień bilansowy.
  1. Schematy księgowe dla:
  • rejestru zakupu VAT i sprzedaży VAT,
  • faktur zakupu i sprzedaży ujmowanych w module „Handel”,
  • raportów kasowo-bankowych,
  • dokumentów magazynowych,
  • środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
  1. Rozliczenia międzyokresowe:
  • rozliczenia międzyokresowe kosztów czynne,
  • rozliczenia międzyokresowe kosztów bierne,
  • rozliczenia międzyokresowe przychodów,
  • księgowania okresowe.
  1. Zestawienia księgowe:
  • bilans,
  • rachunek zysków i strat,
  • rachunek przepływów pieniężnych,
  • zestawienie zmian w kapitale własnym,
  • tworzenia własnych zestawień księgowych.
  1. Faktury zakupu i sprzedaży:
  • ewidencja faktur zakupu w obrocie krajowym,
  • ewidencja faktur sprzedaży w obrocie krajowym,
  • ewidencja faktur w ramach WNT,
  • ewidencja faktur w ramach WDT,
  • ewidencja faktur zakupu z importu (np. z USA, Chin),
  • ewidencja faktur sprzedaży w eksporcie (poza terytorium UE),
  • rozliczanie faktur („Preliminarz płatności”).
  1. Ewidencja kosztów:
  • ewidencja kosztów w układzie rodzajowym (zespół kont nr „4”),
  • ewidencja kosztów w układzie kalkulacyjnym (zespół kont nr”5”),
  • ewidencja kosztów w ramach pełnego rachunku kosztów (zespół kont nr „4” i „5”),
  • ustalanie zmiany stanu produktów przez konto 490,
  • ewidencja w księgach rachunkowych kosztów m.in.: amortyzacji, zużytych materiałów i energii, usług obcych i innych przykładowych.
  1. Działalność produkcyjna i usługowa:
  • ewidencja kosztów bezpośrednich i pośrednich (wydziałowych).
  • kalkulacja kosztu wytworzenia, w tym rozliczanie kosztów wydziałowych (z księgowaniem).
  • koszty niewykorzystanych zdolności produkcyjnych (ustalanie i księgowanie).
  • krąg kosztów (zasady i księgowanie)
  • ewidencja przyjęcia wyrobów gotowych na magazyn.
  1. Operacje magazynowe oraz inwentaryzacja magazynu:
  • ewidencja faktur zakupu i sprzedaży produktów i towarów,
  • ewidencja dokumentów PZ, WZ, RW, MM, PW,
  • inwentaryzacja,
  • rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych.
  1. Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne:
  • ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
  • amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
  • niskocenne środki trwałe (sposoby ewidencji i ujmowania w kosztach),
  • nakłady modernizacyjne na środki trwałe i wartości niematerialne i prawne,
  • nakłady remontowe na środki trwałe,
  • odpisy z tytułu utraty wartości środków trwałych.
  1. Inne:
  • wpływ operacji na bilans,
  • wpływ operacji na rachunek zysków i strat,
  • wpływ operacji na rachunek przepływów pieniężnych,
  • controlling i raportowanie w przedsiębiorstwie,
  • faktury korygujące,
  • poprawianie błędów księgowych (stornowanie),
  • zaliczki na podatek dochodowy (deklaracje podatkowe),
  • JPK VAT.

Metody pracy:

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:

  • zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
  • stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
  •  naukę własną słuchacza.

Efekty kształcenia:

1. Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
2. Umiejętności: posługuje się programem Comarch Optima
3. Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej

 

Warunki zaliczenia szkolenia:

Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

 

Informacje o kadrze:

Bogusław Wacławik – adiunkt w Katedrze Rachunkowości Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Wykładowca SKwP o/o w Krakowie na kursach certyfikowanych I, II oraz III stopnia dla głównych księgowych. Nagrodzony przez American Institute of Certified Public Accountants (AICPA) z USA oraz Chartered Institute of Management Accountants z Wielkiej Brytanii w kategorii „Teaching Excellence 2022: CIMA Aligned Course – Poland”.  Autor i współautor licznych artykułów i publikacji naukowych z zakresu rachunkowości i prawa cywilnego. Specjalizuje się w krajowych i Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej. Specjalista w zakresie zarządzania ryzykiem finansowym, w tym stabilizowania wyników finansowych przedsiębiorstw przy wykorzystaniu instrumentów pochodnych (m.in. obroniona rozprawa doktorska i praktyka). Dyrektor międzynarodowych studiów podyplomowych ,,Rachunkowość menedżerska UEK-CIMA" realizowanych z Instytutem Rachunkowości Zarządczej z Wielkiej Brytanii oraz Stowarzyszeniem Biegłych Rewidentów/Księgowych ze Stanów Zjednoczonych. Koordynator, w ramach Europy Środkowo-Wschodniej, międzynarodowej ścieżki dydaktycznej UEK-CIMA dla Studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Administrator i egzaminator licencjonowanego międzynarodowego Centrum Egzaminacyjnego UEK-ACCA działającego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie (ACCA - Association of Chartered Certified Accountants). Członek Rady Nadzorczej spółki giełdowej Frozen Way SA.

 

Zapisy na szkolenie:

Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".

Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.

 

Warunki płatności i rezygnacji:

1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.

2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem. 

Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:

Santander Bank: 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.

3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.

4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@krakow.skwp.pl

Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.

5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.

Zapisz się

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy

Zniżka na udział w kursie „Specjalista ds. rozliczeń i fakturowania” dla studentów Akademii Tarnowskiej.

Dane drugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane trzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane czwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane piątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane szóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane siódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane ósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.

Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) – należy przesłać do nas oswiadczenie, które zamieszczone jest na naszej stronie internetowej. Oświadczenie to, opieczętowane i podpisane przez osobę decyzyjną w Firmie, należy przesłać do nas scanem a w dniu rozpoczęcia kursu – dostarczyć w oryginale (dotyczy tylko kursów stacjonarnych, dla online obowiązuje scan).

Dane do faktury
Ankieta
Załączniki
Załącz
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

ul. Kazimierza Wielkiego 19
30-074 Kraków

tel. 12 632 09 10
tel. 12 633 35 21

biuro@krakow.skwp.pl
szkolenia@krakow.skwp.pl

Santander 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001

close