Miasto:
Oświęcim
Typ:
Szkolenie
Tryb:
do południa
Opłata:
470,- zł od osoby
Terminy

szkolenie: Podatek VAT z uwzględnieniem KSeF - Bilans 2025

 

Kurs jest trzecim modułem w ramach Akcji Edukacyjnej Bilans 2025.

Czas trwania kursu wynosi 8 godzin lekcyjnych w tym konsultacje indywidualne ze słuchaczami kursu.

Rozpoczęcie: godzina 9.30

Miejsce: Oświęcimskie Centrum Kultury, ul Śniadeckiego 24, 32-600 Oświęcim

 

Cena uczestnictwa w 1 module szkolenia Bilans 2025 wynosi 470 zł

Dodatkowo płatny jest specjalny numer miesięcznika "Rachunkowość"
Przy zgłoszeniu bardzo prosimy - w polu "Informacje dodatkowe" zaznaczyć chęć zamówienia miesięcznika wraz z ilością.

 

W sytuacjach wyjątkowych organizator zastrzega sobie prawo zmiany formy realizacji zajęć bez uzyskania zgody uczestników. Dotyczy to w szczególności wprowadzenia zajęć z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość.

 

Cel szkolenia:

Szkolenie ma na celu kompleksowe przedstawienie zagadnień związanych z bilansowym i podatkowym zamknięciem roku podatkowego. W trakcie szkolenia będą analizowane przede wszystkim praktyczne aspekty zmierzające do prawidłowego sporządzenia sprawozdania finansowego oraz zeznań podatkowych. Cały zakres szkolenia prowadzony jest przez praktyków na co dzień zajmujących się tematyką podatkową i rachunkową.

 

Profil uczestnika:

Osoby odpowiedzialne za sprawozdanie finansowe, kadry kierownicze i pracownicy pionów finansowo-księgowych sporządzających roczne jednostkowe i skonsolidowane sprawozdania finansowe, pracownicy i właściciele biur rachunkowych prowadzących usługowo księgi rachunkowe, a także doradcy podatkowi.

 

Treści Kształcenia:

  1. Zmiany w VAT od roku 2025
  • Ograniczenie zwolnień z obowiązku stosowania kas rejestrujących – nowe rozporządzenie.
  • Uchylenie obowiązku integracji kas online z terminalami płatniczymi od 1 stycznia 2025 r.
  • Zmiany w zakresie zwolnienia podmiotowego (art.113) od 1 stycznia 2025 r.
  • Zwolnienie podmiotowe dla polskich podatników w innych krajach UE (procedura SME).
  • Zmiany w zakresie miejsca świadczenia niektórych usług.
  • Zmiany w zakresie stawek obniżonych od 2025 r.
  • Przedłużenie stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia w transakcjach krajowych.
  • Zmiany w zakresie stosowania kas rejestrujących od 1 lipca 2025.
  • Nowy system kaucyjny.
  1. Zagadnienia związane z zamknięciem roku
  • Współczynniki i prewspółczynniki.
  • Limity roczne
  • Korekty roczne i wieloletnie.
  1. Zmiany w przepisach ustawy o VAT w roku 2026.

3.1. Zmiany de-regulacyjne wprowadzane w 2026 – zwiększenie limitu zwolnienia podmiotowego z VAT (art. 113).

3.2. Jak szybko i skutecznie przygotować księgi i systemy do wejścia w życie KSeF:

  • terminy wdrożenia i zakres podmiotowy obowiązku,
  • wyłączenia z KSeF i okresy przejściowe.

3.3. Modele fakturowania po wejściu KSeF:

  • B2B: podatnicy czynni, zwolnieni, zagraniczni,
  • B2C, rolnicy ryczałtowi, inne podmioty szczególne.

3.4. Samofakturowanie i faktury VAT RR:

  • relacje krajowe i zagraniczne,
  • warunki formalne, schemy VAT RR i korekt.

3.5. Dokumentowanie i ewidencjonowanie sprzedaży:

  • rodzaje transakcji, moment obowiązku podatkowego,
  • faktury VAT, zaliczkowe i faktury rozliczające, korekty faktur,
  • kasy fiskalne a KSEF, faktury, paragony z NIP, FP, RO, WEW,
  • ewidencja w JPK_VAT a KSeF, pole P1, kursy walut,
  • ulga na złe długi,

3.6. Identyfikator wewnętrzny i zarządzanie strukturą organizacyjną:

  • jednostki wewnętrzne w KSeF,
  • rola podmiotu trzeciego,
  • załącznik ustrukturyzowany i występowanie o uzyskanie zgody na wysyłkę faktur z załącznikiem.

3.7. Dokumentowanie i ewidencjonowanie zakupów:

  • moment odbioru faktury a termin odliczenia VAT,
  • ujęcie w JPK_VAT, samochody, paliwa, koszty „pracownicze”,
  • proporcja, zmiana przeznaczenia, czynności zagraniczne.

3.8. Organizacyjne przygotowanie podmiotu do KSeF:

  • nowa organizacja pracy w firmie,
  • wdrożenie KSeF : współpraca z księgowymi, IT i kontrahentami,
  • elektroniczny obieg dokumentów to najlepsze rozwiązanie na wyzwania związane z KSeF.
  1. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

 

Metody pracy:

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o: zajęcia wykładowo-seminaryjne, (studia przypadków i ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.

 

Efekty kształcenia:

  • Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie  wiedzy w zakresie objętym programem  kursu
  • Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
  • Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej

Po zakończeniu kursu słuchacz:

  • Definiuje podstawowe pojęcia wynikające z programu kursu
  • Wymienia źródła prawa dla omawianej tematyki
  • Prawidłowo interpretuje przepisy prawa dotyczące tematyki szkolenia
  • Wymienia i rozumie obowiązujące  zasady etyki zawodowej

 

Warunki zaliczenia kursu:

Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie § 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

Zaświadczenie o ukończeniu kursu Bilans 2025 wystawiamy tylko w przypadku uczestnictwa we wszystkich modułach szkoleniowych (4 dni). Na specjalne życzenie uczestnika organizator może wydać zaświadczenie o uczestnictwie w pojedynczym module.

 

Zapisy na szkolenie:

Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się". Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie z załącznika.

 

Warunki płatności i rezygnacji:

Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się". Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenieWarunki płatności i rezygnacji: Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać przed rozpoczęciem szkolenia po jego potwierdzeniu.

Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta: Santander Bank Polska SA 80 1090 2053 0000 0001 4672 1556 tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.

Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczeniaRezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres chrzanow@skwp.krakow.pl. Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.

 

Informacje o kadrze:

Dorota ŁabudaBiegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług przy Sądach Okręgowych w Kielcach i Katowicach, były wieloletni pracownik administracji podatkowej, w tym wyspecjalizowanego urzędu skarbowego, posiadający ponad 29 letnie doświadczenie w zakresie prawa podatkowego (podatek od towarów i usług) i prawa proceduralnego (ordynacja podatkowa).

 

SERDECZNIE ZAPRASZAMY !

ul. Kazimierza Wielkiego 19
30-074 Kraków

tel. 12 632 09 10
tel. 12 633 35 21

biuro@krakow.skwp.pl
szkolenia@krakow.skwp.pl

Santander 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001

close