Data szkolenia: 15.12.2025r. (poniedziałek)
Rozpoczęcie: godzina 9:30
Miejsce: sala wykładowa SKwP O/Nowy Sącz ul. Kochanowskiego 18
Wymiar godzin: 7 godzin lekcyjnych
Podczas szkolenia przewidziana jest przerwa kawowa oraz lunch
Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Celem kursu jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką kursu.
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Treści kształcenia
1.Krajowy System e-Faktur (KSeF) – usystematyzowanie podstaw:
- Faktura ustrukturyzowana
- Tryby wystawiania faktur
- Zmieniane przepisy w ustawie o VAT
- Harmonogram wdrożenia
- Znaczenie identyfikatora KSeF
- Identyfikator wewnętrzny
- KSeF obowiązkowy a dobrowolny
- Faktury w KSeF i poza systemem
- Sankcje
- Przelewy
2. Przypadki szczególne w KSeF
- Niedostępność
- Awaria
- Awaria całkowita
- A co w przypadku awarii u podatnika
- Analiza MIKROKSeF
3. KSeF a inne przepisy – PIT, CIT, PKPiR, KH, Ewidencja Środków Trwałych, Ewidencja Ryczałtowa i JPK_CIT
4. Podmioty uprawnione do korzystania z KSeF – Moduł certyfikatów i uprawnień
- rodzaje uprawnień do korzystania z KSeF,
- jak rozpocząć korzystanie z KSeF?
- złożenie zawiadomienia ZAW-FA,
- komu i jak nadawać uprawnienia do korzystania z KSeF,
- moduł uprawnień i certyfikatów
- rodzaje certyfikatów
- tokeny
- narzędzia do autoryzacji
5. Przygotowanie modeli współpracy i zapisów aneksów do umów z kontrahentami
6. Warsztaty praktyczne w zakresie obsługi KSEF
- Nadawanie uprawnień
- Generowanie tokenów i certyfikatów
- Wystawianie faktur w KSeF i innych programach do fakturowania
- Zarządzanie jednostkami wewnętrznymi
Metody pracy:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:
- zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
- stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
- naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia:
- Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
- Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
- Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej w rachunkowości
Po zakończeniu kursu słuchacz:
- Definiuje podstawowe pojęcia wynikające z programu kursu
- Wymienia źródła prawa dla omawianej tematyki
- Prawidłowo interpretuje przepisy prawa dotyczące tematyki szkolenia
- Wymienia i rozumie obowiązujące zasady etyki zawodowej
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie paragrafu 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz.2175 z późn. zmianami).
Informacje o kadrze:
Wykładowca: Anna Kędzierska-Adamczyk absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Doradca podatkowy z ponad 20 letnim stażem. Wspólnik w kancelarii doradztwa podatkowego. Wykładowca na studiach z zakresu podatków oraz wynagrodzeń w Wyższej Szkole Biznesu oraz Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Trener z kilkunastoletnim stażem z zakresu podatków dochodowych, podatku VAT, naliczania wynagrodzeń, ZUS, zasiłków. Bardzo wysoko oceniana przez uczestników
Zapisy na szkolenie:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.
Warunki płatności i rezygnacji
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu podajemy tytuł kursu/szkolenia.
Rachunek bankowy: Santander bank : 16 1910 1048 3000 2861 1121 0001
3. Faktura pro forma zostanie wystawiona w momencie potwierdzenia szkolenia na pisemną prośbę uczestnika ze wskazaniem adresu e-mail (nie dotyczy sektora publicznego).
4. W przypadku rezygnacji po otrzymaniu „potwierdzenia udziału w szkoleniu” ponoszą Państwo 100% kosztów uczestnictwa. Rezygnację należy przesłać w formie pisemnej na adres nowysacz@skwp.krakow.pl Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora.
| 15.12.2025 | Nowy Sącz |
|
Zapisz się |