PODATEK VAT – PODSUMOWANIE ROKU 2025 - PRZYGOTOWANIE FAKTURY DO ERY KSeF - NOWY WZÓR FAKTURY OBOWIĄZUJĄCY OD 01.02.2026. ELEMENTY KONIECZNE I DOBROWOLNE
Data szkolenia: 05.12.2025r. (piątek)
Rozpoczęcie: godzina 9:30
Wymiar godzin: 7 godzin lekcyjnych
Podczas szkolenia przewidziana jest przerwa kawowa oraz lunch
Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Celem kursu jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką kursu.
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Treści kształcenia
- Najważniejsze zmiany w podatku VAT w 2025 roku.
- Ważne pisma wydane w 2025 Szefa Krajowej Administracji Skarbowej i Ministerstwa Finansów
- Koniec roku – czas prezentów firmowych i spotkań biznesowych – jak rozliczać podatek VAT (czy wolno odliczyć VAT?, kiedy należy go odprowadzić?)
- Nieodpłatne świadczenia dla pracowników – częste pomyłki i nieprawidłowości w rozliczaniu tych operacji na gruncie VAT
- Faktura w najnowszej odsłonie – era KSeF:
- Terminy graniczne na wystawianie faktur – przykłady czynności, na które spółdzielnia wystawia faktury z naciskiem na terminowość ich wystawienia
- REFAKTUROWANIE – ustalanie ostatecznego terminu na wystawienie faktury, przykłady
- Jak sobie radzić gdy zostanie wystawiona przez KSeF faktura z błędem albo całkowicie błędna faktura – sposób poprawiania błędów w zależności od rodzaju błędu
- NOWY WZÓR FAKTURY od 1 lutego 2026 – FA(3)
- pola obowiązkowe, opcjonalne i fakultatywne – jak się nie pogubić
- pola które pierwotnie są nieobowiązkowe ale przy pewnych decyzjach poatnika mogą stać się obowiązkowe do wypełnienia – wskazanie zasady działania takiego mechanizmu
- konieczność zdecydowania się i wybrania dla potrzeb KSeF konkretnego rodzaju faktury – nowe znaczniki
- data sprzedaży na fakturze – różne warianty w zależności od przedmiotu transakcji, jakie daty przy usługach np. najmu, wytyczne MF
- data wystawienia faktury w polu P_1 i jej znaczenie
- obowiązkowe dane podatnika jako sprzedawcy
- obowiązkowe dane nabywcy, konieczność wyboru kim jest nabywca (nowość: znaczniki)
- pole: PODMIOT 3- różne przeznaczenie, do czego należy go wykorzystać, dodatkowe zaznaczenia, przypadki faktur wystawianych przez spółdzielnie gdzie niezbędnym będzie uzupełnienie jej o PODMIOT 3
- jak wystawić fakturę dla kilku nabywców, jakie dane należy zgromadzić
- IDWew – NOWY NUMER, kiedy podatnik umieszcza go na swoich fakturach i co on oznacza
- ADNOTACJE na fakturze – konieczna deklaracja czy adnotacja ma być czy też nie
- jak pokazywać podstawę prawną zwolnienia,
- ile miejsca na opis towaru lub usługi, które pola można dodatkowo wykorzystać i ile maja pojemności znaków
- „mechanizm podzielonej płatności” – kiedy można zaznaczać taką adnotację, brak swobody
- gdzie na fakturze można wykazać kwoty należne niestanowiące zapłaty za sprzedaż towaru lub wykonanie usługi np. zwrot opłaty pocztowej, odszkodowanie, opłaty od członka wspólnoty za zarzadzanie nieruchomością itp.
- elementy obowiązkowe faktur korygujących, co gdy nie ma numeru KSeF faktury korygowanej
- czy można wystawiać korekty zbiorcze
- ŚWIADCZENIE USŁUG PARKINGOWYCH A OBOWIĄZEK PROWADZENIA EWIDENCJI NA KASIE REJESTRUJĄCEJ:
- zagrożenie kasą na szerszą skalę
- czy dotyczy także najmu prywatnego miejsca parkingowego?
- w czym tkwi problem
- od jakiej daty
- jakich usług będzie dotyczył obowiązek fiskalizacji od dnia 1 kwietnia 2026
- prezentacja interpretacji podatkowych
- ODPOWIEDZI NA PYTANIA
Metody pracy:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:
- zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
- stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
- naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia:
- Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
- Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
- Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej w rachunkowości
Po zakończeniu kursu słuchacz:
- Definiuje podstawowe pojęcia wynikające z programu kursu
- Wymienia źródła prawa dla omawianej tematyki
- Prawidłowo interpretuje przepisy prawa dotyczące tematyki szkolenia
- Wymienia i rozumie obowiązujące zasady etyki zawodowej
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie paragrafu 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz.2175 z późn. zmianami).
Informacje o kadrze:
Wykładowca: Renata Marek - ekspert w obszarze podatku VAT, trener Ministerstwa Finansów z zakresu podatku VAT. Doświadczenie w zakresie rozliczania VAT zdobyła będąc pracownikiem aparatu skarbowego od 1995 roku, w tym na stanowiskach kierowniczych i koordynujących. Przeprowadza od ponad 20 lat szkolenia, seminaria i warsztaty dla pracowników skarbowych, pracowników biur podatkowych, głównych księgowych, radców prawnych, biegłych rewidentów i lustratorów. Osoba o wysokim stopniu komunikatywności.
Zapisy na szkolenie:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.
Warunki płatności i rezygnacji
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu podajemy tytuł kursu/szkolenia.
Rachunek bankowy: Santander bank : 16 1910 1048 3000 2861 1121 0001
3. Faktura pro forma zostanie wystawiona w momencie potwierdzenia szkolenia na pisemną prośbę uczestnika ze wskazaniem adresu e-mail (nie dotyczy sektora publicznego).
4. W przypadku rezygnacji po otrzymaniu „potwierdzenia udziału w szkoleniu” ponoszą Państwo 100% kosztów uczestnictwa. Rezygnację należy przesłać w formie pisemnej na adres nowysacz@skwp.krakow.pl Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora.
| 05.12.2025 | Nowy Sącz |
|
Zapisz się |