Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu ClickMeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie płatności na dzień roboczy przed szkoleniem (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności).
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Czas trwania szkolenia wynosi 8 godzin lekcyjnych.
Rozpoczęcie: godzina 9:00
Treści kształcenia:
JPK_CIT.
- Na czym polega nowy obowiązek i jaki jest jego cel?
- Od kiedy wchodzą w życie nowe obowiązki? Harmonogram wdrożenia.
- Termin dla dużych podatników CIT.
- Termin dla pozostałych podatników CIT.
- Termin dla podatników PIT.
- JPK_KR_PD (JPK Księgi Rachunkowe Podatek Dochodowy)
- Dane, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe.
- Numer NIP kontrahenta.
- Numer KSeF.
- Znaczniki identyfikujące konta księgowe zgodnie z wykazem (słowniczkiem) od MF.
- Wysokość różnicy pomiędzy wynikiem finansowym a wynikiem podatkowym.
- Wyłączenie z raportowania za 2025 r.
- JPK_ŚT_KR (JPK Środki Trwałe Księgi Rachunkowe)
- Data nabycia i data przyjęcia do używania.
- Znacznik rodzaju dokumentu stwierdzającego nabycie/wytworzenie.
- Nazwa ŚT/WNiP. Symbol KŚT.
- Metoda amortyzacji.
- Stawka amortyzacyjna podatkowa i rachunkowa.
- Stawka amortyzacyjna podatkowa po korekcie.
- Wartość początkowa podatkowa i rachunkowa.
- Zaktualizowana wartość początkowa podatkowa i rachunkowa.
- Zaktualizowana kwota odpisów amortyzacyjnych podatkowa i rachunkowa.
- Zmiana wartości początkowej podatkowej oraz rachunkowej: (+) zwiększenie; (-) zmniejszenie.
- Kwota odpisów amortyzacyjnych wg stanu na ostatni dzień roku poprzedzającego rozpoczęcie ewidencji.
- Częstotliwość odpisu.
- Wysokość odpisu amortyzacyjnego podatkowego - niestanowiącego kosztu uzyskania przychodu.
- Suma odpisów amortyzacyjnych podatkowych i rachunkowych dla danego roku podatkowego.
- Suma odpisów amortyzacyjnych podatkowych i rachunkowych narastająco w całym okresie amortyzacji.
- Data likwidacji/zbycia/stwierdzenia niedoboru/kradzieży.
- Znacznik przyczyny wykreślenia z ewidencji.
- Nr KSeF faktury dokumentującej zbycie ŚT/WNiP
- Wyłączenia z obowiązku raportowania za 2025 r.
- Problemy praktyczne.
- Czy nowe dane podaje się w odniesieniu do poszczególnych transakcji ujętych w księgach rachunkowych czy zbiorczo?
- Jakie księgi należy przenieść do schemy JPK CIT?
- Jak pozyskać dane historyczne wymagane w JPK_ŚT_KR, które na moment wprowadzenia do ewidencji ŚT i WNiP nie były wymagane?
- Rozmiar pliku. Czy będzie można dzielić plik JPK CIT?
- Znaczniki dla przychodów wolnych od podatku.
- Zmiana danych w księgach rachunkowych po 31 marca a przed zatwierdzeniem SF. Czy trzeba korygować JPK CIT?
- Czy trzeba raportować konta pozabilansowe?
Metody pracy:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:
- zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
- stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
- naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia:
Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
Umiejętności: Kształtowanie umiejętności samodzielnego posługiwania się programem
Kompetencje społeczne: Przestrzega zasad ochrony danych
Warunki zaliczenia szkolenia:
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Wykładowca: Hubert Grzyb - adwokat, doradca podatkowy. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych podatników. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego. Prowadzi szkolenia m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.
Zapisy na szkolenie:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.
Warunki płatności i rezygnacji:
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:
Santander Bank: 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.
3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.
4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@krakow.skwp.pl
Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.