Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl
Czas trwania szkolenia: 8 godzin dydaktycznych
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Treści kształcenia:
PIT kasowy od 1 stycznia 2025 r.
Kto może stosować kasowy PIT?
Warunek podmiotowy. Co ze spółkami cywilnymi i jawnymi?
Próg kwotowy.
Rodzaj ewidencji a możliwość korzystania z PIT kasowego.
Jak wybrać PIT kasowy?
Moment powstania przychodu.
Jak długo można nie rozpoznawać przychodu?
Zaliczki a moment powstania przychodu.
Co w przypadku likwidacji działalności?
Kiedy stosując PIT kasowy nie stosujesz PIT kasowego?
Wyłączenia dla transakcji z podmiotami powiązanymi.
Wyłączenia dla transakcji z podmiotami innymi niż przedsiębiorca.
Wyłączenia dla środków trwałych.
Wyłączenia dla transakcji rajowych.
Potrącanie kosztów na PIT kasowym.
Data wystawienia faktury a data potrącenia kosztu.
Data zapłaty a data potrącenia kosztu.
Wystawienie faktury kosztowej przed zapłatą. Kiedy koszt?
Zapłata przed wystawieniem faktury kosztowej. Kiedy koszt?
Rozliczanie kosztów dla potrzeb zaliczek i zeznania rocznego.
Moment potrącenia kosztów od podmiotów powiązanych.
Amortyzacja jako koszt podatkowy na PIT kasowym.
Dodatkowa ewidencja obowiązująca na PIT kasowym.
Kasowy PIT a ulga na złe długi.
Kasowy PIT a składka zdrowotna.
Przepisy przejściowe.
Sprzedaż w 2024. Otrzymanie zapłaty w 2025. Kiedy przychód?
Zaliczka w 2024 r. Sprzedaż w 01.25. Otrzymanie zapłaty w 02.25. Kiedy przychód?
Zaliczka kosztowa w 2024. Zakup w 01.25. Zapłata w 02.25. Kiedy koszt podatkowy?
Metoda kasowa w 2025. Rezygnacja z metody kasowej od 2026. Jakie przepisy?
Wakacje składkowe i składka zdrowotna 2025.
Na czym polegają wakacje składkowe?
Komu przysługują wakacje składkowe?
Warunki do skorzystania z wakacji składkowych.
Które składki objęte są wakacjami?
Jak często można korzystać z wakacji składkowych?
Wakacje składkowe a podatek PIT.
Jak będzie wyglądać składka zdrowotna w 2025 r.
e-Doręczenia 2025 – nowy obowiązek dla przedsiębiorców.
Czego się oczekuje od przedsiębiorców w związku z wejściem e-Doręczeń od 1 stycznia 2025 r.? Obowiązki sektora prywatnego.
Rejestrowane doręczenie elektroniczne.
Co to za usługa?
Jak z usługi skorzystać?
Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE).
Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
Czym jest adres do doręczeń elektronicznych?
Cechy adresu do doręczeń elektronicznych.
Skąd wziąć adres?
Ile można mieć adresów?
Baza Adresów Elektronicznych (BAE).
Jakie skutki wywołuje wpisanie adresu do BAE?
Prezentacja jak uzyskać adres do doręczeń elektronicznych.
Uzyskanie adresu dla osoby fizycznej (JDG).
Uzyskanie adresu dla spółki wpisanej do KRS.
Kim jest administrator i czy trzeba go ustanawiać?
Skrzynka do doręczeń elektronicznych.
Terminy wejścia w życie nowych obowiązków.
Termin dla osób fizycznych wykonujących zawód zaufania publicznego.
Termin dla spółek wpisanych do KRS.
Termin dla firm wpisanych do CEiDG.
Skutki zaniechania obowiązku i nieutworzenia adresu do doręczeń elektronicznych.
Metody pracy:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:
- zajęcia wykładowo-seminaryjne w formie online z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza)
- stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
- naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia
Efektem kształcenia na szkoleniu będzie nabycie umiejętności polegających na:
- doskonaleniu posiadanej wiedzy i umiejętności zawodowych,
- wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
- przewidywaniu skutków i ponoszeniu odpowiedzialności za podjęte działania.
Warunki zaliczenia kursu
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 22 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Wykładowca: Hubert Grzyb - adwokat, doradca podatkowy. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych podatników. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego. Prowadzi szkolenia m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Warunki płatności i rezygnacji
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu podajemy tytuł kursu/szkolenia.
Rachunek bankowy: Santander bank : 16 1910 1048 3000 2861 1121 0001
3. Faktura pro forma zostanie wystawiona w momencie potwierdzenia szkolenia na pisemną prośbę uczestnika ze wskazaniem adresu e-mail (nie dotyczy sektora publicznego).
4. W przypadku rezygnacji po otrzymaniu „potwierdzenia udziału w szkoleniu” ponoszą Państwo 100% kosztów uczestnictwa. Rezygnację należy przesłać w formie pisemnej na adres nowysacz@skwp.krakow.pl Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora.