Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Terminy:
24.08.2023 CIT Aleksander Gniłka
29.08.2023 PIT Anna Kędzierska-Adamczyk
30.08.2023 VAT Anna Kędzierska-Adamczyk
Treści kształcenia:
24.08.2023
CIT w 2023r. – ostatnie zmiany, nowe ułatwienia i utrudnienia dla podatników oraz inne wybrane zagadnienia
- Podatek dochodowy od osób prawnych w 2023/2022 r.
- zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego (zmieniony limit wydatków tzw. kosztów finansowania dłużnego możliwy do zaliczenia w kup) z uwzględnieniem zmian od 2023r
- zmiana/doprecyzowanie definicji rezydencji podatkowej,
- zmiany regulacji podatkowych odnoszących się do estońskiego CIT od 2023r. oraz inne zagadnienia dotyczące tej formy opodatkowani (m.in.: rozszerzenie katalogu wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą, doprecyzowanie przepisów dotyczących terminu zapłaty podatku wynikającego z korekty wstępnej, terminu na zawiadomienie organu podatkowego o wyborze opodatkowania w tej formie, rozszerzenie możliwości opodatkowania na innych podatników, zmiany dotyczące tzw. podatku na wejściu do CIT estońskiego, minimalne nakłady na inwestycje),
- minimalny podatek przychodowy (kogo ma dotyczyć, podstawa i wysokość opodatkowania) – zawieszenie na 2022-2023,
- preferencje przewidziane dla spółek holdingowych z uwzględnieniem zmian na 2023r.
- doprecyzowanie przepisów dotyczących terminu składania informacji o wspólnikach spółek jawnych,
- nowe i zmienione ulgi podatkowe w podatku CIT począwszy od 2022r. (ulga podatkowa dla przedsiębiorców wspierających sport, edukację i kulturę, ulga na prototyp, ulga na ekspansję, ulga na robotyzację, ulga na innowacyjnych pracowników).
- zmiany w zakresie amortyzacji nieruchomości od 2023/2022r.
- zmiany w temacie cen transferowych,
- księgi i ewidencje – nowa forma obowiązków podatkowych
- nielegalne zatrudnianie pracowników skutki podatkowe dla dwóch stron współpracy,
- zmiany dotyczące podatku u źródła (WHT) (dotyczące min. wydłużenia terminów na składanie oświadczeń przez płatników oraz wydłużenia ważności oświadczeń złożonych przez płatników),
- podatek od przerzucanych dochodów oraz zmiany w podatku od przerzucanych dochodów od 2023r.
- zmiany w podatku od przychodów z budynków począwszy od 2023r.
- zmiany zasad zaliczania do kosztów podatkowych od 2023r. składek na ubeczenia społeczne pracowników,
- zmiany w zakresie ulgi na złe długi od 2023r.
- nowe limity transakcji gotówkowych z przedsiębiorcami oraz nowość w zakresie limitów transakcji gotówkowych z konsumentami od 2024r,
- regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną.
- Inne wybrane zagadnienia w podatku dochodowym od osób prawnych min.:
- ograniczenia w rozliczaniu strat,
- zmiany dotyczące amortyzacji używanych środków trwałych,
- zmiany związane z kosztami finansowania dłużnego,
- opodatkowanie spółek komandytowych i jawnych,
- warunki opłacania podatku CIT wg stawki 9%,
- koszty podatkowe (zasady podziału kosztów, warunek zaliczenia do kosztów podatkowych, wyłączenia z kosztów, płatności w niewłaściwej formie a koszty podatkowe),
- ulga na złe długi w CIT,
- darowizny i inne nieodpłatne świadczenia w związku z wojną w Ukrainie a koszty podatkowe w CIT.
- Pytania uczestników
30.08.2023
- Zmiany – pakiet SLIM VAT 3 – od 01.07.2023
- status małego podatnika
- wnioski WIS
- zmiany w fakturowaniu
- zmiany zasad ustalania i rozliczania proporcji w podatku VAT naliczonym
- zmiany w zasadach zwrotu dla podatnika bezgotówkowego
- zmiany w mechanizmie podzielonej płatności
- zmiany w sankcjach w podatku VAT
- zmiany w ewidencjach dla potrzeb OSS i IOSS
- inne drobne zmiany w ustawie.
- Zmiany w terminach wejścia w życie przepisów dotyczących terminali, kas fiskalnych, grup VAT.
- Pakiet SLIM VAT 2 – uchwalone kolejne zmiany w podatku VAT – 7.09.2021 i 1.10.2021
- zmiany w oznaczaniu sprzedaży nieruchomości w VAT
- ułatwienie odliczenia VAT na samochody wykorzystywane do działalności gospodarczej,
- pełniejsza neutralność w opodatkowaniu importu usług, WNT, w transakcji kiedy podatnikiem jest nabywca
- uregulowanie sposobu dokonywania korekty in-minus w przypadku importu usług oraz WNT,
- wydłużenie czasu na skorzystanie z ulgi na złe długi z 2 do 3 lat, inne zmiany w uldze na złe długi
- doprecyzowanie zasad opodatkowania w transakcjach łańcuchowych
- inne drobne zmiany
- Faktury ustrukturyzowane – od 01.01.2022 roku, faktury w 2022 roku w praktyce, od kiedy obowiązkowe?
- Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (tzw. KSeF).
- Czym jest faktura ustrukturyzowana. Jaki jest system zachęt do jej stosowania.
- Akceptacja, otrzymanie, wystawienie – szczególne pojęcia związane z fakturami ustrukturyzowanymi
- Autoryzacja faktur ustrukturyzowanych (uprawnienia biur rachunkowych).
- Faktura, faktura zaliczkowa, faktura zagraniczna, faktura korygująca w KSeF, nota korygująca, duplikat, faktura
- uproszczona, paragon uznany za fakturę w systemie KSeF
- Zniesienie obowiązku posiadania dokumentacji uzgodnieniowej przy fakturach ustrukturyzowanych
- Zmiany JPK_VAT a KSeF, zniesienie JPK _FA
- Nowy termin zwrotu podatku VAT
- Inne zagadnienia zawiązane z fakturami KSeF.
- Zmiany w stawkach VAT – pakiet antyinflacyjny i darowizny w związku ze stanem wojny na Ukrainie.
- Kasy fiskalne w 2022 i w 2023 roku. Komu przysługują ulgi, kto nie może skorzystać ze zwolnienia, kasy w formie oprogramowania, zmiany od 01.01.2022, od 01.07.2022 o od 01.01.2023 roku.
- Pakiet e-commerce – uchwalone zmiany w zakresie obrotu zagranicznego z perspektywy podatku VAT – krótkie omówienie, problemy praktyczne.
- Omówienie najważniejszych orzeczeń TSUE i polskich sądów z perspektywy podatku VAT.
- Zmiany z początku roku w praktyce obrotu – SLIM VAT i VDEK – przegląd najważniejszych zmian – w sesji pytań i odpowiedzi
- Panel dyskusyjny
Metody pracy:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:
- zajęcia wykładowo-seminaryjne w formie online z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza)
- stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
- naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia
Efektem kształcenia na szkoleniu będzie nabycie umiejętności polegających na:
- doskonaleniu posiadanej wiedzy i umiejętności zawodowych,
- wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
- przewidywaniu skutków i ponoszeniu odpowiedzialności za podjęte działania.
Warunki zaliczenia kursu
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach online. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 22 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652).
Wykładowca: Anna Kędzierska - Adamczyk absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Doradca podatkowy z 22 letnim stażem. Wspólnik w kancelarii doradztwa podatkowego. Wykładowca na studiach z zakresu podatków oraz wynagrodzeń w Wyższej Szkole Biznesu oraz Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Trener z kilkunastoletnim stażem z zakresu podatków dochodowych, podatku VAT, naliczania wynagrodzeń, ZUS, zasiłków. Bardzo wysoko oceniana przez uczestników
Wykładowca: Aleksander Gniłka - Doradca podatkowy, wspólnik, założyciel i Prezes zarządu Tax Support Center Sp. z o.o., absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego.
Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej Rödl & Partner oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w Tax Advisors Group Sp. z o.o. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prowadzi szkolenia m.in. dla BDO, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Krajowej Izby Podatkowej.
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Warunki zaliczenia kursu
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 22 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652).
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Warunki płatności i rezygnacji
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu podajemy tytuł kursu/szkolenia.
Rachunek bankowy: Santander bank : 16 1910 1048 3000 2861 1121 0001
3. Faktura pro forma zostanie wystawiona w momencie potwierdzenia szkolenia na pisemną prośbę uczestnika ze wskazaniem adresu e-mail (nie dotyczy sektora publicznego).
4. W przypadku rezygnacji po otrzymaniu „potwierdzenia udziału w szkoleniu” ponoszą Państwo 100% kosztów uczestnictwa. Rezygnację należy przesłać w formie pisemnej na adres nowysacz@skwp.krakow.pl najpóźniej na trzy dni przed realizacją szkolenia. Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora.