Cel kursu, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego
1. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z nowymi uregulowaniami dotyczącymi Pracowniczych Programów Kapitałowych (PPK) obowiązujących od 2019 r.
2. Na szkoleniu zostaną przedstawione praktyczne aspekty zmian i skutki zmian dla podatników, w tym w zakresie możliwej optymalizacji podatkowej w związku ze zmianami ustaw.
3. Szkolenie zapewnia poznanie nowych przepisów prawnych oraz praktycznych aspektów funkcjonowania PPK w 2020 r.
Czas trwania kursu wynosi 7 godzin lekcyjnych w tym konsultacje indywidualne ze słuchaczami kursu.
Miejsce przeprowadzenia kursu: online
Rozpoczęcie: godzina 9.30
Korzyści dla uczestników
• Podstawową korzyścią dla Uczestników szkolenia jest poznanie nowych regulacji oraz problemów praktycznych związanych z nowymi uregulowaniami
• Uczestnicy szkolenia poznają praktyczne aspekty zmian z podkreśleniem zmian niekorzystnych dla podatnika (powodujących ewentualne ryzyko podatkowe) oraz zmian umożliwiających zmniejszanie zobowiązań podatkowych (optymalizacja podatkowa).
Profil uczestnika
• Główni Księgowi i księgowi;
• pracownicy księgowości stosujący na bieżąco przepisy prawa podatkowego;
• pracownicy Działu Kadr odpowiedzialni za podatkowe rozliczenia pracowników ;
• Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni, a także inne osoby odpowiedzialne za prawidłowe stosowanie przepisów podatkowych w podmiocie.
Treść kształcenia
1. Uregulowanie tzw. tarczy antykryzysowej:
• Przesunięcie terminu na wejście w życie PPK w odniesieniu do średnich przedsiębiorców;
• Przesunięcie wpłaty podatku PIT a wpłata składki do PPK;
• Dofinansowanie do wynagrodzeń – cy dotyczy też PPK?
2. Pracownicze Plany Kapitałowe a Pracownicze Plany Emerytalne – różnice
• Uregulowania prawne PPK;
• Uregulowania prawne PPE;
• Różnice pomiędzy PPK a PPE – co korzystniejsze;
• Zasady przystąpienia do PPE;
• Funkcjonowanie w PPE a nowy pracownik z PPK – zasady postępowania
• Zasady rozliczania PPE;
• Miejsce gromadzenia PPE – kto dysponuje pieniędzmi do dnia przejścia pracownika na emeryturę;
• Zasady zmiany PPK na PPE
• Funkcjonowanie wypłat z PPE;
• Skutki podatkowe rozliczania PPE;
• Fundusze inwestycyjne a fundusze emerytalne;
• Organ nadzoru nad PPK i PPE
3. Kto podlega pod PKK – daty wejścia w życie
• Moment wejścia w życie przepisów – lipiec 2019 i kolejne daty;
• Pracownicy a zleceniobiorcy i osoby na kontraktach menadżerskich?
• Czy osoby na działalności gospodarczej mogą dobrowolnie wejść w PKK?
• Zasada automatycznego podlegania PKK
• Oświadczenie o zrzeczeniu się pracownika z uczestnictwa w PKK
• Okresy składania oświadczeń.
4. Zasady stosowania PPK
• Portal internetowy i jego funkcjonowanie;
• Domniemanie przystąpienia do PPK;
• Wpłata poczatkowa i roczna – zasady ich ustalania i wpłacania;
• Odprowadzanie dodatkowych składek w wysokości 3,5% - rozdział pomiędzy pracownika i pracodawcę;
• Dodatkowa kwota przekazywana z budżetu państwa –kiedy i w jakiej wysokości?;
• Wyliczanie roczne pobranych składek;
• Wykazywanie składek przez oracodawcę w rozliczeniach rocznych;
• Zwolnienie składek z dodatkowego ubezpieczenia społecznego.
5. Skutki podatkowe i ZUS przystąpienia do PPK:
• Sposób potrącania składek przy wypłacie wynagrodzenia;
• Wykazywanie składek w dokumentach rozliczeniowych;
• Opodatkowanie podatkiem PIT odprowadzanych składek;
• ZUS a odprowadzane składki;
• Opodatkowanie i oskładkowanie w przypadku rezygnacji pracownika z PPK
6. Praktyczne aspekty rozliczeń PPK
• Powrót do PKK po wcześniejszej rezygnacji;
• Wzór oświadczenia pracownika o rezygnacji;
• Prowadzenie kartotek osób objętych PPK przez pracodawcę;
• Obowiązki pracodawcy wobec wybranej instytucji PPK;
• Przekazywanie kwot pomiędzy PPK w przypadku zmiany zatrudnienia, kilku etatów itp.
• Kary nakładane na pracodawców związane z funkcjonowaniem PPK.
7. Rozliczenia zgromadzonych w PPK kwot:
• Rezygnacja z PPK – kto otrzymuje kwoty?
• Rozwód małżonków a podział zgromadzonych kwot pomiędzy rozwiedzionych małżonków;
• Rozporządzanie kwotą na wypadek śmierci współmałżonka;
• Wypłata kwot przed emeryturą – kiedy możliwa?
• Wypłata po osiągnięciu wieku emerytalnego;
• Pojęcie ciężkiego zachorowania.
• Przykładowe wyliczenia emerytur
Metody pracy
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o: zajęcia wykładowo-seminaryjne, (studia przypadków i ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia
Efektem kształcenia na kursie będzie nabycie umiejętności polegających na:
- doskonaleniu posiadanej wiedzy i umiejętności zawodowych
- wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
- przewidywaniu skutków i ponoszeniu odpowiedzialności za podjęte działania
Warunki zaliczenia kursu
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie paragrafu 22 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz.652).
Zapisy na szkolenie:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.
Warunki płatności i rezygnacji:
Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać przed rozpoczęciem szkolenia po jego potwierdzeniu.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta: Santander Bank Polska SA 80 1090 2053 0000 0001 4672 1556 tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.
Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.
Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres chrzanow@skwp.krakow.pl
Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.
Informacja o kadrze
Wykładowca:
Joanna Patyk - Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 16-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY !!!