Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
21.01.2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
do południa
Opłata:
430,- zł od osoby
Zapisz się

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu ClickMeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie płatności na dzień roboczy przed szkoleniem (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności). 
 

Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:

Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.

Czas trwania szkolenia wynosi 8 godzin lekcyjnych.

Rozpoczęcie: godzina 09:00 

Treści kształcenia:

  1. Co FISKUS planuje w podatkach na 2025 r. – lista zmian przepisów prawno- podatkowych aktualnych na dzień szkolenia 
  • Zmiany dotyczące podmiotowego zwolnienia z VAT w 2025 r.
  • Wprowadzenia przepisów umożliwiających korzystanie ze zwolnienia podmiotowego z VAT dla firm zagranicznych
  • Nowe zasady ustalania miejsca świadczenia niektórych usług
  • Nowe limity w VAT – jak przeliczono wartości na 2025 r.?
  • Rozszerzenie zakresu podmiotów zobowiązanych do stosowania kas rejestrujących
  • Likwidacja zwolnień przedmiotowych i nowe zwolnienie
  • Rozszerzenie katalogu czynności objętych bezwzględnym obowiązkiem ewidencjonowania
  • Nowe czynności objęte bezwzględnym obowiązkiem ewidencjonowania od 2025 r. i 2026 r.
  • WAŻNA ZMIANA - Zniesienie obowiązku integracji kasy rejestrującej z terminalem płatniczym
  • Przedłużenie funkcjonowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla dostawy gazu i energii
  • Kara porządkowa i zastaw skarbowy w 2025 r.
  • Nowe kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe
  • Ulga na zakup kasy rejestrującej przez powodzian
  • Minimalne i maksymalne stawki podatkowe na 2025 r.
  • Zmiany w podatkach i opłatach lokalnych, podatku rolnym i opłacie skarbowej
  • nowe wersje struktur logicznych sprawozdań finansowych
  • Nowe wzory pełnomocnictw od 2025 r.
  • Wsparcie dla przedsiębiorców poszkodowanych na skutek powodzi
  1. KSEF – przyjęcie ostatecznego projektu w IV kwartale 2024 r. 
  • Infolinia KSEF od stycznia 2025 r. , ostateczne przepisy w kwietniu 2025 r.
  • Wprowadzenie obowiązkowego KSeF dla wszystkich podatników (dla podatników czynnych i podatników zwolnionych z VAT), z uwzględnieniem etapowania
  • Odroczenie na dodatkowe pół roku, tj. do 31 lipca 2026 r., wprowadzenia niektórych rozwiązań podatkowych
  • Umożliwienie stosowania tzw. trybu offline do końca 2026 r. przez wszystkich podatników.
  • Dopuszczenie wystawiania faktur konsumenckich w KSeF.
  • Zapewnienie w okresie przejściowym (do 30 września 2026 r.) podatnikom „wykluczonym cyfrowo”, gdzie skala i wartość wystawianych faktur jest niewielka, możliwości wystawiania faktur w dotychczasowej formie
  • Zapewnienie rozwiązań prawnych odpowiadających celowi tzw. wyrównania środowisk KSeF, tj. wprowadzenie pełnych funkcjonalności technicznych systemu obowiązkowego przed datą wejścia w życie przepisów, które nakładają na podatników obowiązek wystawiania faktur w KSeF.
  • Możliwości korzystania przez organy KAS z danych w KSeF w toku prowadzonych przez nie spraw.
  • Proponowane rozwiązania biznesowe w strukturach logicznych FA(3) i FA_RR (1)
  • Modyfikację struktury logicznej e-faktury m.in. W zakresie zasad wskazywania terminu płatności,
  • Wprowadzenie obowiązku oznaczania „jst” w celu zapewnienia dostępu do faktur jednostkom podległym jst,
  • Usprawnienia i inne drobne modyfikacje struktury zgłoszone podczas konsultacji,
  • Umożliwienie przesyłania załączników do faktur dla branż wystawiających faktury o złożonym zakresie danych,
  • Wprowadzenie nowej roli - „pracownik”.
  • Wprowadzenie możliwości przesłania załącznika do faktury w KSEF
  1. KSEF jako narzędzie e-kontroli – jak się przygotować od strony sprzedaży i zakupów już dziś – NOWŚCI W #KSEF na dzień szkolenia prosto z MF
  • Krajowy System e-Faktur jako narzędzie e-kontroli i uzupełnienie JPK, VIES, STIR
  • Jak uporządkować dokumentację sprzedaży pod kątem KSEF?
  • Dokumenty zakupu w KSEF - jaką wartość dla firm stanowi tryb offline?
  • Największe problemy z funkcjonowaniem KSEF: data wystawienia i data sprzedaży w fakturze ustrukturyzowanej
  • Konieczność uporządkowania współpracy z kontrahentami (umowy, zamówienia) z powodu różnej interpretacji terminu płatności po wejściu KSEF
  • Faktury konsumenckie oraz faktury na kontrahentów zagranicznych – jak poprawnie funkcjonować w KSEF?
  • Płatności gotówkowe a dowód zakupu przy zakupach firmowych
  • Jak zarobić na wdrożeniu KSEF ?- podatkowe możliwości obniżenia wydatków na oprogramowanie
  • Jakie dodatki i funkcje warto wdrożyć w swoim systemie KSEF?
  • KARY indywidualne i dla firmy za błędy w fakturowaniu – NOWOŚCI w związku z pojawieniem się KSEF  
  1. Porządkowanie na koniec roku dokumentacji w obrocie gospodarczym – co analizuje   FISKUS w 2024 r. w fakturach, korektach, JPK_VAT i co ma w planach w 2025 r. ?
  • Jakich błędów unikać w fakturowaniu? Lista zasad poprawnego fakturowania
  • Co należy sprawdzić przed zawarciem umowy, wystawieniem faktury sprzedaży z kontrahentem
  • Na co zwrócić uwagę odnośnie formalności dotyczących przedmiotu transakcji?
  • Lista najczęściej popełnianych błędów w wystawiani faktur – instrukcja
  • PŁATNOŚCI FIRMOWE – co trzeba widzieć w sprzedaży i zakupie wystawiając i otrzymując faktury ?
  • DOSTAWY Z MONTAŻEM – procedura podatkowa tj. jak dokumentować
  • Najczęściej popełniane błędy w rozliczeniach korekt – premie, bonusy roczne
  • Rozliczenie programów lojalnościowych z kontrahentami polskimi i zagranicznymi
  • Problemy z rozliczeniami zagranicznymi  
  1. FAKTURA KORYGUJĄCA - kiedy należy ją wystawić a kiedy nie wolno - Zasady 2024/2025 w wersji papierowej i elektronicznej – WAŻNE ZMIANY w 2025
  • Okoliczności i powody pojawienia się korekty
  • Jak technicznie skorygować sprzedaż i jakiego dokumentu użyć?
  • Kiedy należy wystawić fakturę korygującą?
  • Podział korekt – zmniejszające, zwiększające, powody korekty, sposób korygowania, rozliczenia itp.
  • Anulacja czy korekta – fundamentalne zasady i różnice
  • Wpływająca i niewpływająca na obrót podlegająca rozliczeniu i księgowaniu
  • Jakich dokumentów nie używać do korekty transakcji?
  • Jakich transakcji nie dokumentuje się faktura korygującą?
  • Jakie problemy z końcem roku stwarzają korekty po stronie kupującego?
  • KAZUSY – przykładowe sytuacje z życia podatnika
  1. ROZLICZENIA KOŃCA ROKU W FIRMIE – przekazania na rzecz kontrahentów i pracowników 
  • ROZLICZANIE minionego roku do 25 stycznia 2025 – jak zakwalifikować koszty, podatek naliczony
  • Imprezy, tzw. wigilie świąteczne z udziałem pracowników i ich rodzin oraz kontrahentów – stanowisko fiskusa
  • Zakup i nieodpłatne przekazanie pracownikom bonów jednego przeznaczenia a VAT
  • Koszty, jakie warto przemyśleć do odliczenia – nowości interpretacji fiskusa i orzeczeń sądowych
  • Wydatki związane z delegacjami – co warto odliczać, co przysługuje podatnikowi
  • Nieodpłatne przekazania czy wydatek związany z prowadzoną działalnością?
  • Przekazywanie upominków świątecznych kontrahentom i pracownikom
  • Granica prawna pomiędzy wydatkiem osobistym a biznesowym – najnowsze HITY INTERPRETACJI MF
  1. Najnowsze orzecznictwo sądowe i interpretacje fiskusa w roku 2024, o których trzeba wiedzieć, w tym m.in.:  
  • Wystawienie faktury po terminie i ujęcie jej w JPK_VAT - interpretacja KIS
  • Mechanizm podzielonej płatności a przeznaczenie środków zgromadzonych na rachunku VAT - wyrok TSUE
  • Prawo do korzystania przez czas nieoznaczony z miejsca postojowego w garażu podziemnym - interpretacja KIS
  • Dokumenty potwierdzające eksport towaru - wyrok WSA
  • Zapłata kartą płatniczą a obowiązek ewidencjonowania sprzedaży w kasie rejestrującej - interpretacja KIS
  • Czy moment odliczenia VAT może być uzależniony od otrzymania faktury? - pytanie prejudycjalne
  • Mechanizm podzielonej płatności a przeznaczenie środków zgromadzonych na rachunku VAT - Wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
  • Sprzedaż działek przez rolnika będącego czynnym podatnikiem VAT Wyrok WSA
  • Ewidencjonowanie w kasie rejestrującej usług świadczonych przez sale zabaw dla dzieci - interpretacja KIS

Metody pracy:

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:

  • zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
  • stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
  •  naukę własną słuchacza.

Efekty kształcenia:

Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie  wiedzy w zakresie objętym programem kursu

Umiejętności: Kształtowanie umiejętności samodzielnego posługiwania się programem

Kompetencje społeczne: Przestrzega zasad ochrony danych

Warunki zaliczenia szkolenia:

Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

Informacje o kadrze:

LUIZA PIEPRZYK -  Były urzędnik resortu Ministerstwa Finansów;  -  Audytor podatkowy, trener, wykładowca;  - Specjalista w zakresie podatku od towarów i usług VAT w Polsce i UE. Wieloletni pracownik organów podatkowych (15 lat) –  specjalista w zakresie podatku od towarów i usług w Polsce i krajach UE, pracujący jako orzecznik, specjalista ds. kontroli handlu wewnątrzwspólnotowego w organach podatkowych, zajmujący się orzecznictwem w zakresie podatku VAT w Polsce i w krajach Unii Europejskiej, realizujący zadania administracji w zakresie kontroli i weryfikacji transakcji wewnątrzwspólnotowych w UE, szkoleniowiec Ministerstwa Finansów. Doświadczony audytor podatkowy, trener pracowników organów kontroli oraz księgowych, doradców podatkowych i biegłych rewidentów i prawników. Od lat wdraża w podmiotach gospodarczych procedury i politykę bezpieczeństwa podatkowego w zakresie VAT w transakcjach krajowych i zagranicznych w ujęciu podatkowym, logistycznym i handlowym. Twórca indywidualnych procedur podatkowych i projektów dla podmiotów polskich i międzynarodowych, realizujących główne cele przesłanek należytej staranności na każdym etapie działalności podmiotu od kadry menadżerskiej i zarządu po pozostałe działy/ piony w danej jednostce.  WSPÓŁAUTOR KSIĄŻKI„Kontrola skarbowa. Super, cieszę się! poradnik nie tylko dla kontrolowanego”

Zapisy na szkolenie:

Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".

Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.

Warunki płatności i rezygnacji:

1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.

2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem. 

Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:

Santander Bank: 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.

3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.

4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@krakow.skwp.pl

Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.

5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy
Danedrugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Danetrzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Daneczwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Danepiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Daneszóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Danesiódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Daneósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Danedziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Danedziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.

Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) – należy przesłać do nas oswiadczenie, które zamieszczone jest na naszej stronie internetowej. Oświadczenie to, opieczętowane i podpisane przez osobę decyzyjną w Firmie, należy przesłać do nas scanem a w dniu rozpoczęcia kursu – dostarczyć w oryginale (dotyczy tylko kursów stacjonarnych, dla online obowiązuje scan).

Dane do faktury
Ankieta
Załączniki
Załącz
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

ul. Kazimierza Wielkiego 19
30-074 Kraków

tel.12 632 09 10
tel.12 633 35 21

biuro@krakow.skwp.pl
szkolenia@krakow.skwp.pl

Santander 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001