Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu ClickMeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie płatności na dzień roboczy przed szkoleniem (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności).
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Czas trwania szkolenia wynosi 8 godzin lekcyjnych.
Rozpoczęcie: godzina 09:00
Treści kształcenia:
- Co FISKUS planuje w podatkach na 2025 r. – lista zmian przepisów prawno- podatkowych aktualnych na dzień szkolenia
- Zmiany dotyczące podmiotowego zwolnienia z VAT w 2025 r.
- Wprowadzenia przepisów umożliwiających korzystanie ze zwolnienia podmiotowego z VAT dla firm zagranicznych
- Nowe zasady ustalania miejsca świadczenia niektórych usług
- Nowe limity w VAT – jak przeliczono wartości na 2025 r.?
- Rozszerzenie zakresu podmiotów zobowiązanych do stosowania kas rejestrujących
- Likwidacja zwolnień przedmiotowych i nowe zwolnienie
- Rozszerzenie katalogu czynności objętych bezwzględnym obowiązkiem ewidencjonowania
- Nowe czynności objęte bezwzględnym obowiązkiem ewidencjonowania od 2025 r. i 2026 r.
- WAŻNA ZMIANA - Zniesienie obowiązku integracji kasy rejestrującej z terminalem płatniczym
- Przedłużenie funkcjonowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla dostawy gazu i energii
- Kara porządkowa i zastaw skarbowy w 2025 r.
- Nowe kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe
- Ulga na zakup kasy rejestrującej przez powodzian
- Minimalne i maksymalne stawki podatkowe na 2025 r.
- Zmiany w podatkach i opłatach lokalnych, podatku rolnym i opłacie skarbowej
- nowe wersje struktur logicznych sprawozdań finansowych
- Nowe wzory pełnomocnictw od 2025 r.
- Wsparcie dla przedsiębiorców poszkodowanych na skutek powodzi
- KSEF – przyjęcie ostatecznego projektu w IV kwartale 2024 r.
- Infolinia KSEF od stycznia 2025 r. , ostateczne przepisy w kwietniu 2025 r.
- Wprowadzenie obowiązkowego KSeF dla wszystkich podatników (dla podatników czynnych i podatników zwolnionych z VAT), z uwzględnieniem etapowania
- Odroczenie na dodatkowe pół roku, tj. do 31 lipca 2026 r., wprowadzenia niektórych rozwiązań podatkowych
- Umożliwienie stosowania tzw. trybu offline do końca 2026 r. przez wszystkich podatników.
- Dopuszczenie wystawiania faktur konsumenckich w KSeF.
- Zapewnienie w okresie przejściowym (do 30 września 2026 r.) podatnikom „wykluczonym cyfrowo”, gdzie skala i wartość wystawianych faktur jest niewielka, możliwości wystawiania faktur w dotychczasowej formie
- Zapewnienie rozwiązań prawnych odpowiadających celowi tzw. wyrównania środowisk KSeF, tj. wprowadzenie pełnych funkcjonalności technicznych systemu obowiązkowego przed datą wejścia w życie przepisów, które nakładają na podatników obowiązek wystawiania faktur w KSeF.
- Możliwości korzystania przez organy KAS z danych w KSeF w toku prowadzonych przez nie spraw.
- Proponowane rozwiązania biznesowe w strukturach logicznych FA(3) i FA_RR (1)
- Modyfikację struktury logicznej e-faktury m.in. W zakresie zasad wskazywania terminu płatności,
- Wprowadzenie obowiązku oznaczania „jst” w celu zapewnienia dostępu do faktur jednostkom podległym jst,
- Usprawnienia i inne drobne modyfikacje struktury zgłoszone podczas konsultacji,
- Umożliwienie przesyłania załączników do faktur dla branż wystawiających faktury o złożonym zakresie danych,
- Wprowadzenie nowej roli - „pracownik”.
- Wprowadzenie możliwości przesłania załącznika do faktury w KSEF
- KSEF jako narzędzie e-kontroli – jak się przygotować od strony sprzedaży i zakupów już dziś – NOWŚCI W #KSEF na dzień szkolenia prosto z MF
- Krajowy System e-Faktur jako narzędzie e-kontroli i uzupełnienie JPK, VIES, STIR
- Jak uporządkować dokumentację sprzedaży pod kątem KSEF?
- Dokumenty zakupu w KSEF - jaką wartość dla firm stanowi tryb offline?
- Największe problemy z funkcjonowaniem KSEF: data wystawienia i data sprzedaży w fakturze ustrukturyzowanej
- Konieczność uporządkowania współpracy z kontrahentami (umowy, zamówienia) z powodu różnej interpretacji terminu płatności po wejściu KSEF
- Faktury konsumenckie oraz faktury na kontrahentów zagranicznych – jak poprawnie funkcjonować w KSEF?
- Płatności gotówkowe a dowód zakupu przy zakupach firmowych
- Jak zarobić na wdrożeniu KSEF ?- podatkowe możliwości obniżenia wydatków na oprogramowanie
- Jakie dodatki i funkcje warto wdrożyć w swoim systemie KSEF?
- KARY indywidualne i dla firmy za błędy w fakturowaniu – NOWOŚCI w związku z pojawieniem się KSEF
- Porządkowanie na koniec roku dokumentacji w obrocie gospodarczym – co analizuje FISKUS w 2024 r. w fakturach, korektach, JPK_VAT i co ma w planach w 2025 r. ?
- Jakich błędów unikać w fakturowaniu? Lista zasad poprawnego fakturowania
- Co należy sprawdzić przed zawarciem umowy, wystawieniem faktury sprzedaży z kontrahentem
- Na co zwrócić uwagę odnośnie formalności dotyczących przedmiotu transakcji?
- Lista najczęściej popełnianych błędów w wystawiani faktur – instrukcja
- PŁATNOŚCI FIRMOWE – co trzeba widzieć w sprzedaży i zakupie wystawiając i otrzymując faktury ?
- DOSTAWY Z MONTAŻEM – procedura podatkowa tj. jak dokumentować
- Najczęściej popełniane błędy w rozliczeniach korekt – premie, bonusy roczne
- Rozliczenie programów lojalnościowych z kontrahentami polskimi i zagranicznymi
- Problemy z rozliczeniami zagranicznymi
- FAKTURA KORYGUJĄCA - kiedy należy ją wystawić a kiedy nie wolno - Zasady 2024/2025 w wersji papierowej i elektronicznej – WAŻNE ZMIANY w 2025
- Okoliczności i powody pojawienia się korekty
- Jak technicznie skorygować sprzedaż i jakiego dokumentu użyć?
- Kiedy należy wystawić fakturę korygującą?
- Podział korekt – zmniejszające, zwiększające, powody korekty, sposób korygowania, rozliczenia itp.
- Anulacja czy korekta – fundamentalne zasady i różnice
- Wpływająca i niewpływająca na obrót podlegająca rozliczeniu i księgowaniu
- Jakich dokumentów nie używać do korekty transakcji?
- Jakich transakcji nie dokumentuje się faktura korygującą?
- Jakie problemy z końcem roku stwarzają korekty po stronie kupującego?
- KAZUSY – przykładowe sytuacje z życia podatnika
- ROZLICZENIA KOŃCA ROKU W FIRMIE – przekazania na rzecz kontrahentów i pracowników
- ROZLICZANIE minionego roku do 25 stycznia 2025 – jak zakwalifikować koszty, podatek naliczony
- Imprezy, tzw. wigilie świąteczne z udziałem pracowników i ich rodzin oraz kontrahentów – stanowisko fiskusa
- Zakup i nieodpłatne przekazanie pracownikom bonów jednego przeznaczenia a VAT
- Koszty, jakie warto przemyśleć do odliczenia – nowości interpretacji fiskusa i orzeczeń sądowych
- Wydatki związane z delegacjami – co warto odliczać, co przysługuje podatnikowi
- Nieodpłatne przekazania czy wydatek związany z prowadzoną działalnością?
- Przekazywanie upominków świątecznych kontrahentom i pracownikom
- Granica prawna pomiędzy wydatkiem osobistym a biznesowym – najnowsze HITY INTERPRETACJI MF
- Najnowsze orzecznictwo sądowe i interpretacje fiskusa w roku 2024, o których trzeba wiedzieć, w tym m.in.:
- Wystawienie faktury po terminie i ujęcie jej w JPK_VAT - interpretacja KIS
- Mechanizm podzielonej płatności a przeznaczenie środków zgromadzonych na rachunku VAT - wyrok TSUE
- Prawo do korzystania przez czas nieoznaczony z miejsca postojowego w garażu podziemnym - interpretacja KIS
- Dokumenty potwierdzające eksport towaru - wyrok WSA
- Zapłata kartą płatniczą a obowiązek ewidencjonowania sprzedaży w kasie rejestrującej - interpretacja KIS
- Czy moment odliczenia VAT może być uzależniony od otrzymania faktury? - pytanie prejudycjalne
- Mechanizm podzielonej płatności a przeznaczenie środków zgromadzonych na rachunku VAT - Wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
- Sprzedaż działek przez rolnika będącego czynnym podatnikiem VAT - Wyrok WSA
- Ewidencjonowanie w kasie rejestrującej usług świadczonych przez sale zabaw dla dzieci - interpretacja KIS
Metody pracy:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:
- zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
- stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
- naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia:
Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
Umiejętności: Kształtowanie umiejętności samodzielnego posługiwania się programem
Kompetencje społeczne: Przestrzega zasad ochrony danych
Warunki zaliczenia szkolenia:
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Informacje o kadrze:
LUIZA PIEPRZYK - Były urzędnik resortu Ministerstwa Finansów; - Audytor podatkowy, trener, wykładowca; - Specjalista w zakresie podatku od towarów i usług VAT w Polsce i UE. Wieloletni pracownik organów podatkowych (15 lat) – specjalista w zakresie podatku od towarów i usług w Polsce i krajach UE, pracujący jako orzecznik, specjalista ds. kontroli handlu wewnątrzwspólnotowego w organach podatkowych, zajmujący się orzecznictwem w zakresie podatku VAT w Polsce i w krajach Unii Europejskiej, realizujący zadania administracji w zakresie kontroli i weryfikacji transakcji wewnątrzwspólnotowych w UE, szkoleniowiec Ministerstwa Finansów. Doświadczony audytor podatkowy, trener pracowników organów kontroli oraz księgowych, doradców podatkowych i biegłych rewidentów i prawników. Od lat wdraża w podmiotach gospodarczych procedury i politykę bezpieczeństwa podatkowego w zakresie VAT w transakcjach krajowych i zagranicznych w ujęciu podatkowym, logistycznym i handlowym. Twórca indywidualnych procedur podatkowych i projektów dla podmiotów polskich i międzynarodowych, realizujących główne cele przesłanek należytej staranności na każdym etapie działalności podmiotu od kadry menadżerskiej i zarządu po pozostałe działy/ piony w danej jednostce. WSPÓŁAUTOR KSIĄŻKI: „Kontrola skarbowa. Super, cieszę się! poradnik nie tylko dla kontrolowanego”
Zapisy na szkolenie:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.
Warunki płatności i rezygnacji:
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:
Santander Bank: 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.
3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.
4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@krakow.skwp.pl
Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.