Informujemy, że Członkom Stowarzyszenia z opłaconą bieżącą składką członkowską przysługuje 15% rabatu na szkolenie.
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia i płatności (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności).
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Data szkolenia: 11.02.2022r.
Rozpoczęcie: godzina 9:00
Organizator: SKwP o/Nowy Targ
Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy. Czas szkolenia kursu wynosi 5 godzin lekcyjnych plus 1 godzina na konsultacje indywidualne ze słuchaczami kursu.
Zakres tematyczny:
2022 rok to rok zmian dla podatników niestety w większości „ na niekorzyść”. Podatnicy prowadzący działalności gospodarcze jak i spółki będą musieli przygotować się na dodatkowe wydatki budżetowe. Pytanie tylko jak je zminimalizować jak już nie uda się uniknąć podwyżek podatków? Szkolenie ma na celu przedstawienie zmian i ich skutków w także wskazanie możliwych działań do podjęcia przez podatnika , zmniejszających ciężary podatkowe.
Program szkolenia – na bieżąco aktualizowany według stanu prawnego:
I. Zmiany w podatku PIT, m.in. :
- modyfikacja kwoty wolnej od podatku oraz drugiego progu podatkowego – terminy wdrożenia, zastosowanie i ograniczenia,
- abolicja podatkowa- nowe rozwiązania dla powracających do kraju osób fizycznych na stałe,
- uregulowanie sankcji za nielegalne zatrudnianie pracowników – zatrudnianie „na czarno” oraz nieujawnianie części wynagrodzenia
- zmiany w opodatkowaniu ryczałtem samochodów służbowych wykorzystywanych do celów prywatnych,
- zmiany w naliczaniu wynagrodzeń osób na tzw. powołaniu.
II. Zmiany w podatku CIT, m.in.:
- rozszerzenie stosowania tzw. „ estońskiego CIT”,
- zmiany w kwalifikacji do kosztów podatkowych transakcji z podmiotami powiązanymi- udziałowcami, wspólnikami,
- uproszczenia w zakresie cen transferowych,
- zmiany w amortyzacji (spółki nieruchomościowe, lokale i budynki mieszkalne),
- zmiany w przepisach o finansowaniu dłużnym,
- rozszerzenie stosowania ulg BR i IP box
- podatek minimalny tzw. przychodowy
III. Zmiany w podatku VAT, m.in.:
- Krajowy System Faktur i jego stosowanie przez podatników
- Grupy VAT- zasady tworzenia
- Usługi finansowe- zmiany w opodatkowaniu
- Czynności kontrole w obrocie na kasach fiskalnych
- Zmiany w usługach płatniczych
- Modyfikacja mechanizmu podzielonej płatności
IV. Składka zdrowotna jako nowy typ obciążenia- zasady naliczania, dla kogo korzystnie a dla kogo dodatkowo ciężar? Wskazanie przykładów:
a) podstawa składki zdrowotnej dla przedsiębiorców wykazujących dochód (np. PIT-36L, PIT-36),
b) podstawa składki zdrowotnej dla szczególnych kategorii przedsiębiorców (np. wspólnicy spółek),
c) podstawa składki zdrowotnej dla przedsiębiorców opłacających ryczałt.
Instrukcja dla uczestnika:
- Kliknij zielone pole „ZAPISZ SIĘ”, otrzymasz maila z potwierdzeniem zapisu na szkolenie
- Na 3-5 dni otrzymasz informację o potwierdzeniu realizacji szkolenia
- Dokonaj wpłaty (na wniosek uczestnika zostawiona wystawiona FV PRO-FORMA, która zostanie wysłana elektronicznie)
- Po dokonaniu wpłaty otrzymasz link do pokoju webinarowego oraz dalsze instrukcje postępowania (w celu rejestracji na platformie clickmeeting co zajmuje dosłownie kilka sekund)
- Przed rozpoczęciem szkolenia otrzymasz materiały na maila w formie pdf)
- W dniu szkolenia od 8:30 odbywa się logowanie uczestników- po zalogowaniu dostępna jest “poczekalnia” która w momencie startu przełączy się na pokój webinarowy)
Metody pracy
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o: zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi, (studia przypadków i ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia
Efektem kształcenia na szkoleniu będzie nabycie umiejętności polegających na:
-doskonaleniu posiadanej wiedzy i umiejętności zawodowych,
-wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
-przewidywaniu skutków i ponoszeniu odpowiedzialności za podjęte działania.
Warunki zaliczenia szkolenia
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 22 ust.3 Rozp.MEN z dnia 19 marca 2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U.2019.652).
Warunki płatności:
Płatnik zobowiązuje się do zapłaty za szkolenie w terminie ustalonym przez Organizatora.
- Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłaty w pełnej wysokości należy dokonać w terminie 2 dni przed rozpoczęciem realizacji szkolenia podając tytuł kursu na konto: Santander Bank Polska S.A.,
nr rach.: 17 1090 2053 0000 0001 4647 3206
- Faktura pro forma zostaje wystawiona w momencie potwierdzenia szkolenia na pisemną prośbę uczestnika ze wskazaniem adresu e-mail (nie dotyczy sektora publicznego).
- Brak uiszczenia wpłaty i nie wzięcie udziału w szkoleniu nie jest jednoznaczne z rezygnacją.
Informacja o kadrze
dr Małgorzata Rzeszutek - Doradca podatkowy, założyciel Polskiego Instytutu Podatków i Rachunkowości, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych.
Wiedza i doświadczenie to ponad 11-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT . Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności : w podatku VAT dla jednostek samorządu terytorialnego oraz w podatkach dochodowych, dokumentacji cen transferowych.
W latach ubiegłych uczestnicząca w licznych projektach centralizacji w gminach i powiatach, polegających na szkoleniach i tworzeniu procedur centralizacyjnych oraz obecnie w procesach audytu po centralizacji.
Dane Kontaktowe:
tel. 18 264-87-80
tel. kom. 530 682 665, 574 604 202