Kurs przeznaczony jest dla osób, które ukończyły kurs Podatek VAT od A do Z — I stopień (podstawowy) lub znają podstawowe zasady funkcjonowania podatku od towarów i usług (VAT) i chcą pogłębić wiedzę i umiejętności z zakresu objętego niniejszym programem nauczania (ukończenie I Stopnia nie jest wymagane, można od razu zapisać się na II Stopień).
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia i płatności (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności).
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Data szkolenia: 16, 23, 30 listopada 2024 oraz 7 grudnia 2024 soboty (4 spotkania po 6 h lekcyjne)
Czas trwania: 9:00-14:00
Cena zawiera:
- dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
- autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane w dniu szkolenia przed rozpoczęciem)
- imienne zaświadczenie o ukończeniu kursu
Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego.
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy. Czas szkolenia kursu wynosi 24 godziny lekcyjne.
Zakres tematyczny:
Kurs „Podatek VAT od A do Z — II stopień (zaawansowany)” obejmuje 6 modułów/zajęć dydaktycznych — każdy po 4 godziny lekcyjne. Razem 24 godziny edukacyjne.
Moduł I
1.Eksport towarów.
2. Import usług.
3. Dostawa towarów, dla której podatnikiem jest nabywca.
Moduł II
1.Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów.
2. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.
Moduł III
1. Wewnątrzwspólnotowa transakcja trójstronna - procedura uproszczona.
2. Import towarów.
3. Sprzedaż na odległość towarów importowanych,
4. Opodatkowanie transferu bonów.
5. Miejsce świadczenia (opodatkowania) dostawy towarów.
6. Dostawa towarów i świadczenie usług poza terytorium kraju.
Moduł IV
1. Procedura unijna VAT OSS (One Stop Shop).
2. Procedura nieunijna VAT OSS (One Stop Shop)
3.Informacje podsumowujące.
4. Miejsce świadczenia (opodatkowania) usług.
5. Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość.
Uwaga: Przekazywane treści nauczania na kursie będą uwzględniały stan prawny obowiązujący na dzień rozpoczęcia danej edycji kursu.
Metody pracy
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o: zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi, (studia przypadków i ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia
Wiedza:
Posiada poszerzoną wiedzę w zakresie podatku VAT
Umiejętności:
Stosuje w praktyce przepisy dotyczące podatku VAT
Kompetencje społeczne:
Przestrzega zasad etyki zawodowej w działalności gospodarczej i zawodowej
Warunki zaliczenia szkolenia
Formą zaliczenia kursu jest przynajmniej 75 % obecności na zajęciach kursu. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Warunki płatności:
Płatnik zobowiązuje się do zapłaty za szkolenie w terminie ustalonym przez Organizatora.
- Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłaty w pełnej wysokości należy dokonać w terminie 2 dni przed rozpoczęciem realizacji szkolenia podając tytuł kursu na konto: Santander Bank Polska S.A.,
nr rach.: 17 1090 2053 0000 0001 4647 3206
- Faktura pro forma zostaje wystawiona w momencie potwierdzenia szkolenia na pisemną prośbę uczestnika ze wskazaniem adresu e-mail (nie dotyczy sektora publicznego).
- Rezygnację (najpóźniej na 2 dni robocze przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres nowytarg@skwp.krakow.pl. Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.
Informacja o kadrze
Wykładowca - absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ukończył studia podyplomowe Prawo podatkowe Unii Europejskiej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu Wydział Prawa i Administracji oraz Rachunkowość i Finanse na Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Od 25 lat zawodowo zajmuje się prawem podatkowym oraz przepisami prawa proceduralnego. Wykładowca tematyki podatkowej w zakresie podatku od towarów i usług, Ordynacji podatkowej oraz procedury kontroli podatkowej, kontroli celno- skarbowej oraz postępowania podatkowego. Wykładowca w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce Oddział Okręgowy w Krakowie, w Regionalnym Ośrodku Kształcenia Kadr przy Izbie Skarbowej w Krakowie, Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz w Izbie Przemysłowo - Handlowej w Krakowie. Członek Komisji Szkoleniowej Stowarzyszenia Księgowych w Polsce Oddział Okręgowy w Krakowie.
Możliwe dofinansowania:
BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH (BUR)
Dofinansowanie dla pracowników mikro, mały i średnich przedsiębiorstw w tym dofinansowanie "Bon dla Podhalańskiego Przedsiębiorcy 2"
W przypadku chęci skorzystania z tych środków, prosimy o kontakt ze swoim operatorem i dokonanie zgłoszenia na powyższy kurs za pośrednictwem platformy BUR.
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY (KFS)
Z dofinansowania mogą skorzystać wszystkie przedsiębiorstwa (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), które zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę.
Więcej informacji na stronie: http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy
Dane Kontaktowe:
SKwP Oddział w Nowym Targu
tel. 18 264-87-80
tel. kom. 530 682 665, 574 604 202