Kurs: Podatek odroczony
Szkolenie w trybie hybrydowym/online.
Uczestnicy szkolenia nabędą podstawową wiedzę dotyczącą istoty odroczonego podatku dochodowego, zasad ewidencji w księgach rachunkowych aktywów i rezerw z tytułu odroczonego podatku dochodowego oraz ich prezentacji w sprawozdaniu finansowym.
Treści szkolenia:
- Podatek bieżący i odroczony – zakres stosowania i uproszczenia z uwzględnieniem nowelizacji ustawy o rachunkowości obowiązującej od 1.1.2025.
- Konsekwencje różnic między prawem bilansowym i podatkowym w postaci różnic trwałych i przejściowych - praca na praktycznych przykładach
- Różnice przejściowe dotyczące składników aktywów bilansu oraz tworzenie aktywów i rezerw z tytułu podatku doroczoengo - seria praktycznych przykładów
- Różnice przejściowe dotyczące składników zobowiązań - przykłady
- Sytuacje nietypowe: ujmowanie straty podatkowej, księgowanie przez kapitał z aktualizacji wyceny, zasada ostrożności w zakresie tworzenia aktywów z tytułu podatku odroczonego.
- Prezentacja w sprawozdaniu finansowym odroczonego podatku dochodowego, również w notach dodatkowych.
Metody pracy:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi, (studia przypadków, ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia:
Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Warunki zaliczenia szkolenia:
Formą zaliczenia kursu jest uczestniczenie w zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Informacje o kadrze:
Wykładowcą na kursie jest Pani dr Anna Staszel:
Biegły rewident nr 14008. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, obecnie adiunkt w Katedrze Rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego i Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Targu. Egzaminatorka w SKWP O/O w Krakowie oraz w Polskiej Izbie Biegłych Rewidentów. Prowadzi zajęcia dydaktyczne oraz certyfikowane kursy z zakresu zaawansowanej rachunkowości finansowej, audytu finansowego i MSR/MSSF. Autorka licznych publikacji naukowych z zakresu rachunkowości, współautorka książek i artykułów dla praktyków księgowości. Autorka książki "Obszar swobody w rachunkowości".
Uczestniczy w badaniach sprawozdań finansowych, współpracuje z firmami audytorskimi w zakresie ekspertyz i interpretacji prawa bilansowego. Zainteresowania naukowe: rachunkowość i sprawozdawczość finansowa, audyt finansowy, wycena, oszustwa i kreatywność w rachunkowości. Wykładowca SKwP O/O w Krakowie z zakresu rachunkowości finansowej oraz interpretowania treści sprawozdań finansowych i analizy finansowej. Od 2019 roku członek a od 2023 roku Przewodnicząca Komisji ds. Edukacji SKWP O/O w Krakowie.
Zapisy na szkolenie:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.
Warunki płatności i rezygnacji:
- Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
- Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem. Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:Santander Bank: 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.
- Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.
- Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@krakow.skwp.pl
- Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
- Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.