Podatek dochodowy od osób fizycznych w 2020 roku.
Nowe, wybrane zagadnienia w związku z pandemią-
szkolenie online
Informujemy, że Członkom Stowarzyszenia z opłaconą bieżącą składką członkowską przysługuje 15% rabatu na szkolenie.
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia i płatności do dnia 13 lipca 2020 (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności).
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Data szkolenia: 14.07.2020r.
Rozpoczęcie: godzina 9:00
Wymiar godzin : wynosi 6 godzin lekcyjnych
Organizator: SKwP o/Nowy Targ
Cena: 240 zł zawiera:
- dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
- autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane w dniu szkolenia przed rozpoczęciem)
- imienne zaświadczenie o ukończeniu kursu
Zakres tematyczny:
I. Zmiany w PIT wynikające ze specustawy z 31 marca 2020 r. dotyczące m.in.:
- możliwości rozliczenia straty za 2020 w roku poprzednim;
- nowe limity zwolnień przedmiotowych z art. 21 w PIT (zapomogi, świadczenia z ZFŚS) oraz nowe zwolnienia dotyczące świadczeń postojowych oraz świadczeń polegających na zakwaterowaniu i wyżywieniu;
- możliwości odliczenia od podstawy podatkowania darowizn na przeciwdziałanie COVID-19;
- wydłużony termin wpłaty zaliczek na PIT przez płatników, którzy ponieśli negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (uwaga nie dotyczy to wszystkich rodzajów przychodów);
- przedłużony termin zapłaty podatku od przychodów z budynków;
- możliwość rezygnacji z metody uproszczonej wpłacania zaliczek;
- jednorazowa amortyzacja środków trwałych związanych z przeciwdziałaniem COVID-19;
- czasowe zawieszenie przepisów dotyczących ulgi na złe długi przez dłużników;
- przedłużenie terminu na złożenie zawiadomienia ZAW-NR.
II. Inne zmiany związane z COVID-19 min. wydłużony termin na sporządzenie deklaracji PIT oraz termin zapłaty podatku z niego wynikającego.
III. Planowane inne zmiany w podatku PIT związane z COVID-19 (min. ceny transferowe).
IV. Danina solidarnościowa w 2020 r.
V. Brak PIT dla młodych do 26 roku życia, obniżona stawka PIT do 17 oraz podwyższone koszty uzyskania przychodu w roku 2020 r.
VI. Zmiana zasad poboru zaliczek na PIT przez płatnika od 2020 r.
VII. Ulga na złe długi oraz płatności na rachunek spoza białej listy i poza mechanizmem podzielonej płatności.
VIII. Rozliczenie samochodów służbowych
- Wykorzystywanie samochodów służbowych na cele prywatne.
- Czy ryczałt w podatku PIT obejmuje paliwo?
- Samochody prywatne wykorzystywane na cele służbowe - rozliczanie.
- Korzystanie z samochodów przez inne osoby niż pracownik.
- Samochody a delegacje - rozliczanie.
Instrukcja dla uczestnika:
- Kliknij zielone pole „ZAPISZ SIĘ”, otrzymasz maila z potwierdzeniem zapisu na szkolenie
- Na 3-5 dni otrzymasz informację o potwierdzeniu realizacji szkolenia
- Dokonaj wpłaty (na wniosek uczestnika zostawiona wystawiona FV PRO-FORMA, która zostanie wysłana elektronicznie)
- Po dokonaniu wpłaty otrzymasz link do pokoju webinarowego oraz dalsze instrukcje postępowania (w celu rejestracji na platformie clickmeeting co zajmuje dosłownie kilka sekund)
- Przed rozpoczęciem szkolenia otrzymasz materiały na maila w formie pdf)
- W dniu szkolenia od 8:30 odbywa się logowanie uczestników- po zalogowaniu dostępna jest “poczekalnia” która w momencie startu przełączy się na pokój webinarowy)
Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego.
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy. Czas szkolenia kursu wynosi 5 godzin lekcyjnych plus 1 godzina na konsultacje indywidualne ze słuchaczami kursu.
Metody pracy
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o: zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi, (studia przypadków i ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia
Efektem kształcenia na szkoleniu będzie nabycie umiejętności polegających na:
-doskonaleniu posiadanej wiedzy i umiejętności zawodowych,
-wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
-przewidywaniu skutków i ponoszeniu odpowiedzialności za podjęte działania.
Warunki zaliczenia szkolenia
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 22 ust.3 Rozp.MEN z dnia 19 marca 2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U.2019.652).
Warunki płatności:
Płatnik zobowiązuje się do zapłaty za szkolenie w terminie ustalonym przez Organizatora.
- Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłaty w pełnej wysokości należy dokonać w terminie 2 dni przed rozpoczęciem realizacji szkolenia podając tytuł kursu na konto: PKO BP S.A. 15 1020 3466 0000 9902 0001 8747
- Faktura pro forma zostaje wystawiona w momencie potwierdzenia szkolenia na pisemną prośbę uczestnika ze wskazaniem adresu e-mail (nie dotyczy sektora publicznego).
- Brak uiszczenia wpłaty i nie wzięcie udziału w szkoleniu nie jest jednoznaczne z rezygnacją.
Informacja o kadrze
dr Małgorzata Rzeszutek - Doradca podatkowy, założyciel Polskiego Instytutu Podatków i Rachunkowości, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych.
Wiedza i doświadczenie to ponad 11-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT . Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności : w podatku VAT dla jednostek samorządu terytorialnego oraz w podatkach dochodowych ,dokumentacji cen transferowych.
W latach ubiegłych uczestnicząca w licznych projektach centralizacji w gminach i powiatach, polegających na szkoleniach i tworzeniu procedur centralizacyjnych oraz obecnie w procesach audytu po centralizacji.
Dane Kontaktowe:
SKwP Oddział w Nowym Targu
Ul. Mickiewicza 2a
tel. 18 264-87-80
tel. kom. 530 682 665, 574 604 202