Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
21.09.2020
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:30
Typ:
Szkolenie
Tryb:
do południa
Opłata:
240,- zł od osoby
204,- zł Cena dla członków

JPK_VDEK oraz JPK_FA (2020) istotne zmiany zasad raportowania VAT od 1 października 2020 - Szkolenie online

W ostatnim czasie obserwujemy w obszarze podatku od towarów i usług VAT proces przechodzenia od formy papierowej do formy elektronicznej. Proces ten ma na celu uszczelnienie systemu VAT.Głównym elementem tego procesu jest pojawienie się struktur logicznych JPK_VAT oraz JPK_FA. Obecnie w związku z kolejnym uszczelnieniem systemu VAT który będzie obowiązywał dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw ( duże od 1 kwietnia 2020 )od 1 października 2020 pojawiły się nowe struktury logiczne JPK_VDEK oraz JPK_FA(3).

Cel kursu, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego

Celem kursu jest : jest zapoznanie uczestników z nową strukturą logiczną dla potrzeb VAT, która wchodzi w życie dnia 1 października 2020 r.  Jest to rewolucja w zakresie obowiązków informacyjnych dla potrzeb VAT.  Nowa struktura logiczna zakłada raportowanie deklaracji oraz ewidencji w jednym dokumencie.  Poza tym, problematyczne może być oznaczanie wybranych operacji kodem cyfrowym (GTU) oraz kodem literowym.  Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z całokształtem nowej struktury logicznej przy uwzględnieniu wskazówek Ministra Finansów zawartych w broszurze informacyjnej oraz w pytaniach i odpowiedziach Ministra Finansów.

Kurs kierowany jest do : pracowników działów księgowości którzy samodzielnie będą musieli zidentyfikować jakie oznaczenie wymagane jest dla danej transakcji oraz informatyków odpowiedzialnych za wdrożenie projektów.

Nowy plik JPK VAT to duże wyzwanie dla wszystkich, ale przede wszystkim dla biur rachunkowych, które w szczególności potrzebować będą wsparcia przy tworzeniu i wysyłce nowego pliku JPK VAT.

Korzyścią płynącą z zajęć jest to, że uczestnik uzyskuje wymaganą wiedzę, w jaki sposób przygotować rejestr VAT i plik JPK VAT by był zgodny z nowymi przepisami.

Ponadto słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.

Informacja dla Członków Stowarzyszenia z opłaconą bieżącą składką  przysługuje 15% rabatu na szkolenie w przypadku ;

  • CZŁONEK WSPIERAJĄCY - rabat dla uczestników szkolenia
  • CZŁONEK ZWYCZAJNY - jako osoba fizyczna opłacająca szkolenie z własnych środków

Czas trwania kursu : 21 września  2020

Rozpoczęcie : 9:30

Wymiar godzin : wynosi 6 godzin lekcyjnych

Treści kształcenia :

1. Istota JPK_VDEK
a) JPK_VDEK jako dowód w kontroli podatkowej albo postępowaniu podatkowym.
b) JPK_VDEK a pozostałe struktury logiczne JPK.
c) Ewidencja i deklaracja w jednym dokumencie.
d) Rodzaje pól. Pola obligatoryjne. Pola opcjonalne. Pola fakultatywne.
e) Nowe zasady korygowania błędów. Korygowanie błędów w części ewidencyjnej. Korygowanie błędów w części deklaracyjnej.
f) Odpowiedzialność. Odpowiedzialność podatkowa. Odpowiedzialność karno – skarbowa.
g) Zakres czasowy zastosowania. Jak korygować stare JPK.

2. Nagłówek oraz oznaczenie podmiotu.
a) Kod formularza oraz wariant formularza. Kod formularza oraz wariant formularza JPK a Kod formularza oraz wariant formularza deklaracji.
b) Cel złożenia. Prezentacja JPK_VDEK składanego po raz pierwszy. Prezentacja korekty JPK_VDEK.
c) Prezentacja podmiotu. Osoby fizyczne. Pozostałe podmioty.

3. Część ewidencyjna.
a) Oznaczenie kontrahenta. Transakcje krajowe. Transakcje wewnątrzwspólnotowe. Transakcje z państwami trzecimi.
b) Typ dokumentu. Jak prezentować faktury VAT. Kiedy RO ? Kiedy WEW ? Kiedy FP ?
c) Typ dokumentu w przypadku sprzedaży na rzecz konsumentów. Typ dokumentów w przypadku sprzedaży na rzecz przedsiębiorców. Raport okresowy a faktura paragonowa. Zagadnienie paragonów fiskalnych traktowanych jak faktura uproszczona.
d) Typ dokumentu w przypadku transakcji międzynarodowych. Odwrotne obciążenie w transakcjach międzynarodowych. Kiedy faktura ? Kiedy dokument wewnętrzny ?
e) Typ dokumentu w przypadku korekty podstawy opodatkowania oraz podatku należnego. Jak prezentować fakturę korygującą ? Ulga na złe długi.
f) Oznaczenie kodami cyfrowymi oraz kodami literowymi wybranych transakcji. Sprzedaż dokumentowana fakturą a kody cyfrowe oraz kody literowe. Sprzedaż dokumentowana pozostałymi dokumentami a kody cyfrowe oraz kody literowe.
g) Wybrane dylematy związane ze stosowaniem kodów cyfrowych oraz literowych. Czy usługa gastronomiczna w ramach, której dochodzi do dostawy napojów alkoholowych powinna być oznaczona GTU_1 ? Jakie GTU dla dostawy folii typu stretch ? Czy GTU_10 dla usług budowlanych ? Jak definiować usługi niematerialne dla GTU_12 ? Czy GTU_13 dla dostawy towaru z transportem ? Czy kod MPP dla fakultatywnego MPP ?
h) Jak prezentować stare odwrotne obciążenie w obrocie krajowym ?
i) Typ dokumentu w przypadku strony zakupowej. Jak prezentować zakupy dokumentowane fakturą VAT ? Kiedy MK ? Kiedy VAT RR ? Kiedy WEW ?
j) Jak prezentować zakupy z zagranicy ? Kiedy faktura ? Kiedy WEW ?
k) Jak prezentować korektę zakupów ? Faktura korygująca. Ulga na złe długi. Preproporcja oraz proporcja.
l) Oznaczenie kodami literowymi poszczególnych zakupów. Kiedy MPP ? Kiedy IMP.
m) VAT marża od strony sprzedażowej oraz zakupowej. Marża ujemna.

4. Część deklaracyjna.
a) Prezentacja poszczególnych operacji gospodarczych. Jak prezentować stare odwrotne obciążenie w obrocie krajowym ?
b) Zaliczenie nadwyżki podatku naliczonego nad podatkiem należnym na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych.
c) Uzasadnienie przyczyn korekty jako pole fakultatywne.

5. Pozostałe zagadnienia. Pytania i odpowiedzi.

Metody pracy:

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o: zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi, (studia przypadków i ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.

Efekty kształcenia:

Efektem kształcenia na kursie będzie nabycie umiejętności polegających na:
•    doskonaleniu posiadanej wiedzy i umiejętności zawodowych,
•    wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
•    przewidywaniu skutków i ponoszeniu odpowiedzialności za podjęte działania.

Warunki zaliczenia kursu:

Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie   § 22 ust.3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652)

Warunki płatności:

1. Przesłanie formularza on-line  stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.

2.Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia  )w terminie dwa dni przed rozpoczęciem        realizacji szkolenia  podając tytuł kursu na konto 

Santander bank : 87 1090 2053 0000 0001 4341 4894

3. Faktura pro forma zostaje wystawiona w momencie potwierdzenia szkolenia na pisemną prośbę uczestnika ze wskazaniem  adresu e-mail  (nie dotyczy sektora          publicznego).

4. W przypadku rezygnacji po otrzymaniu „potwierdzenia udziału w szkoleniu” ponoszą Państwo 100% kosztów uczestnictwa. Rezygnację należy przesłać w formie            pisemnej na adres tarnow@skwp.pl

Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora.

5.Brak uiszczenia wpłaty i nie wzięcie udziału w szkoleniu nie jest jednoznaczne z rezygnacją.

Informacja o wykładowcy:

   Marcin Górski 

Adwokat, Doradca Podatkowy. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego w Warszawie, ukończył aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie, zdał egzamin na doradcę podatkowego. Pracował dla Artur Andersen Polska sp. z o.o. i Artur Andersen sp. z o.o. – dział podatkowy oraz dla Instytutu Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy sp. z o.o. (ISP). W ramach swojej praktyki doradzał Klientom z punktu widzenia podatkowego i prawnego w skomplikowanych transakcjach gospodarczych (restrukturyzacja prowadzonej działalności gospodarczej) oraz reprezentował Klientów w spektakularnych sporach z organami podatkowymi. Posiada bogate doświadczenie w zakresie audytów podatkowych oraz dokumentacji transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi. Marcin posiada doświadczenie w zakresie obsługi przedsiębiorców w takich branżach jak: przemysł ciężki, hutnictwo, wodociągi i gospodarka odpadami, energetyka, branża budowlana i deweloperska, branża auto-moto, branża IT, finanse

Dane kontaktowe :

SKwP Oddział Tarnów ul. Kopernika 8/2

e:mail: tarnow@skwp.krakow.pl

tel: 14 622 22 08;    530 684 229;    574 326 399;

 

ul. Kazimierza Wielkiego 19
30-074

tel. 12 632 09 10
tel. 12 633 35 21

biuro@krakow.skwp.pl
szkolenia@krakow.skwp.pl

Santander 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001

Proszę zaraz za znacznikiem umieścić kod