Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
19.02.2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
do południa
Opłata:
430,- zł od osoby
400,- złCena dla członków
Zapisz się

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu ClickMeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie płatności na dzień roboczy przed szkoleniem (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności). 
 

Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:

Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.

Czas trwania szkolenia wynosi 8 godzin lekcyjnych.

Rozpoczęcie: godzina 09:00 

Treści kształcenia:

Część 1 Jak argumentować zakupy firmowe alby wrzucić w koszty i odliczyć VAT – nowe szokujące stanowiska fiskusa

  1. Zakupy, koszty, VAT – co można bezpiecznie odliczać w podatku naliczonym i co ująć w kosztach podatkowych czyli nowe, nieprzewidywalne stanowisko fiskusa
  2. Instrukcja postępowania z kosztami – jak osiągnąć porozumienie na linii TY , dostawca, księgowy lub biuro rachunkowe
  3. Jak broni Cię KONSTYTUCJA DLA BIZNESU
  4. Ciekawe i bardzo kontrowersyjne przypadki – co możesz zgodnie z prawem odliczyć, żeby mniej zapłacić fiskusowi
  5. Nie wszyscy mogą to samo… nawet prowadząc podobne biznesy – analiza trudnych przypadków i jak z nich wybrnąć
  6. Nowoczesne kampanie marketingowe w internecie zrobione samodzielnie – prosto, tanio i z pełnymi odliczeniami
  7. Jak na Twoje koszty wpływa nazewnictwo towarów i usług, które nabywasz w ramach zakupów firmowych i jak to zmienić ?!
  8. Media społecznościowe jako przepustka do SUKCESU w Twoim biznesie – koszty o jakich nie marzyłeś!
  9. Jak sobie radzić kiedy masz wątpliwości i kłopoty z fiskusem
  10. RECEPTA NA tzw. ŚWIĘTY SPOKÓJ w Twoim biznesie

Część 2 - Jak realnie obniżyć  podatki, czyli które nieoczywiste wydatki można zaliczyć do kosztów i odliczyć od nich także VAT

  • INSTRUKCJE POSTĘPOWANIA - Co można wliczyć w koszty podatkowe i jak to uzasadniać, by nie zostało to podważone przez fiskusa.
  • Usługi internetowe – nowe podejście fiskusa w przypadku różnych usług świadczonych za pomocą internetu – reklama i własne kampanie marketingowe
  • Wydatki osobiste czy firmowe? – koszty firmowe a zakup wycieczek zagranicznych, odzieży, galanterii skórzanej, wyposażenia, kontrowersyjnych środków transportu itp.
  • Stare prawo i nierozwiązane problemy – zakup okularów, alkoholu, artykułów spożywczych itp.
  • Wydatki na zakup artykułów spożywczych jako koszt podatkowy – kiedy mogą z nich korzystać również zleceniobiorcy? – prezentacja najnowszego stanowiska dyrektora KIS.
  • Odzież dodatki do stylizacji a koszty podatkowe – zmiana stanowiska fiskusa
  • Usługi ochrony zdrowia – czy fiskus uznaje za koszt powadzenia działalności?
  • Dojazdy taksówką a koszt podatkowy: jak wykazać związek poniesionych kosztów z prowadzoną działalnością gospodarczą, by nie został podważony przez fiskusa – analiza najnowszego orzecznictwa
  • Karnety na siłownie w kosztach pracodawcy: czy dopłata pracownika do karnetu będzie przychodem pracodawcy w chwili dokonania jej potrącenia z wynagrodzenia?
  • Hulajnogi, rowery w kosztach podatkowych: czy koszty związane z ich eksploatacją muszą być limitowane, tak jak w przypadku samochodów osobowych?
  • Okulary korekcyjne, soczewki kontaktowe – kiedy będą kosztem pracodawcy? Czy wydatek na zakup okularów poniesiony przez samego przedsiębiorcę może być również kosztem?
  • Suplementy diety i witaminy oraz owoce dla pracowników: jak udowodnić związek ich zakupu z prowadzoną działalnością – prezentacja orzecznictwa
  • Zakup telewizora na cele działalności prowadzonej w mieszkaniu – kiedy może być kosztem podatkowym?
  • Zakup zegarka w kontekście kosztu podatkowego: na jakie stanowisko Dyrektora KIS się powołać w razie kontroli?
  • Samochód wyścigowy wykorzystywany w celach marketingowych: kiedy odpisy amortyzacyjne oraz wydatki eksploatacyjne można zaliczyć w całości do kosztów uzyskania przychodów?
  • Impreza integracyjna: kiedy jej organizację można zaliczyć do kosztów? Co z wydatkami poniesionymi na członków rodziny?
  • Fotel do masażu: jak uzasadnić jego zakup, by można go było zaliczyć do KUP? Czy można rozliczyć podatek VAT z otrzymanej faktury – analiza opinii Dyrektora KIS

Część 3 - Zagraniczne transakcje zakupowe – jak uniknąć błędów w rozliczaniu, dokumentowaniu kosztów w 2024 roku jak odróżnić WNT od importu usług.

  • VAT-UE – czy wszystkie zakupy zagraniczne pokazujemy w informacji podsumowującej?
  • PODATEK zapłacony w innym kraju UE – jak skorzystać na wydatkach zagranicznych kiedy nie są WNT ani importem usług?
  • Termin rozliczenia WNT – jak go prawidłowo ustalać w wypadku podatku naliczonego i należnego? Czy na termin rozliczeń mają wpływ warunki Incoterms? Co jeśli dział finansowy nie dokona rozliczeń zakupów zagranicznych w terminie
  • WNT i import usług czy zawsze są neutralne podatkowo? – jakie mamy przepisy prawa co na ten temat mówi fiskus w interpretacjach i wyroki sądów łącznie z TSUE?
  • Rozliczanie podatku naliczonego na podstawie faktur dokumentujących wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów i import usług – analiza trudnych przypadków
  • Zakup usług – jak rozliczać w przypadku kontrahenta, który świadczy usługę poza Polską? Czy zakup usług może być kosztem? Jak liczyć moment odliczenia podatku VAT w świetle najnowszego wyroku TSUE? W jaki sposób domagać się zwrotu zapłaconych odsetek?
  • Zaliczki z tytułu WNT oraz z tytułu importu usług – jak je rozliczać w VAT – analiza najnowszych interpretacji Dyrektora KIS. Czy wystawienie faktury zaliczkowej powoduje obowiązek podatkowy? Kiedy można odliczyć podatek naliczony w przypadku zaliczki?
  • Czy faktura sprzedaży wystawiona przed terminem może decydować o kursie waluty? Jak przeliczać na złote, jeśli wystawiłem fakturę przed powstaniem obowiązku podatkowego
  • Kwota otrzymanej zapłaty – czy trzeba ją przeliczać, gdy cena jest ustalona w złotych i w walucie obcej? Jak przeliczać kwotę w przypadku waluty innej niż euro?
  • Usługi i towary nabywane w sposób ciągły – jak rozliczyć w VAT? Jak liczyć termin rozliczenia VAT należnego, jeśli kontrahent nie wystawił faktury końcowej, bo wpłacił 100% zaliczki?
  • Nieodpłatna dostawa z innego kraju UE, darowizna z kraju UE a WNT – jak rozliczyć, dokumentować jakie skutki podatkowe powoduje taka darowizna dla polskiego podmiotu, czy należy ją pokazywać w JPK oraz VAT-UE?
  • Jak KRAJOWY SYSTEM e-FAKTUR #KSEF wpłynie na rozliczenie zakupów zagranicznych ? Jak ułożyć współpracę z dostawcą oprogramowania w tym zakresie?
  • Porównanie transakcji zakupu – podobieństwa i różnice - sposób dokumentowania i ewidencjonowania, termin rozliczenia podatku naliczonego, termin rozliczenia podatku należnego, kurs waluty do rozliczeń VAT,  zaliczki w transakcjach zakupowych, rozliczanie w VAT-7 i VAT-UE

Część 4 – Jak korygować zakup towarów i usług? Faktura korygująca in minus po stronie nabywcy – o czym bezwzględnie musi wiedzieć wystawca faktury i jakich zasad przestrzegać?

  • Nowelizacja przepisów i nowe, trudne rozwiązania – REWOLUCJA DLA KSIĘGOWYCH
  • Moment otrzymania faktury korygującej a moment rozliczenia w VAT
  • Faktura korygująca in plus u nabywcy: jak ją prawidłowo rozliczyć, gdy brak unormowań prawnych – dobre praktyki
  • Faktura korygująca in minus po stronie nabywcy: kiedy należy ją rozliczać – analiza najczęściej popełnianych błędów.
  • Korekta w przypadku zwrotu towaru: kiedy nabywca koryguje podatek naliczony? Co oznacza uzgodnienie i spełnienie warunków w przypadku zwrotu towaru? Jak udokumentować zwrot towaru? Jak skorygować podatek naliczony po stronie nabywcy?
  • Korekta w przypadku upustu: co to jest upust? Jak należy ująć upust na fakturze? Kiedy musisz wystawić fakturę korygującą? Jaką musisz mieć dokumentację?
  • Korekta w przypadku rabatu: jakie zapisy zawrzeć w umowie z kontrahentem, by mieć pełną ochronę?
  • Korekta spowodowana skontem: co to jest skonto? Co oznacza dokonanie zapłaty i spełnienie uzgodnionych warunków w tym przypadku? Jak skorygować podatek?
  • Kurs waluty w przypadku korekty WNT i importu usług – jak dokumentować jak rozliczać czy podatek należny w tym samym okresie rozliczeniowym co podatek naliczony ?

Metody pracy:

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:

  • zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
  • stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
  •  naukę własną słuchacza.

Efekty kształcenia:

Efekty kształcenia:

Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie  wiedzy w zakresie objętym programem  kursu

Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem

Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej

Warunki zaliczenia szkolenia:

Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

Informacje o kadrze:

LUIZA PIEPRZYK -  Były urzędnik resortu Ministerstwa Finansów;  -  Audytor podatkowy, trener, wykładowca;  - Specjalista w zakresie podatku od towarów i usług VAT w Polsce i UE. Wieloletni pracownik organów podatkowych (15 lat) –  specjalista w zakresie podatku od towarów i usług w Polsce i krajach UE, pracujący jako orzecznik, specjalista ds. kontroli handlu wewnątrzwspólnotowego w organach podatkowych, zajmujący się orzecznictwem w zakresie podatku VAT w Polsce i w krajach Unii Europejskiej, realizujący zadania administracji w zakresie kontroli i weryfikacji transakcji wewnątrzwspólnotowych w UE, szkoleniowiec Ministerstwa Finansów. Doświadczony audytor podatkowy, trener pracowników organów kontroli oraz księgowych, doradców podatkowych i biegłych rewidentów i prawników. Od lat wdraża w podmiotach gospodarczych procedury i politykę bezpieczeństwa podatkowego w zakresie VAT w transakcjach krajowych i zagranicznych w ujęciu podatkowym, logistycznym i handlowym. Twórca indywidualnych procedur podatkowych i projektów dla podmiotów polskich i międzynarodowych, realizujących główne cele przesłanek należytej staranności na każdym etapie działalności podmiotu od kadry menadżerskiej i zarządu po pozostałe działy/ piony w danej jednostce.  WSPÓŁAUTOR KSIĄŻKI„Kontrola skarbowa. Super, cieszę się! poradnik nie tylko dla kontrolowanego”

Zapisy na szkolenie:

Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".

Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.

Warunki płatności i rezygnacji:

1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.

2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem. 

Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:

Santander Bank: 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.

3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.

4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@krakow.skwp.pl

Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.

5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy
Danedrugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Danetrzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Daneczwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Danepiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Daneszóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Danesiódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Daneósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Danedziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Danedziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.

Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) – należy przesłać do nas oswiadczenie, które zamieszczone jest na naszej stronie internetowej. Oświadczenie to, opieczętowane i podpisane przez osobę decyzyjną w Firmie, należy przesłać do nas scanem a w dniu rozpoczęcia kursu – dostarczyć w oryginale (dotyczy tylko kursów stacjonarnych, dla online obowiązuje scan).

Dane do faktury
Ankieta
Załączniki
Załącz
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

ul. Kazimierza Wielkiego 19
30-074 Kraków

tel.12 632 09 10
tel.12 633 35 21

biuro@krakow.skwp.pl
szkolenia@krakow.skwp.pl

Santander 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001