NAZWA KURSU :
"Dla kandydatów na specjalistę ds. rachunkowości wg MSSF - poziom średniozaawansowany"
Kurs bez egzaminu! Zaliczenie na podstawie 80 % obecności na kursie.
Cel kursu, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego.
Celem kształcenia jest przygotowanie kandydata do pracy w zawodzie księgowego, samodzielnego księgowego - bilansisty. Przygotowanie to ma mieć charakter zarówno teoretyczny jak i praktyczny, tak aby po zakończeniu kursu absolwent posiadał wiedzę i umiejętności z zakresu rachunkowości, a także potrafił w praktyce stosować zasady etyki zawodowej opisane w „Kodeksie zawodowej etyki w rachunkowości”.
Kurs adresowany jest dla osób pracujących w dziale księgowości w języku angielskim zarówno w przedsiębiorstwach zagranicznych, jak i polskich z wymaganym językiem angielskim oraz dla osób pragnących podnieść swoje kwalifikacje zawodowe. Uczestnikami kursu mogą być osoby z wykształceniem średnim i wyższym, w tym również osoby które ukończyły stopień I Akademii Rachunkowości wg MSSF SkwP, które znają język angielski w stopniu komunikatywnym.
Czas trwania kursu wynosi 86 godzin lekcyjnych. Godzina lekcyjna to 45 minut.
Zajęcia odbywać się będą w dniach i godzinach podanych w harmonogramie danej grupy.
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu, przy użyciu portalu Clickmeeting.pl.
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Zakres tematyczny poszczególnych zajęć:
1. Założenia koncepcyjne sprawozdawczości finansowej
2. Struktura i prezentacja sprawozdania finansowego według MSR 1
3. Zasady (polityka) rachunkowości, zmiany wartości szacunkowych i korygowanie błędów (MSR 8) oraz zdarzenia po zakończeniu okresu sprawozdawczego (MSR 10)
4. Zapasy
5. Rzeczowe aktywa trwałe (MSR 16) i nieruchomości inwestycyjne (MSR 40)
6. Aktywa niematerialne (MSR 38)
7. Aktywa trwale przeznaczone do sprzedaży i działalność zaniechana (MSSF 5)
8. Utrata wartości aktywów (MSR 36)
9. Leasing (MSR 17 oraz MSSF 16)
10. Rezerwy, zobowiązania warunkowe i aktywa warunkowe (MSR 37)
11. Przychody z umów z klientami (MSSF 15)
12. Sprawozdanie z przepływów pieniężnych (MSR 7)
13. Segmenty operacyjne (MSSF 8) i śródroczna sprawozdawczość finansowa (MSR 34)
14. Elementy etyki w rachunkowości
Metody pracy
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o: zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi, (studia przypadków i ich analiza, praca zespołowa, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz podręczniki i naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia
Uczestnik w języku polskim i angielskim:
• ocenia poprawność dowodów księgowych i zapisów w księgach rachunkowych,
• dekretuje i ewidencjonuje operacje gospodarcze występujące w jednostkach gospodarczych,
• ewidencjonuje i rozlicza koszty w różnych przekrojach klasyfikacyjnych,
• sporządza roczne sprawozdanie finansowe: sprawozdanie z sytuacji finansowej, sprawozdanie z zysków i strat oraz innych całkowitych dochodów, sprawozdanie z przepływów środków pieniężnych, sprawozdanie ze zmian w kapitale własnym oraz wybrane dodatkowe noty objaśniające do sprawozdania finansowego
Warunki zaliczenia kursu
Formą zaliczenia kursu jest 80 procentowa obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Informacja o kadrze
Wykładowcami na kursie są wysoko kwalifikowani wykładowcy z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Szczegółowe dane dotyczące wykładowców zawiera zakładka: Sylwetki zawodowe wykładowców.
Warunki płatności i rezygnacji
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2. W przypadku płatności przez osobę fizyczną istnieje możliwość opłat ratalnych: 50% płatne przed rozpoczęciem kursu (najpóźniej w dniu rozpoczęcia), pozostałe 50% do połowy czasu trwania kursu. W przypadku firmy 100% wartości kursu jest płatne przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 50% lub 100% prosimy kierować na numer konta:
Santander Bank: 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.
3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.
4. Rezygnację należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@krakow.skwp.pl
Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.