NAZWA KURSU :
"Dla kandydatów na księgowego wg MSSF - poziom podstawowy" - Szkolenie ONLINE
Cel kursu, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego.
Celem kształcenia jest przygotowanie kandydata do pracy w zawodzie księgowego. Przygotowanie to ma mieć charakter zarówno teoretyczny jak i praktyczny, tak aby po zakończeniu kursu absolwent posiadał wiedzę i umiejętności z zakresu podstaw rachunkowości, a także potrafił w praktyce stosować zasady etyki zawodowej opisane w „Kodeksie zawodowej etyki w rachunkowości”.
Kurs adresowany jest dla osób przygotowujących się do pracy w dziale księgowości w języku angielskim zarówno w przedsiębiorstwach zagranicznych, jak i polskich z wymaganym językiem angielskim oraz dla osób pragnących podnieść swoje kwalifikacje zawodowe. Uczestnikami kursu mogą być osoby z wykształceniem średnim i wyższym, w tym również osoby niezwiązane dotychczas z rachunkowością z podstawową znajomością języka angielskiego na poziomie komunikatywnym w mowie i piśmie.
Czas trwania kursu wynosi 90 godziny lekcyjnych, w tym 4 godziny lekcyjne przeznaczone na egzamin (odbędzie się on w trybie stacjonarnym, w pierwszym możliwym terminie do realizacji) ; godzina lekcyjna to 45 minut.
Zajęcia odbywać się będą w soboty od godz. 8.00 - 14.00. Zajęcia odbywać się będą w dniach podanych w harmonogramie danej grupy.
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie płatności na dzień przez rozpoczęciem kursu (w przypadku płatności w dniu kursu wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności).
Możliwość rozbicia na dwie raty 50 % płatne przed rozpoczęciem, druga rata w połowie kursu.
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Treści nauczania w zakresie poszczególnych zajęć:
- Zagadnienia wstępne z rachunkowości (5 godzin lekcyjnych):
1.1 Cele działalności jednostek gospodarczych,
1.2 Istota, funkcje i struktura rachunkowości,
1.3 Zasady rachunkowości,
1.4 Podstawy prawne rachunkowości,
- Charakterystyka majątku i kapitałów jednostki gospodarczej (6 godzin lekcyjnych):
2.1 Aktywa trwałe,
2.2 Aktywa obrotowe,
2.3 Kapitał własny,
2.4 Zobowiązania
- Zdarzenia i operacje gospodarcze i ich wpływ na majątek i kapitały (4 godziny
lekcyjne):
3.1 Klasyfikacja,
3.2 Wpływ na sytuację finansową.
- Dowody księgowe (2 godziny lekcyjne):
4.1 Klasyfikacja,
4.2 Kontrola,
4.3 Archiwizowanie.
- Księgi rachunkowe (6 godzin lekcyjnych):
5.1 Istota, klasyfikacja, budowa i funkcjonowanie kont księgowych,
5.2 Konta bilansowe, pozabilansowe, wynikowe; księga główna, księgi pomocnicze,
5.3 Wzorcowy i zakładowy plan kont,
5.4 Zasady ewidencji księgowej,
5.5 Zestawienie obrotów i sald – arkusz roboczy,
5.6 Formy prowadzenia ksiąg rachunkowych
- Ewidencja operacji bilansowych (19 godzin lekcyjnych):
6.1 Środków trwałych,
6.2 Wartości niematerialnych,
6.3 Zapasów,
6.4 Rozrachunków,
6.5 Kapitałów własnych
6.6 Zobowiązań.
- Ewidencja operacji wynikowych (14 godzin lekcyjnych):
7.1 Przychodów z działalności operacyjnej,
7.2 Kosztów w układzie rodzajowym, kalkulacyjnym,
7.3 Pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych,
7.4 Przychodów i kosztów finansowych,
7.5 Podatku dochodowego.
- Podstawy sprawozdawczości finansowej (6 godzin lekcyjnych):
8.1 Cele, budowa sprawozdania finansowego,
8.2 Podstawy prawne,
8.3 Użytkownicy,
8.4 Podstawowe założenia i cechy jakościowe,
8.5 Tryb sporządzania, badania i zatwierdzania.
- Sprawozdanie z sytuacji finansowej jednostki gospodarczej (6 godzin lekcyjnych):
9.1 Układ, treść,
9.2 Znaczenie i cechy.
- Sprawozdanie z całkowitych dochodów i metody ustalania wyniku finansowego
(8 godzin lekcyjnych):
10.1 Warianty prezentacji sprawozdania,
10.2 Warianty ustalania i prezentacji wyniku ze sprzedaży (wariant kalkulacyjny,
wariant porównawczy),
10.3 Istota i kategorie wyniku finansowego,
10.4 Ustalanie i podział wyniku finansowego.
- Rozrachunki publiczno-prawne (4 godzin lekcyjnych):
11.1 Klasyfikacja rozrachunków publiczno-prawnych,
11.2 Podatek VAT,
11.3 Podatki dochodowe,
11.4 Inne podatki,
11.5 Rozrachunki z tytułu ubezpieczeń pracowniczych.
- Systemy informatyczne w rachunkowości (4 godziny lekcyjne):
12.1 Sprzęt komputerowy,
12.2 Oprogramowanie finansowo-księgowe,
12.3 Bezpieczeństwo i ochrona danych finansowych.
- Elementy etyki w rachunkowości (2 godziny lekcyjne)
Metody pracy
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o: zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi, (studia przypadków i ich analiza, praca zespołowa, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz podręczniki i naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia: Uczestnik kursu zdobywa wiedzę w zakresie:
W1 - istoty, znaczenia, funkcji i struktury rachunkowości w jednostkach gospodarczych,
W2 - podstaw prawnych rachunkowości,
W3 - pojęć, zasad, założeń i praktycznych aspektów funkcjonowania systemu rachunkowości
w jednostkach gospodarczych według MSSF,
W4 - ewidencji podstawowych operacji gospodarczych według MSSF
W5 - części sprawozdania finansowego: sprawozdanie z sytuacji finansowej, sprawozdanie z
całkowitych dochodów, informacja dodatkowa według MSSF.
Uczestnik kursu nabywa praktyczne umiejętności w zakresie:
U1 - posługiwania się najważniejszymi dokumentami księgowymi,
U2 - ewidencji podstawowych operacji gospodarczych,
U3 - sporządzania sprawozdania z sytuacji finansowej, sprawozdania z całkowitych
dochodów.
Uczestnik kursu nabywa kompetencje społeczne w zakresie:
(efekty sprawdzane w procesie dydaktycznym w trakcie zajęć)
K1 - znaczenia rachunkowości w procesie zarządzania jednostką gospodarczą,
K2 - konieczności nieustannego podnoszenia kompetencji zawodowych,
K3 - konieczności nieustannego podnoszenia kompetencji językowych,
K4 - nabywania i poszerzania umiejętności pracy w zespole,
K5 - konieczności przestrzegania prawa i etyki zawodowej.
Warunki zaliczenia kursu
Formą zaliczenia kursu jest obecność przynajmniej na 60% godzin lekcyjnych i egzamin pisemny w języku angielskim. Osoba, która na egzaminie uzyskała co najmniej 30% ogólnej liczby punktów możliwych do osiągnięcia otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu zgodnie z aktualnymi przepisami rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych . Osoba, która na egzaminie otrzymała co najmniej 60% punktów możliwych do uzyskania otrzymuje dodatkowo dyplom księgowego - ukończenia I stopnia Akademii Rachunkowości wg MSSF wydawany przez Oddział Okręgowy SKwP, w ramach którego działa niepubliczna placówka kształcenia ustawicznego będąca organizatorem kursu. Zasady oceniania prac egzaminacyjnych są określone w Regulaminie Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej SKwP Oddziału Okręgowego w Krakowie. Podstawą do sporządzenia protokołu zaliczenia jest imienna lista obecności podpisywana każdorazowo przez słuchacza oraz protokół komisji egzaminacyjnej z przeprowadzonego egzaminu.
Informacja o kadrze
Wykładowcami na kursie są wysoko kwalifikowani wykładowcy z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Szczegółowe dane dotyczące wykładowców zawiera zakładka:Sylwetki zawodowe wykładowców.
Warunki płatności i rezygnacji
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2. W przypadku płatności przez osobę fizyczną istnieje możliwość opłat ratalnych: 50% płatne przed rozpoczęciem kursu (najpóźniej w dniu rozpoczęcia), pozostałe 50% do połowy czasu trwania kursu. W przypadku firmy 100% wartości kursu jest płatne przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 50% lub 100% prosimy kierować na numer konta:
Santander Bank: 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.
3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.
4. Rezygnację należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@krakow.skwp.pl
Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.