Szkolenie: Comarch ERP Optima – kurs od podstaw - kurs uzupełniający do kursu I stopnia certyfikacji "Dla kandydatów na księgowego - poziom podstawowy".
Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Celem kursu jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką kursu. Kurs stanowi uzupełnienie i poszerzenie wiedzy m.in. dla Słuchaczy kursów I stopnia realizowanych przez SKwP z zakresu pracy i księgowania na programie finansowo-księgowym. Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Czas trwania szkolenia wynosi 16 godzin lekcyjnych. Zajęcia odbywać się będą w dniach i godzinach wskazanych powyżej na granatowym polu.
Treści kształcenia:
1.Wprowadzenie do programu Comarch ERP Optima:
- zakładanie i konfigurowanie nowej firmy,
- omówienie programu,
- zaznajomienie Uczestnika z konfiguracją programu,
- wskazanie przydatnych funkcjonalności,
2. Plan kont:
- konta syntetyczne,
- konta analityczne,
- konfiguracja kont dla celów pracy z programem.
3. Bazy danych i operatorzy:
- dodawanie operatora,
- przypisywanie prawa operacji na księdze głównej,
- importowanie baz danych.
4. Konfiguracja modułu „Księga handlowa”:
- okresy obrachunkowe,
- księgowanie faktur przez rejestr VAT,
- zakładanie kont słownikowych,
- dzienniki: zakup, koszty, sprzedaż, magazyn, środki trwałe, bank, kasa, inne.
5. Bilans otwarcia:
- bilans przedsiębiorstwa – istota (wzorzec bilansu),
- wprowadzanie i zatwierdzanie przykładowego bilansu otwarcia,
- dodawanie pozycji magazynowych.
6. Rejestry kasowo/bankowe i schematy księgowe:
- dodawanie nowych rejestrów.
- pokazanie uczestnikowi tworzenia przykładowego schematu księgowania.
7. Faktury zakupu i sprzedaży w walucie polskiej:
- ewidencja faktur zakupu,
- ewidencja faktur sprzedaży,
- ujmowanie faktur w rejestrze VAT,
- rozliczanie faktur („Preliminarz płatności”).
8. Ewidencja kosztów:
- Ewidencja kosztów w układzie rodzajowym,
- Ewidencja kosztów w układzie kalkulacyjnym,
- Ewidencja w księgach rachunkowych kosztów m.in.: amortyzacji, zużytych materiałów i energii, usług obcych i innych przykładowych.
9. Środki trwałe:
- zaznajomienie z modułem,
- rodzaje amortyzacji (omówienie),
- obszary amortyzacji (omówienie),
- proces amortyzacji (omówienie),
- dodawanie środków trwałych,
- tworzenie planu amortyzacji,
- niskocenne środki trwałe.
10. Inne (omówienie):
- wpływ operacji na bilans,
- wpływ operacji na rachunek zysków i strat,
- wpływ operacji na rachunek przepływów pieniężnych,
- controlling i raportowanie.
Metody pracy:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:
- zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
- stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
- naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia:
Po zakończeniu kursu słuchacz powinien:
1. Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
2. Umiejętności: posługuje się programem Comarch Optima
3. Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Warunki zaliczenia szkolenia:
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Informacje o kadrze:
Bogusław Wacławik – adiunkt w Katedrze Rachunkowości Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Wykładowca SKwP o/o w Krakowie na kursach certyfikowanych I, II oraz III stopnia dla głównych księgowych. Nagrodzony przez American Institute of Certified Public Accountants (AICPA) z USA oraz Chartered Institute of Management Accountants z Wielkiej Brytanii w kategorii „Teaching Excellence 2022: CIMA Aligned Course – Poland”. Autor i współautor licznych artykułów i publikacji naukowych z zakresu rachunkowości i prawa cywilnego. Specjalizuje się w krajowych i Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej. Specjalista w zakresie zarządzania ryzykiem finansowym, w tym stabilizowania wyników finansowych przedsiębiorstw przy wykorzystaniu instrumentów pochodnych (m.in. obroniona rozprawa doktorska i praktyka). Dyrektor międzynarodowych studiów podyplomowych ,,Rachunkowość menedżerska UEK-CIMA" realizowanych z Instytutem Rachunkowości Zarządczej z Wielkiej Brytanii oraz Stowarzyszeniem Biegłych Rewidentów/Księgowych ze Stanów Zjednoczonych. Koordynator, w ramach Europy Środkowo-Wschodniej, międzynarodowej ścieżki dydaktycznej UEK-CIMA dla Studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Administrator i egzaminator licencjonowanego międzynarodowego Centrum Egzaminacyjnego UEK-ACCA działającego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie (ACCA - Association of Chartered Certified Accountants). Członek Rady Nadzorczej spółki giełdowej Frozen Way SA.
Zapisy na szkolenie:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas oświadczenie.
Warunki płatności i rezygnacji:
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:
Santander Bank: 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.
3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.
4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@krakow.skwp.pl
Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.