W 2023 roku podatników czekają kolejne zmiany w tworzeniu dokumentacji cen transferowych. Szkolenie przeznaczone dla osób zajmujących się tematyką cen transferowych w przedsiębiorstwach, dokonujących analiz benchmarkingowych. Jego celem jest zapoznanie z kluczowymi pojęciami, wskazanie uporządkowanej ścieżki identyfikacji poszczególnych obowiązków, uwzględniając zmiany obowiązujące od 2023 r. Uczestnicy będą mieli okazję prześledzić, na przykładach, tworzenie lokalnej dokumentacji cen transferowych oraz wypełnianie formularza TPR.
Czy wiesz, jak ważna jest dokumentacja cen transferowych od 2023 r? Szkolenie obejmuje nie tylko wymagania,ale wyjaśnia, jakie konsekwencje czekają firmy niestosujące się do wytycznych przepisów.
Cel szkolenia
Przekazanie wiedzy na temat aktualnego stanu prawnego w zakresie zabezpieczenia przed ryzykiem podatkowym transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi. W trakcie szkolenia przekazane zostaną praktyczne wskazówki jak należy ustalać ceny w transakcjach wewnątrz grupy kapitałowej w celu zabezpieczenia się przed ewentualnymi sankcjami podatkowymi.
Adresaci szkolenia:
- pracownicy działu finansowo-księgowego,
- pracownicy działu controllingu,
- dyrektorzy finansowi,
- prawnicy,
- osoby specjalizujące się w opracowywaniu dokumentacji podatkowej,
- osoby zainteresowane tematyką cen transferowych, rozliczeniami pomiędzy spółkami powiązanymi
Zakres tematyczny
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- Polski Ład - pakiet uproszczeń w cenach transferowych:
a. fakultatywne sporządzanie analiz porównawczych,
b. zmiana terminów raportowania,
c. zamiana sankcji w kodeksie karnym skarbowym.
II. Informacja o cenach transferowych (TPR) z uwzględnieniem zmian od 2023 roku:
a. rola formularza TPR od 2023 r.,
b. elementy formularza TPR,
c. sposób ujęcia w formularzu transakcji nietypowych,
d. podpisanie i przesłanie formularza,
e. sankcje.
III. Identyfikacja podmiotów powiązanych, stosowanie procedury TP w JPK przez organy podatkowe przy kontrolach: - podmioty powiązane kapitałowo i personalnie, a w tym:
- powiązania pionowe i poziome,
- powiązania bezpośrednie i pośrednie,
- co oznacza wywieranie znaczącego wpływu?
- powiązanie kapitałowe,
- powiązanie organizacyjne,
- powiązanie zarządcze,
- powiązanie rodzinne,
- powiązania osobowe,
- pozostałe rodzaje powiązań,
- praktyczne przykłady.
- podmioty mające siedzibę albo miejsce zamieszkania w rajach podatkowych.
IV. Na co zwrócić uwagę tworząc dokumentację w 2023 roku za 2022 rok - obowiązki sprawozdawcze:
a. jak zidentyfikować transakcje podlegające raportowaniu?
b. zasady tworzenia analizy porównawczej. Jak wskazać podmioty najbardziej porównywalne?
c. co oznacza aktualizacja analizy porównawczej?
d. wpływ wojny w Ukrainie na obowiązki sprawozdawcze podmiotów powiązanych.
V. Dokumentacja lokalna (Local File) i jej zastosowanie w 2023 roku:
a. opis podmiotu powiązanego,
b. strategia,
c. analiza funkcjonalna w tym:
- funkcje,
- ryzyka,
- aktywa.
- analiza finansowa:
- sposób kalkulacji wynagrodzenia,
- koszty,
- warunki płatności.
- informacje finansowe,
h. załączniki.
VI. Dokumentacja grupowa (Master File) i jej zastosowanie w 2023 roku:
a. kto jest zobowiązany do jej posiadania?
b. opis grupy,
c. opis istotnych wartości niematerialnych i prawnych tej grupy,
d. opis istotnych transakcji finansowych tej grupy,
e. informacje finansowe i podatkowe tej grupy. przedstawienie zmian w formie listy nowych elementów dokumentacji.
VII. Raje podatkowe - nowe progi dokumentacyjne:
a. bezpośrednie transakcje rajowe - obowiązki dokumentacyjne i sprawozdawcze
b. procedury należytej staranności - jakie oświadczenia pozyskiwać? Jak ustalić rzeczywistego właściciela?
Metody pracy
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi, (studia przypadków, ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia
Efektem kształcenia na kursie będzie nabycie umiejętności polegających na:
• doskonaleniu posiadanej wiedzy i umiejętności zawodowych,
• wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
• przewidywaniu skutków i ponoszeniu odpowiedzialności za podjęte działania.
Warunki zaliczenia kursu:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie paragrafu 22 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz.652).
Warunki płatności i rezygnacji:
1 Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać po potwierdzeniu przez organizatora szkolenia najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia lub 7 dni po otrzymaniu faktury ( przesłać oświadczenie ) W tytule przelewu podajemy tytuł kursu/szkolenia.
Rachunek bankowy: Santander 52 1090 2053 0000 0001 4679 4616
- Faktura pro forma zostanie wystawiona w momencie potwierdzenia szkolenia na pisemną prośbęuczestnika ze wskazaniem adresu e-mail (nie dotyczy sektora publicznego).
- W przypadku rezygnacji po otrzymaniu „potwierdzenia udziału w szkoleniu” ponoszą Państwo 100% kosztów uczestnictwa. Rezygnację należy przesłać w formie pisemnej na adres olkusz@skwp.krakow.pl Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora.
Informacje o kadrze:
Wykładowca : dr Małgorzata Rzeszutek doradca podatkowy, założyciel Polskiego Instytutu Podatków i Rachunkowości, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych. Wiedza i doświadczenie to ponad 12-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT. Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności: w podatku VAT dla jednostek samorządu terytorialnego oraz w podatkach dochodowych, dokumentacji cen transferowych. W latach ubiegłych uczestnicząca w licznych projektach centralizacji w gminach i powiatach, polegających na szkoleniach i tworzeniu procedur centralizacyjnych oraz obecnie w procesach audytu po centralizacji
Zapisy na szkolenie:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
SERDECZNIE ZAPRASZAMY !!! biuro@olkusz.skwp.pl tel/ 530-684-181