Cel kursu, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego.
Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i kwalifikacji w zakresie gospodarki odpadami i prowadzenia ewidencji odpadów w systemie BDO oraz praktycznych informacji i wskazówek jak poprawnie poruszać się w systemie BDO nie narażając firmy na kary finansowe, jak prawidłowo wypełniać dokumenty i formularze, jak zarządzać BDO, jak poprawnie prowadzić w firmie gospodarkę odpadami.
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich rozpoczynających przygodę zawodową z ochroną środowiska, w tym gospodarką odpadami, dla wszelkiego rodzaju przedsiębiorstwa, urzędów, instytucji, osób zainteresowanych zdobyciem lub podniesieniem kwalifikacji w obszarze wymagań prawnych w gospodarce odpadami i obsłudze BDO.
Treści kształcenia
1.BDO – rejestr podmiotów
- jakie podmioty mają obowiązek zarejestrować się w systemie BDO
- jakie podmioty wpisywane są do BDO „z urzędu”
- jakie podmioty są zwolnione z wpisu do BDO
- kryteria rejestracji dla podmiotów wytwarzających odpady
2.Wniosek rejestrowy
- sporządzenie
- wysłanie
-sposób rejestracji, po raz pierwszy
3.Pierwsze i kolejne logowania do BDO
- przypisanie konta podmiotu do użytkownika
-siedziba podmiotu – dodawanie miejsc prowadzenia działalności
-odpady wytwarzane na terenie całego kraju – świadczenie usług, inwestycje liniowe
4.Tworzenie kont użytkowników
-użytkownik główny i jego rola w BDO
- użytkownik podrzędny i jego rola w BDO
- czy ilość użytkowników w BDO jest ograniczona
- kto może być użytkownikiem głównym, a kto podrzędnym
5.Wniosek aktualizacyjny, wniosek o wykreślenie
-tworzenie wniosku
-zasada wykorzystania wniosku aktualizacyjnego
- kiedy tworzymy wniosek o wykreślenie
6.Ewidencja odpadów w rejestrze BDO
- podmioty zobowiązane do prowadzenia ewidencji w BDO
- ewidencja uproszczona – karta przekazania odpadu
-ewidencja pełna – karta ewidencyjna +karta przekazania odpadu
-tworzenie i wypełnianie kart ewidencji odpadów
-tworzenie i wypełnianie kart przekazania odpadów
- planowana zatwierdzona karta przekazania odpadów – różnice
- karta ewidencji odpadu, a stany magazynowe
-wycofanie karty przekazania odpadu
-odrzucenie karty przekazania odpadu, korekta i ponowne zatwierdzenie
7.Opłata rejestrowa; opłata roczna w BDO
-jakich podmiotów dotyczy
- zwolnienia
8.Kogo dotyczy umieszczanie numeru rejestrowego na dokumentach
9.Sprawozdawczość w odpadach krok po kroku
- kto ma obowiązek składać sprawozdanie o wytwarzanych odpadach
- uprawnienia do sporządzenia sprawozdania
-uprawnienia do wysłania sprawozdania
-korekta sprawozdania
10.BDO – kary administracyjne; grzywna
11.Warsztaty –online praca na screnach
- rejestracja w BDO: użytkownik główny, użytkownik podrzędny
- przypisanie konta do podmiotu
- wybór miejsca prowadzenia działalności ( MPD)
- menu w BDO (rejestracja, rejestr podmiotów ), wnioski, ewidencja odpadów, sprawozdawczość
- tworzenie wniosków: rejestracyjny, aktualizacyjny, o wykreślenie
- ewidencja odpadów: tworzenie i wypełnianie karty ewidencyjnej
Karta przekazania odpadów: przekazujący, transportujący, przejmujący – obowiązki wynikające z ustawy o odpadach oraz BDO
- sprawozdawczość: komunalna, gospodarka odpadami, opakowaniowa
12.Administracyjne kary pieniężne w gospodarce odpadami, w tym w BDO
Część warsztatowa z wykorzystaniem screenów bazy BDO.
Działania związane z wypełnianiem formularzy są możliwe tylko i wyłącznie na indywidualnym koncie danej firmy w systemie BDO,
co wiąże się z udostępnieniem takiego indywidualnego konta wraz z danymi wrażliwymi (pod warunkiem wcześniejszej pisemnej zgody na udostępnienie danych wrażliwych )
BDO to program opracowany na zlecenie MŚ, przez ówczesny Instytut Ochrony Środowiska.
Nie ma dostępnej wersji demo, która umożliwiałaby przeprowadzenie ćwiczeń.
Nawet wykorzystując tylko screeny - na zakończenie prezentacji zawsze umieszczamy adnotację o wykorzystaniu materiałów stanowiących własność autorską IOŚ-PIB.
Metody pracy
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi, (studia przypadków, ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia
Efektem kształcenia na kursie będzie nabycie umiejętności polegających na:
• doskonaleniu posiadanej wiedzy i umiejętności zawodowych,
• wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
• przewidywaniu skutków i ponoszeniu odpowiedzialności za podjęte działania.
Warunki zaliczenia kursu:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie paragrafu 22 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz.652).
Warunki płatności i rezygnacji:
1 Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać po potwierdzeniu przez organizatora szkolenia najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia lub 7 dni po otrzymaniu faktury ( przesłać oświadczenie ) W tytule przelewu podajemy tytuł kursu/szkolenia. Rachunek bankowy: Santander 52 1090 2053 0000 0001 4679 4616
3.Faktura pro forma zostanie wystawiona w momencie potwierdzenia szkolenia na pisemną prośbęuczestnika ze wskazaniem adresu e-mail (nie dotyczy sektora publicznego).
4.W przypadku rezygnacji po otrzymaniu „potwierdzenia udziału w szkoleniu” ponoszą Państwo 100% kosztów uczestnictwa. Rezygnację należy przesłać w formie pisemnej na adres olkusz@skwp.krakow.pl Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora.
Informacje o kadrze:
Wykładowca : Sabina Kościsz–Ekspert ochrony środowiska. Koordynuje i przeprowadza audyty środowiskowe. Długoletni, doświadczony główny specjalista w Inspekcji Ochrony Środowiska. Biegły sądowy z zakresu gospodarki odpadami, ochrony powierzchni ziemi i gospodarki wodno -ściekowej
Zapisy na szkolenie:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
SERDECZNIE ZAPRASZAMY !!! biuro@olkusz.skwp.pl tel/ 530-684-181