Strona główna img Terminy szkoleń i kursów img Kurs "Dla kandydatów na samodzielnego księgowego (bilansistę), specjalistę ds. rachunkowości - poziom średniozaawansowany

Kurs "Dla kandydatów na samodzielnego księgowego (bilansistę), specjalistę ds. rachunkowości - poziom średniozaawansowany

Miasto:
Nowy Sącz
Data rozpoczęcia:
2019-04-25
Typ:
kurs
Tryb:
po południu
Opłata:
3400,- zł od osoby,
zapisz się

Rozpoczęcie: 25.04.2019r
 

Miejsce wykładów: Nowy Sącz ul. Kochanoswkiego 18
 

POBIERZ HARMONOGRAM
 

Kurs  "Dla kandydatów na Samodzielnego księgowego (bilansistę) - specjalistę ds. rachunkowości - poziom średniozaawansowany"


Cel kursu, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego.

Celem kształcenia jest przygotowanie kandydata do pracy w zawodzie specjalisty ds. rachunkowości. Przygotowanie to ma mieć charakter zarówno teoretyczny jak i praktyczny, tak aby po zakończeniu kursu absolwent posiadał wiedzę i umiejętności z zakresu samodzielnego księgowego ,a także potrafił w praktyce stosować zasady etyki zawodowej opisane w „Kodeksie zawodowej etyki w rachunkowości”.


Słuchaczami kursu dla kandydatów na specjalistę ds. rachunkowości mogą być osoby:

a) posiadające co najmniej wykształcenie średnie oraz wiedzę i umiejętności księgowego potwierdzone:

  • zaświadczeniem kwalifikacyjnym z zakresu I stopnia, uzyskanym po egzaminie kończącym kształcenie prowadzone przez Stowarzyszenie (certyfikat SKwP) lub
  • zaświadczeniem  ukończenia w SkwP kursu  dla kandydata na księgowego lub
  • tytułem technika rachunkowości lub
  • inną formą uznaną przez organizatora kształcenia za równoważną ( np. doświadczenie zawodowe w rachunkowości ),

b) uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy w zawodzie księgowego,

c) rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.

Czas trwania kursu to 190 godzin lekcyjnych, w tym 4 godziny lekcyjne przeznaczone na egzamin.

Zajęcia odbywać się będą w dniach i godzinach podanych w harmonogramie danej grupy. 

Treści kształcenia

Program kursu obejmuje 3 bloki tematyczne:

1. Rachunkowość z elementami etyki - 126 godzin:

  • Zagadnienia organizacji rachunkowości
  • Wymogi zapewniania bezpieczeństwa przetwarzania danych
  • Aktywa pieniężne i kredyty bankowe
  • Rozrachunki
  • Księgowość materiałowa i towarowa
  • Niefinansowe aktywa trwałe
  • Inwestycje i zobowiązania finansowe
  • Kapitały (fundusze) własne
  • Rezerwy na zobowiązania, rozliczenia międzyokresowe
  • Przychody i koszty podstawowej działalności operacyjnej
  • Wynik finansowy
  • Podstawowe elementy jednostkowego sprawozdania finansowego
  • Zasady zawodowej etyki w rachunkowości

2. Zagadnienia prawa podatkowego - 40 godzin:

  • Podatek od towarów i usług (VAT)
  • Podatek dochodowy w działalności gospodarczej (CIT i PIT)
  • Podmiot gospodarczy jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie wynagrodzeń ze stosunku pracy, umów cywilno-prawnych i innych świadczeń na rzecz pracowników
  • Podatki kosztowe i opłaty 
  • Wybrane problemy Ordynacji podatkowej

3. Wybrane problemy prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i prawa gospodarczego - 20 godzin:

  • Prawo pracy
  • Prawo ubezpieczeń społecznych
  • Prawo gospodarcze

Metody pracy

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi, (studia przypadków i ich analiza, praca zespołowa, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz podręczniki i naukę własną słuchacza.

Efekty kształcenia

Efektem kształcenia na kursie będzie nabyta wiedza i opanowane umiejętności zawodowe, a także zdolność wykonywania pracy polegającej na:

  • ocenie poprawności dowodów księgowych i zapisów w księgach rachunkowych,
  • dekretowaniu i ewidencjonowanie operacji gospodarczych występujących w jednostkach gospodarczych, 
  • ewidencjonowaniu i rozliczanie kosztów w różnych przekrojach klasyfikacyjnych, 
  • sporządzaniu rocznego sprawozdania finansowego: bilansu, rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej,
  • przygotowaniu deklaracji, zeznań podatkowych i informacji dotyczących podatków dochodowych oraz podatku od towarów i usług.

Warunki zaliczenia kursu

Formą zaliczenia kursu jest przynajmniej 70% obecności na zajęciach szkoleniowych oraz egzamin pisemny.
Osoba, która na egzaminie uzyskała co najmniej 30% punktów możliwych do osiągnięcia, otrzymuje „zaświadczenie o ukończeniu kursu” zgodnie ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 5 do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dziennik Ustaw z dnia 30 sierpnia 2017 r.).

Osoba, która na egzaminie uzyskała co najmniej 60% punktów możliwych do osiągnięcia z całości pracy i jednocześnie minimum 40% z każdej części egzaminu oraz spełnia wymagane warunki otrzymuje dodatkowo Certyfikat "Specjalisty ds. rachunkowości” potwierdzający ukończenie II stopnia kwalifikacyjnego ścieżki edukacyjnej SKwP.

Warunki płatności i rezygnacji 

 Płatnik zobowiązuje się do wpłaty czesnego w terminach i kwotach ustalonych w umowie. Zwrot zaliczki jest możliwy w przypadku pisemnej rezygnacji  z kursu zgodnie z zapisami  zawartymi w  umowie.Wpłat czesnego dokonuje się przelewem na poniższe konto bankowe:   

Santander Bank  16 1910 1048 3000 2861 1121 0001 

Informacja o kadrze

Wykładowcami na kursie są wysoko kwalifikowani praktycy, współpracujący z naszym Oddziałem.

zapisz się

Zapytaj o szkolenie

tel. 18 441 00 42

e-mail: biuro@nowysacz.skwp.pl

Biuro czynne:
poniedziałek - piątek  9.00 - 15.00

Nie znalazłeś oferty dla siebie?
Poinformuj nas jakiego szkolenia szukasz: biuro@nowysacz.skwp.pl

© 2019 Stowarzyszenie Księgowych w Polsce. Oddział Okręgowy w Krakowie. Wszelkie prawa zastrzeżone. | Polityka plików cookies | Regulamin Polityka RODO